Ga naar inhoud


Op zoek naar DVB-C (Ziggo) én DVB-S2 (Freesat) ontvanger


astra19

Aanbevolen berichten

Goededag,

Ik ben op zoek naar een ontvanger en vraag me af wat de beste optie is. 
Momenteel heb ik een LG-tv, maar de tv werkt niet als ik tegelijkertijd satelliet én kabel probeer aan te sluiten. Dus ik zou graag een ontvanger willen vinden. Ik heb Ziggo TV via een CAM-module, momenteel niet aangesloten, en een satellietschotel wijst naar Astra2 voor britse TV ('Freesat', ik kom uit Schotland).
Is er misschien een ontvanger met een goede EPG voor Ziggo en satelliet en die ik kan gebruiken om programma's op te nemen (misschien door USB?) onder de 130€? USB-opname is onstabiel met mijn LG TV maar was bijna perfect met de Samsung, dus ik heb gemengde gevoelens erover.
Ik heb gelezen over Amiko en Edision, maar de meeste beoordelingen gaan over de IPTV-functionaliteit of blindscan en dat maakt mij niet uit. Goede bruikbaarheid is mijn prioriteit. 

Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hangt ervan af hoe je Ziggo ontvangt. Je geeft aan via een CAM. Dat kan dan 2 kanten opgaan: Ziggo Irdeto (oranje kaart) en Ziggo Nagra (witte kaart). De Irdeto kaart kan zonder CI+ module in een (goedkope) ontvanger. De Nagra kaart heeft de CI+ module nodig en dat limiteert je ontvangerkeuze behoorlijk.

 

Irdeto.... Elke ontvanger met DVB-S2 én DVB-C tuner volstaat.

Nagra.... Alleen ontvanger met DVB-S2 én DVB-C tuner én CI+ ondersteuning.

 

Nagra heb ik hier getest met de DM525-Combo (€130), De VU+ 4K ontvangers met VTi.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, bedankt voor het uitleggen. Ik heb een Quantis Interactieve CI+ 1.3 Irdeto module. Het is zeer moeilijk om de kaart uit de module te verwijderen, maar de kaart is oranje aan de ene kant, wit aan de andere! Dus ik denk dat dat betekent dat ik een van irdeto heb?

Nog een vraag: kan ik de gecodeerde programma's van Ziggo opnemen?

Dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je mazzel. De kaart kan dus zonder problemen in een (goedkope) combi receiver. Zolang hij maar over een DVB-S2 én DVB-C tuner beschikt. Als je ook wenst op te nemen zijn er diverse mogelijkheden. Moet je maar even Google-en. Als je incidenteel opneemt kun je een USB stick gebruiken. Neem je veel op dan is een (externe) HDD handiger. Heb je al een NAS, zou je deze kunnen gebruiken.

Heb je buiten dat geen verdere luxe-eisen dan zijn er bakjes te koop voor rond de €80.. Kies wel voor een bakje waarop Enigma2 draait zodat je een softcam kunt plaatsen voor je Irdeto kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2019 om 21:21 zei Mimisiku:

Dan heb je mazzel. De kaart kan dus zonder problemen in een (goedkope) combi receiver. Zolang hij maar over een DVB-S2 én DVB-C tuner beschikt. Als je ook wenst op te nemen zijn er diverse mogelijkheden. Moet je maar even Google-en. Als je incidenteel opneemt kun je een USB stick gebruiken. Neem je veel op dan is een (externe) HDD handiger. Heb je al een NAS, zou je deze kunnen gebruiken.

Heb je buiten dat geen verdere luxe-eisen dan zijn er bakjes te koop voor rond de €80.. Kies wel voor een bakje waarop Enigma2 draait zodat je een softcam kunt plaatsen voor je Irdeto kaart...

 

Blijft ziggo dan Irdeto nog steeds ondersteunen!? Dacht dat ze op termijn dat stopzetten door de ilegale praktijken  met irdeto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan deze vraag iets niets illegaal hoor. De TS (en ik) hebben legaal eigen lokale kaarten. Gewoon gebruik van maken zolang Irdeto ondersteund wordt. Er worden door Ziggo nog steeds nieuwe (0606) Irdeto kaarten uitgeleverd. Dus de afschakeling duurt nog wel even....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, ik heb een Edision Combi gekocht. Maar ik heb nu al een klein probleem. Alle Ziggo zenders worden gedecodeerd zoals verwacht, maar de signaalsterkte en kwaliteit fluctueren constant, om de paar seconden, op alle zenders tussen 0 en 90%. De kabel past perfect in mijn tv zonder signaalproblemen. Het gebeurt op elk kabelkanaal. Satelliet werkt perfect. Weet iemand wat ik kan doen?

aangepast door astra19
Link naar reactie
Delen op andere sites

Instraling van DECT of LTE apparatuur waarschijnlijk.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Amiko is wellicht gevoeliger? 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je geen probleem met de signaal sterkte op die ontvanger?

Zit er een versterker in je huisinstallatie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei astra19:

Mijn kabel is een van die zogenaamde "anti 4G-kabels"

heb je de stekker wel goed eraan bevestigd?

dat kan heel veel uitmaken hoe je de coax aansnijdt hoor

 

links is verkeerd type rechts is een stuk beter voor 4G

Screenshot_59.png

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...