Ga naar inhoud


windows 10, aanmelden bij opstarten


gert 2000

Aanbevolen berichten

hallo zit met een probleem met windows 10 computer hij vraagt om aanmelden bij uit slaapstand komen en dat wil ik niet dus alleen bij slaapstand bij opstarten geen wacht woord zo heb ik hem ingesteld. wil hem s morgens en s avonds om bepaalde tijd aan laten gaan en   maar krijg dat niet voor elkaar hij start dan wel op uit slaapstand maar moet hem dan aanmelden. 

en dat wil ik niet hij vraagt om aanmelden.dus het probleem is dat hij niet doorstart wat moet ik instellen om hem niet aan te hoefen aan te melden bij uit slaapstand te gaan.

gr gert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar staat het zelfde als mijn voorbeeld enkel is het Windows 10 configuratie scherm heel anders, daar moet Microsoft eigenlijk eens mee kappen en dingen zoals configuratie schermen gelijk houden. Het wordt de gewone gebruiker iedere keer weer moeilijk gemaakt om iets te vinden of terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen problemen mee iets te vinden en mijn W10 is retesnel...trouwens ik vind dat mensen errug gemakzuchtig zijn, via google had ik in een paar tellen de oplossing gevonden, daarna in W10 (en dat ziet er bij mij weer iets anders uit dan in het voorbeeld, komt ook door persoonlijke aanpassingen) even opzoeken en ziedaar....TS had het trouwens over W10, dus het voorbeeld wat je gaf  was niet gestoeld op de vraag van TS..

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

GodMode voor Windows 10
Veel instellingen in Windows 10 kunt u vanuit het Configuratiescherm regelen, net zoals u ooit in Windows XP en Windows Vista gewend was. Maar naar bepaalde opties zult u zich een ongeluk zoeken, terwijl u van andere mogelijkheden misschien niet eens wist dat ze bestonden.
Met de 'GodMode' (een term die vooral in games gebruikt wordt) hebt u in één enkel overzicht toegang tot zo'n beetje alle instellingen en kunt u Windows 10 eenvoudig naar eigen smaak tweaken. Standaard is deze modus niet geactiveerd, maar u roept hem eenvoudig op. Het enige dat u namelijk hoeft te doen, is het maken van een nieuwe map en deze hernoemen naar:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Het maakt niet uit waar u deze map aanmaakt, maar het handigste is het om dit in de root van uw besturingssysteem te doen
Let op: kopieer en plak de regel die hierboven staat exact! Zoals u zult zien, worden het pictogram en de naam gewijzigd zodra u de map hebt hernoemd.
En als u tot slot nog even een snelkoppeling aanmaakt in het startmenu en/of op het bureaublad, dan hebt u met een klik direct toegang tot maar liefst 278 instellingen. Van Apparaat beheer tot Windows Update, van Back-up maken en terugzetten en nog veel, veel meer. Handig!
 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wanderer zei:

Ik heb er geen problemen mee iets te vinden en mijn W10 is retesnel...trouwens ik vind dat mensen errug gemakzuchtig zijn, via google had ik in een paar tellen de oplossing gevonden, daarna in W10 (en dat ziet er bij mij weer iets anders uit dan in het voorbeeld, komt ook door persoonlijke aanpassingen) even opzoeken en ziedaar....TS had het trouwens over W10, dus het voorbeeld wat je gaf  was niet gestoeld op de vraag van TS..

Mijn screenshots zijn van mijn eigen Windows 10 dus wel duidelijk op de TS gericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wanderer zei:

excuses voor mijn niet herkenning van jouw W10

Excuses zijn echt niet nodig, misschien ligt het verschil aan de verschillende build versies die tegenwoordig draaien. Misschien kan daarom de TS de instelling niet vinden omdat andere versie Windows 10 en andere build.

 

Mijn build van Windows 10 is deze:

 

Capture.JPG.0a248462d50dcb7a0209a6ab5b6e071c.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gert 2000 zei:

ja wat dacht je dat ik niet op google gezocht had daar staat ook van alles er over maar werkt bij mij niet vandaar de vraag.

en om wacht woord vragen bij opstarten die had ik zo uitgeschakeld maar die vanuit slaapstand lukt niet en daar gaat het om.

 

Als ik mijn instelling hier op NEVER zet zoals in mijn bovenstaande voorbeeld start mijn Windows 10 wel gelijk voledig op vanuit de slaapstand, misschien is er bij jou iets anders aan de hand?

 

Zojuist, gert 2000 zei:

is gelukt moest een wachtwoord voor mijn account instellen en toen kon ik het instellen bedankt voor jullie mee denken

Eh ja dat is standaard bij Windows 10 vandaar dat wij er ook vanuit gingen dat dit het geval was. Maar gelukkig is het nu allemaal gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 30-1-2020 om 17:32, gert 2000 zei:

hij vraagt om aanmelden bij uit slaapstand komen en dat wil ik niet dus alleen bij slaapstand bij opstarten

Ja ik schrijf het enkel omdat mijn omgeving middels die instelling aan mijn privé gegevens zouden kunnen komen.

anderen kunnen dus zonder pardon aan je inlogaccount als jij effe weg bent

 

de Thuiswerkers met kinderen etc... Of op bureau de medewerkers als je gaat plassen

EXTREEM onveilig dus

ik gebruik de pincode altijd en dus ook na uit idle / slaapstand komen.

 

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...