Ga naar inhoud


Schotelantenne en het EVRM


4KUHD

Aanbevolen berichten

Mijn Clarketech 5000 geeft het signaal in dB aan en dat is momenteel  7.5 dB met de 1.2 Fibo , prima beeld !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, trust zei:

Mijn Clarketech 5000 geeft het signaal in dB aan en dat is momenteel  7.5 dB met de 1.2 Fibo , prima beeld !

Woon je in nederland?
Ik begreep het niet de
(Clarketech 5000 geeft het signaal in dB aan en dat is momenteel  7.5 dB) 

Ik heb 67%

IMG_20191210_123211.jpg

aangepast door Adel68
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Adel68 zei:

Woon je in nederland?
Ik begreep het niet de
(Clarketech 5000 geeft het signaal in dB aan en dat is momenteel  7.5 dB) 

Ik heb 67%

IMG_20191210_123211.jpg

 

Ja , Nijmegen ligt in oost Nederland 🤪

Jouw signaal is 92% en de kwaliteit is 68%

heb je al geprobeerd de lnb te kantelen om die Q hoger te krijgen ?

nilesat Abel.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, trust zei:

 

Ja , Nijmegen ligt in oost Nederland 🤪

Jouw signaal is 92% en de kwaliteit is 68%

heb je al geprobeerd de lnb te kantelen om die Q hoger te krijgen ?

nilesat Abel.JPG

Ja, ik heb het geprobeerd de LNB kantelen

is de 7.3db is 73%

aangepast door Adel68
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, 4KUHD zei:

Indien het in die uitspraak een schotelantenne aan de voorgevel betrof,

Oeps,sorry ,er ging iets fout!

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, 4KUHD zei:

De rechter doet dit door de Nederlandse Wetgeving toe te passen en te concluderen dat een schotelantenne aan de voorgevel niet vergunningsvrij mag worden opgesteld

Onder bepaalde omstandigheden kan een rechter je in het gelijk stellen als je schotel zich aan de voorzijde bevindt:

-Als het echt niet anders kan en de schotel is niet zichtbaar.

-Als er aan andere schotels of andere antennes (gsm-antennes!) aan de voorzijde niets gedaan wordt. (rechtsongelijkheid)

-Rechtsmisbruik.(bijvoorbeeld:als de buren een aantoonbaar hekel aan je hebben en daarom je schotel weg willen hebben,om de verkeerde reden dus)

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Engeland kennen ze blijkbaar die regel niet dat je een schotel niet aan de voorgevel mag hangen.

Zie de foto die met telelens genomen is maar kijk ook maar eens bij het programma "Deurwaarders" in Londen en je ziet alleen maar schotels aan de voorgevel.

satelliet schotel  oerwoud.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig zijn het bijna allemaal gaas schotels , je ziet er bijna niets van 😜

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Adel68 zei:

Ja, ik heb het geprobeerd de LNB kantelen

is de 7.3db is 73%

Ook even met de satmeter gekeken .

met de 1.2 m Fibo 7.4 dB = 58%

met de 1.8 m Channelmaster 8.2 dB = 64%

Ik heb een ongunstige locatie voor Nilesat 

nilesat.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Satneef zei:

Onder bepaalde omstandigheden kan een rechter je in het gelijk stellen als je schotel zich aan de voorzijde bevindt:

-Als het echt niet anders kan en de schotel is niet zichtbaar.

-Als er aan andere schotels of andere antennes (gsm-antennes!) aan de voorzijde niets gedaan wordt. (rechtsongelijkheid)

-Rechtsmisbruik.(bijvoorbeeld:als de buren een aantoonbaar hekel aan je hebben en daarom je schotel weg willen hebben,om de verkeerde reden dus)

 

 

Ja de ene zaak is de andere niet.  De rechter behoort altijd een belangenafweging te maken.  Indien bij alle (koop)huizen in jouw straat de voorgevels reeds volhangen met schotels (zoiets als in de foto van Sprietje)  en je doet hetzelfde aan je huurwoning, dan wordt het lastig voor een rechter om middels lid2 10EVRM de Welstandsaspecten als weigeringsgrond aan te dragen.

 

Een weigeringsgrond moet altijd vanuit lid2 10EVRM plaatsvinden door een gedegen motivatie.

 

1 uur geleden, Sprietje zei:

In Engeland kennen ze blijkbaar die regel niet dat je een schotel niet aan de voorgevel mag hangen.

Zie de foto die met telelens genomen is maar kijk ook maar eens bij het programma "Deurwaarders" in Londen en je ziet alleen maar schotels aan de voorgevel.

satelliet schotel  oerwoud.jpg

 

Ik ben niet op de hoogte of men in de UK een vergunningsvrije regeling kent en of daar een voorgevel rooilijn in de Engelse Wet is omschreven.

Ook weet ik niet of het EVRM directe werking heeft zoals in Nederland.  In ons land staat nl. het EVRM boven Nederlandse Wetgeving middels art 93/94 Ned. Grondwet.

 

In Duitsland is het EVRM wel werkzaam, maar is het Grundgesetz hogere Wetgeving, dus daar kan het voorkomen dat je gelijk hebt volgens het EVRM, maar het Grundgesetz dit over-ruled.

 

Overigens heeft Nederland ook het IVBPR geratificeerd en heeft dit ook directe werking.  Artikel 19 IVBPR gaat eveneens over de Vrijheid van Meningsuiting en is qua strekking vrijwel gelijk aan 10 EVRM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog wat vergeten Sprietje;  Ik denk ook dat in de UK de infrastructuur qua kabelTV/internet minder is dan in ons land.

NL is het best bekabelde land en daarom ziet men internet vaak als alternatief.  Dat is denk ik in de UK wat minder.  

 

En zoals je eerder al eens schreef;  bij jouw in Spanje is internet ook minder goed dan hier in ons kikkerlandje.

Dus zal men (denk ik)  in landen met slechtere infrastructuur ook minder snel mekkeren over een schotelantenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...