Ga naar inhoud


Geen ontvangst van 23.5 en 28.2 meer. 19.2 hapert


leor888

Aanbevolen berichten

De ontvangst van 23.5 en 28.2 is vanochtend geheel weg, alleen 19.2 nog over hoewel soms wat blokkerig.

Gisteravond nog goede ontvangst op 23.5 tv&radio. nu is er niets meer, ook geen fta.

De M7 zenders op 19.2 zoals RTL Lounge en Hustler is wel goed en hapert niet. CNN enz haperen wel wat.

 

Op CNN geeft het stabiel 95% aan in het onderste getal. het bovenste getal verloopt tussen 59% en 61% met kort 0% als het hapert.

Radio VRT2 is ook niet helemaal stabiel qua ontvangst, 95% onder, 71%-73% boven (met ook hier af en toe kort 0%).

 

Klinkt dit als een schotelprobleem of een tuner probleem? (vu solo2 met Vti) 

Schotel is een 64cm (standaard CD set) met een triple lnb.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de schotel of de lnb is verdraaid, hangt al een jaar of 8 stabiel aan het balkon. Maar er moet its zijn dat niet goed is.

Hints?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zal proberen om te verdraaien.
Het gekke is toch dat de 23.5 in het midden zit en dan zou je verwachten dat daar nog beeld is en niet op de 19 of 28? Of is dat toch niet logisch?

de ontvanger laat wel zien dat de 23.5 signaalsterkte heeft  ca 86% maar geen beeld. Bijv de 'Ocko star' staat als 91% en 59% maar geen beeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel verschil maakt het niet uit of de kop nu in het midden zit of 4cm er naast. De ontvangststerkte van de satelliet is veel belangrijker hoeveel signaal je krijgt.  De Astra 19,2 is in Zweden een heel stuk sterker en daarom ontvang je van die satelliet nog wel enkele transponders. Dat zal met name transponder 11836H zijn met zenders als Das Erste, Bayerisches Fernsehen Süd en Nord en HR Ferhsehen. Die ontvang je nog wel met een oud pannendeksel.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me nog niet erg!

Satfinder/signaalzoeker geeft: 
op de 23.5 standaard 53% of 59% SNR (en op SES UHD demo zelfs 99%) maar geen beeld

op de 19.2 ZDF ook SNR78% maar ook deze valt soms weg naar 19% en wordt dan blokkerig. 
op 28.2 is SNR 76% maar ook geen beeld
Dus ja de 23.5 wel sterker moeten hebben maar vraag me toch af of dat wisselende SNR getal voor bijv ZDF en CNN op 19.2 wel of niet door de schotel/lnb stand komt.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik, een m801 als ik het goed heb.

Voor de 19.2 zelfde resultaat: nivo ca 78% kwaliteit wisselt van 80% terug naar 19% en daarna weer omhoog.  
de 23.5 en 28.2 lukt me niet te vinden al diverse schuintes van de lnb uitgeprobeerd. 

Kan een lnb zomaar kapot gaan na een jaar of 4 -5? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je e.v. een andere voeding , die wissel je als test makkelijker dan de lnb

die worden na verloop van tijd ook brak en geven rare resultaten

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus trek je conclusie.

Of de kabel, bijvoorbeeld teveel spanningsval door een gecorrodeerde CCS coax kabel.

Of een defecte LNB.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Sprietje zei:

Ja dat kan het ook nog zijn, gecorrodeerde CCS coax kabel.

Welke coaxkabel gebruik je, graag merk en type.

Meestal staat er om de paar decimeter wel een code op. Geef die even door.

Nomen nescio, dus zal wel de beste kwaliteit zijn. Ik heb nog niet buiten gekeken, het is hier nogal vroeg donker, dus zal komen weekend wel worden. de kabel ligt nagenoeg niet in het weer, net de laatste meter.

Maar aangezien hele astra 2 en 3 verdwenen zijn in de nacht en de 19 schommelt  kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het de kabel is, ik zal in het weekend de duo kop nog eens pro. Of denk jij er anders over?

Ik vind het wel erg vreemd dat een lnb van ca 90 - 100 euro zo'n slechte kwaliteit schijnt te hebben.

aangepast door leor888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...