Ga naar inhoud


Probleem HDMI-ARC van Denon AVR-S650H aan Philips 32PFS6402/12


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

P.S.: @Old Satterhand

https://www.electronics-notes.com/articles/audio-video/hdmi/hdmi-pinouts-connections.php

Although not all the lines may be used in every applications, all cables incorporate all the lines so that they can be used for any application.

 

Ik begrijp daar uit dat de bekabeling (stekker-snoer-stekker) voor elke versie van HDMI nooit gewijzigd is. Elk contact is altijd op dezelfde wijze bedraad geweest.

Men is de achterliggende electronica/software anders gaan gebruiken. De hoogfrequent kwaliteitseisen van de bedrading zijn wel opgeschroefd.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels heb ik al heel wat hdmi kabels op de plank liggen en helaas kan ik bij de meesten niet achterhalen welke snelheid ze ondersteunen. Soms staat er wel een getal zoals 1.4, maar meestal staat er high speed of zoiets op. Daar hebben we dus niets aan en het zou mooi zijn als de fabrikanten wat duidelijker waren op dit gebied.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Donkeyman zei:

Daar hebben we dus niets aan en het zou mooi zijn als de fabrikanten wat duidelijker waren op dit gebied.

ik heb hen gisteren ge-emailed en kreeg netjes het antwoord van de klantenservice dat mijn 2012 aangekochte HMDI kabel destijds standaard 1.4b had

en

bovendien moet je jouw TV in de gaten houden mbt de specificaties als je er iets van verwacht met nieuwe kabels en UHD bronnen / toestellen

want per toeval las ik gisteren dat een redelijk nieuwe Panasonic voor UHD de HDCP1.4 versie aankan maar geen HDCP 2.3 via de HDMI ingang

met als resultaat dat je bepaalde blu rays niet kunt afspelen

stond in de kleine letterkes dus die viel af

 

tis maar dat je goed kijkt en leest over naar je typen

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1-3-2020 om 20:40, Zunigkyk zei:

hdmi-connector-diagram.gif

 

Heb wat aan de niet werkende kabel zitten meten. Deze kabel heeft altijd goed gewerkt om CD/DVD speler aan de TV te koppelen voor het bedieningsmenu. Geluid ging met cinch naar de versterker.

 

Het pennetje 14 waar @Old Satterhand het over heeft zou derde van rechts-onder moeten zijn. Die is wel verbonden.

Echter het meest rechts-onder contact 18 (+5V Power) ligt aan beide stekkers een stuk in de diepte naar achteren. Die zijn in de kabel ook wel verbonden, maar zullen mogelijk geen contact maken. Ik denk dat Easylink dan niet goed functioneert, of dat het lijkt alsof de stekker is losgenomen.

 

 

Er is toch iets raars aan de hand met die pin 18 (+5V Power).

Ik heb een nieuwe degelijke HDMI "High speed with ethernet" kabel binnen gekregen.

 

Het eerste wat ik deed is die pin 18 checken: ook hier ontbreekt het contactveertje zoals op de andere pinnen.

Wel kan ik in de diepte vaag iets zin wat nog koper zou kunnen zijn, maar zeker is het lang niet.

Ik heb de kabel nog niet getest, want misschien moet hij retour omdat hij visueel al niet deugt(?).

Nu ben ik de (probleemloze) HDMI tussen laptop en monitor ook eens gaan checken, en die heeft óók geen pin 18 contact (of een zeer verdiepte).

Misschien hoort dat gewoon zo...

 

Vraag: kan iemand dit verklaren? Eigenlijk zoek ik een heel secure tekening waar precies in staat hoe het zit. En hoe zit  het aan de vrouwtjeskant?

 

P.S.:

Ik vond hier nog een aanwijzing dat òf pin 18 (òf pin 20?) niet verbonden zou zijn.

The HDMI specification for source and sink devices provides 5v power on pin 18. DisplayPort specification is 3.3v on pin 20. Most cables do not have this pin – it is missing. And if it wasn’t, it could result in a short. Look at any reputable HDMI or DisplayPort cable and see for yourself – there is either no contact on one of the corner pins or that pin is not electrically connected.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die 5 volt pen zal wat dieper zitten. dat doet men om te voorkomen dat die eerder connectie maakt dan de andere (stroomloze) pennen.

Zo zie je ook vaak bij verbindingskabels dat de 0 volt of aarde juist langer is, zodat die als eerste contact maakt.

Dat voorkomt schade door ESD (Electro Static Discharge).

 

Samenvattend,

1) die 5 volt pen is en moet aanwezig zijn.

2) verschillen in de diverse kabels betreffen de soort aders die in de kabel zitten, niet de pen bezetting.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...