Ga naar inhoud


Astra 2 ontvangstprobleem


haelewyn

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zowel overdag (zon) als nu 's avonds heb ik problemen om bepaalde kanalen op Astra2 te ontvangen.

Bv QUEST +1, DMAX, BBC One (+ TWO) SD, Blaze

Kanalen die WEL lukken : Dave, Quest, CH4 HD, E4 kanalen,  BBC One + Two HD

 

Op de kanalen die niet lukken heb ik een zeer laag ontvangstsignaal (30-40) en geen EPG.


Nog iemand ?
Morgen maar eens naar de antenne gaan kijken.. .OF

eens een vervangingsontvanger inpluggen want de mijne deed de laatste tijd wel eens rare dingen.

Of zouden er een hoop transponders gewijzigd zijn ? Niets van gehoord of gelezen ...
Ontvanger al eens herstart en zenderlijst opnieuw ingelezen : geen resultaat.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites


hier geen probleem 

dus wat beter uitrichten 

DMAX+1.jpg

BBC 1 SD.jpg

BBC2 SD.jpg

BLAZE.jpg

BLAZE..jpg

QUEST+1  28°.jpg

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet toch minstens 70% hebben om goed te werken hoor 

want jouw signaal laat natuurlijk de wensen na 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of even een andere lnb plaatsen 

kijken of je geen vocht hebt enz  in de coax

en welke schotel heb je 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visiosat Bisat met Astra 1,2,3 ...

Er ligt hier altijd ergens een decoder om eens mee te wisselen en de LNB ligt al klaar voor morgen.
Oxidatie nakijken .. staat ook in het plan. Morgen of een dezer dagen...
En hopen dat het ondertussen vanzelf overgaat :) Optimist blijven he !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎-‎11‎-‎2019 om 19:30 zei haelewyn:

Hallo,

Zowel overdag (zon) als nu 's avonds heb ik problemen om bepaalde kanalen op Astra2 te ontvangen.

Ik gebruik een 53cm achter een raam , enkel bij slecht weer heb ik even een uitval ,

en ja , zwakkere transponder vallen dan natuurlijk sneller uit !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook altijd met de kleinste bui een storing op mijn 64 cm schotel. HD was op Astra 2 altijd heel slecht.Ik heb nu een 78 cm gekocht en geinstalleerd en heb nergens geen last meer van. Ik weet niet welke grote schotel je hebt.

Ik heb mijn schotel rechtstreeks aangesloten op mijn smart tv. Ik heb bijna alle zenders de signaalniveau 100% en signaalontvangst ook 100%.

Zelfs mijn HD zenders waren eerder met die andere schotel 60% en nu 100%. De zenders die geen 100% zijn die hebben nu  80% of 90%.Dus een schotel 78 cm

is beter dan 64 cm en is zeker aan te raden. Voor de prijs van 33 euro incl. verzend had ik de complete schotel (zonder lnb).

Deze ontvangst geld voor mij Astra 1 en Astra2.  Ik heb geen abonnement bij canal digitaal dus kan ik niet oordelen op ontvangst van Astra 3.

Ik heb op Astra 3   2 zenders die ik kan vrij ontvangen en dat is rtv drenthe en de info van canal digitaal en beide zijn ze 100%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ontvangstproblemen hebt met een schotel van 60cm, dan staat hij gewoon niet goed afgesteld. Ik heb al heel veel jaren een Multytenne van 45cm voor de ontvangst van de Hotdird 13, Astra 19,2, Astra 23,5 en Astra 28,2 en het moet toch al flink hard regenen willen de zenders van de Astra 23,5 weg vallen. De Astra 19,2 en 28,2 vallen bijna nooit weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...