Ga naar inhoud


Storing France 2,3,4 multistream 5W


stevenvc19

Aanbevolen berichten


4 minuten geleden, ketupa zei:

Octagon SF4008

Ik heb 13.8 à 14 dB op de France 2, 4, 5 kanalen.

 

Bedankt voor de feedback! 

Ik krijg ook maximaal signaalkwaliteit, of toch niet minder dan anders... Maar toch is er nog iemand met een Edision Primo met dit probleem + iemand anders met een PC kaart die net hetzelfde probleem heeft. Echter als het signaal opgenomen wordt en in een ander formaat wordt afgespeeld op de PC, dan verdwijnt de storing! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders zijn ongecodeerd. Zoals @mebo870 al zei is de Eutelsat 5 West A in inclined orbit. De satelliet slingert dan op een neer op zijn positie. Het signaal zal dus soms optimaal zijn en soms minder.

Hier kan je dat proces volgen.

 

De vervanger, de Eutelsat 5 West B, heeft problemen op één van zijn zonnepanelen, het is even afwachten wat Eutelsat nu gaat doen 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ketupa zei:

Die zenders zijn toch niet gecodeerd ?

 

 

34 minuten geleden, Alex1970 zei:

Zenders zijn ongecodeerd. Zoals @mebo870 al zei is de Eutelsat 5 West A in inclined orbit. De satelliet slingert dan op een neer op zijn positie. Het signaal zal dus soms optimaal zijn en soms minder.

Hier kan je dat proces volgen.

 

De vervanger, de Eutelsat 5 West B, heeft problemen op één van zijn zonnepanelen, het is even afwachten wat Eutelsat nu gaat doen 

 

Videodecodering. Hoe het signaal van 0'etjes en 1'tjes omgezet wordt in echt beeld. 
Niet decodering in de zin van "versleuteld"

35 minuten geleden, Alex1970 zei:

Zenders zijn ongecodeerd. Zoals @mebo870 al zei is de Eutelsat 5 West A in inclined orbit. De satelliet slingert dan op een neer op zijn positie. Het signaal zal dus soms optimaal zijn en soms minder.

Hier kan je dat proces volgen.

 

De vervanger, de Eutelsat 5 West B, heeft problemen op één van zijn zonnepanelen, het is even afwachten wat Eutelsat nu gaat doen 

Waarom hebben mensen met de ene soort ontvanger dan wél problemen terwijl op de zelfde installatie met een andere ontvanger, géén problemen zijn? Kan volgens mij dus weinig te maken hebben met een inclined orbit? Of iemand moet hier een logische verklaring voor kunnen geven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stevenvc19 zei:

Nog mensen die op dit moment blokkerig beeld hebben op France 2, 3 en 4 via de multistream? 

 

Ik heb er geen last van, maar kan dat probleem wel reproduceren met mijn draaibare schotel op een dm920.
Wanneer ik mijn signaal verzwak door de schotel iets van de satpositie te laten afwijken,
fluctueert het signaal tussen de 12 dB en 14 dB waardoor er vaak gestoord beeld is.
Zet ik de rotor terug goed, dan heb ik 17 dB signaal en doet het probleem zich niet voor.
Het ligt volgens mij niet aan jouw receiver, maar eerder aan het ontvangstsignaal.

 

screenshot.jpg.5bcbe885616a0d11e2cd8878a08acf3f.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, satmaat zei:

 

Ik heb er geen last van, maar kan dat probleem wel reproduceren met mijn draaibare schotel op een dm920.
Wanneer ik mijn signaal verzwak door de schotel iets van de satpositie te laten afwijken,
fluctueert het signaal tussen de 12 dB en 14 dB waardoor er vaak gestoord beeld is.
Zet ik de rotor terug goed, dan heb ik 17 dB signaal en doet het probleem zich niet voor.
Het ligt volgens mij niet aan jouw receiver, maar eerder aan het ontvangstsignaal.

 

screenshot.jpg.5bcbe885616a0d11e2cd8878a08acf3f.jpg

 

Dat lijkt me positieve info! 
maar waarom hebben dan enkel de zenders uit die ene stream daar last van? Terwijl TF1 en andere zenders uit andere streams van dezelfde frequentie daar geen last van hebben? 
En hoe komt het dat wanneer we dit signaal opnemen en op een pc met een andere videocodec afspelen, we geen last hebben van storingen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je geeft zelf het antwoord, andere video codecs.

Je hard of software in de ontvanger heeft probleem met het mpeg video.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Je geeft zelf het antwoord, andere video codecs.

Je hard of software in de ontvanger heeft probleem met het mpeg video.

Klopt! 
maar tot eergisteren werkte alles perfect. Dus ik begrijp niet waarom dat nu opeens niet meer werkt. En dan maar voor 1 stream? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...