Ga naar inhoud


Geen ontvangst van 23.5 en 28.2 meer. 19.2 hapert


leor888

Aanbevolen berichten

De schuinstand voor een duo-lnb is 0,25 graden minder. De triple-lnb was net een fractie meer dan 3 graden, voor een duo-lnb is het net een fractie minder maar afgerond nog steeds 3 graden. De kop van de Astra 23,5 moet in de lnb-klem staan en de schotel moet op de Astra 23,5 zijn uitgericht.


Ja, het kan zijn dat als de schuinte verkeerd staat, dat je wel de zender Ócko ontvangt en niet de zenders van Canal Digitaal. Ócko wordt uitgezonden in QPSK, Canal Digitaal in 8PSK en deze laatste is veel gevoeliger voor een onjuiste stand van de antenne is de lnb. Kijk of je TV Drenthe kunt ontvangen. Die zit op positie 76 van de Canal Digitaal zenderlijst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zenders zoeken gedaan op 23.5 met resultaat slechts 40 zenders. oa Nickoleodeon CZ, OTA SMT New, Mascom MC280,  M7 Zenteria, M7 DL DSR7141. Past dit bij bovengenoemde QPSK / 8PSK verhaal van Sprietje?  Toch maar weer eens op het balkon. Nu helaas weer sneeuw en koud dus misschien in t weekend..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt helemaal. Het gaat om transponder 12070,5H, zie bijlage. Bovenaan zie je dat er staat DVB-S, QPSK.
Je ontvangt o.a. op de zender Nickelodeon Czech, zie groen kader maar deze is gecodeerd.
Verder noem je nog een stel namen op, die heb ik rood omkaderd, maar dat zijn geen zenders, dat zijn downloads voor de verschillende soorten ontvangers.
Vreemd dat je de fta-zender Slager TV (blauw omcirkeld) niet op noemt want die moet je natuurlijk ook ontvangen.

 

Je ontvangt de Astra 23,5 dus wel alleen erg zwak waardoor je alleen de transponders 12070,5H en 12168V kunt ontvangen met o.a. de zender Ócko.

Ik zou de schotel maar eens beter uitrichten en ook kijken of de duo-lnb onder de juiste hoek staat.

 

12070H A3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gelijk Sprietje, zoals gewoonlijk!!, iets naar het oosten en iets minder schuin en zie daar :)

Ik denk: OK de nieuwe kabel ligt nu nog los door de open balkondeur (ja is wel koud ook al is het maar een halve cm..) dus laat ik het proberen met de oude kabel.

En ja hoor dat werkt ook goed… Zou dan toch de triple lnb de oorzaak zijn geweest? Laat ik deze maar bij het afval zetten.
Na een poosje schaatsen kijken op NPO wordt het beeld ontzettend blokkerig en verdwijnt uiteindelijk.  
Ik vermoed dus nu idd dat de kabel de boosdoener is. Morgen de nieuwe kabel weer aansluiten en de triple lnb nog maar even weghalen bij het afval.


Bedankt voor het meedenken!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...