Ga naar inhoud


Beperkingen CI+ modules Joyne en CanalDigitaal


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een Joyne abbonemment genomen voor recreanten: flexibel kan ik 3 periodes van een maand satelliet TV ontvangen. Mooi. 

Het begint - na ongeveer 15 jaar FTA en digitenne ontvangst voor nop - te kriebelen: als ik de Belgische zenders wil ontvangen en af en toe een film op de commerciële aanbieders wil ontvangen dan moet ik er aan geloven: ik moet een abonnement nemen op een van de twee aanbieders: Joyne of CanalDigitaal.

Nu viel mij op dat CanalDigitaal adverteert met zaken als "tot 20 uur gratis opnemen", en: tot 30 dagen naderhand bekijken. Pfff!  Ik ben wat dat betreft erg verwend door de beperkingsvrije FTA zenders. Ik heb zitten kijken op beide websites, maar men is niet erg transparant wat nu precies de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Wellicht dat "Joyners" en de "Canalers" hun ervaring kunnen delen met betrekking tot het gelijktijdig opnemen, het decoderen en bewaren van opnames:

 

1. Tot hoeveel kanalen kan ik gelijktijdig naar binnen slurpen met de CI+ kaart?
2. Kan ik - net als vroeger - de opnames off line decoderen en vervolgens tot in de eeuwigheid afspelen?
3. Zijn er verdere beperkingen? (ik weet niet wat ik niet weet)....

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een VU+ ontvanger (4K modellen only) kun je achteraf decoderen. Zo zijn je opnames altijd beschikbaar en in principe zonder limiet te bewaren. 

De 20 uur opnemen bij Canal Digitaal is in de 'Cloud'. Canal Digitaal beheert deze en bepaalt hoe en wat je met de opnames mag doen. Ze zijn in elk geval tijdsgelimiteerd en niet te downloaden voor eigen archivering. Ook mag je reclames niet doorspoelen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisku, hartstikke bedankt

Ik zou het niet weten HOE VAAK het is uitgelegd Tonskidutch. Ik heb HEEL VEEL GEPRAAT EN GEKANKER OVER DE CI+ MODULE GELEZEN, EN OOK OVER HET FEIT DAT ER TALLOZE RESTRICTIES MOGELIJK WAREN, MAAR WAT HET NU DAADWERKELIJK BETEKENT VOOR MIJ NIET. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige uitzonderingen daargelaten, waaronder de Joyne CI+ die 2 streams kan verwerken (maar wel vanaf dezelfde transponder!) doet een CI(+) maar 1 stream. Voorts stelt een CI(+) een aantal restricties voor zodat de provider kan bepalen wat je wel of niet mag doen. Denk hierbij aan:

- Reclame niet kunnen skippen

- Opname blokkeren

- Tijdslimiet van de opname instellen

- Kijken blokkeren (Regiobescherming)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Met een VU+ ontvanger (4K modellen only) kun je achteraf decoderen. Zo zijn je opnames altijd beschikbaar en in principe zonder limiet te bewaren. 

De 20 uur opnemen bij Canal Digitaal is in de 'Cloud'. Canal Digitaal beheert deze en bepaalt hoe en wat je met de opnames mag doen. Ze zijn in elk geval tijdsgelimiteerd en niet te downloaden voor eigen archivering. Ook mag je reclames niet doorspoelen. 

Bij andere aanbieders is opnemen een andere functie dan de standaard terug te kijken zenders. Dit is tegen meerprijs maar kun je wel reclames doorspoelen, precies zoals je een eigen recorder. Als Canal digitaal hier geld voor rekent maar je niet laat doorspoelen lijkt me dat duidelijk minder. 20 uur is trouwens ook niet bijzonder, dan is een eigen recorder beter.

31 minuten geleden, Mimisiku zei:

Enige uitzonderingen daargelaten, waaronder de Joyne CI+ die 2 streams kan verwerken (maar wel vanaf dezelfde transponder!) doet een CI(+) maar 1 stream.

Ook als je 2 tuners hebt? Ik weet niet beter dat CI modules uit verschillende transport streams kunnen draaien mits de hardware dit ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de Joyne CI+ uit kwam, heb ik de hele documentatie doorgelezen van de Conax CI+ waaruit blijkt dat deze CI Cam middels de daisychain twee streams toestaat echter is dat intern en extern is 1 stream toegestaan die of bekeken of opgenomen kan worden.

Ik heb dit destijds ook aan de forumlezers gemeld inzake die Joyne CI+ met conax. ( staat ook ergens gedocumenteerd op sat4all 2017)

 

Overigens er zijn sinds de invoering van het CI+ principe ongeveer 12 hoofd aspecten waar het de gebruiker kan belemmeren indien ingeschakeld op de feed

( dat was zelfs bij de befaamde Dr Dish TV op satelliet destijds voor de geïnteresseerde kijkers te horen/zien tijdens een discussie en uitleg met vertegenwoordigers van SES Astra, het DVB consortium en Ricardo Petzold van Digital Fernsehen forum, dit staat ook ergens gedocumenteerd op sat4all 2009)

* één is bijvoorbeeld dat men zelfs de gemaakte opnames kan uitschakelen waar na deze helemaal niet meer te bekijken zijn

 

Maar dat gebeurd pas als het CI+ mechanisme voor desbetreffend aspect wordt ingeschakeld en dus mee gestuurd in het signaal.

 

Dit * is nog nergens ingeschakeld voor wat Canal Digitaal en Joyne betreft.

 

Het blokkeren van verder doorspoelen tijdens reclame tijdens het weergeven van opnames wordt wel al ondersteund door menig zender uit de pakketten van Canal Digitaal en Joyne. Ook middels de IPTV stream van interactief kijken is dit bij SBS6 en soortgelijke zenders actief. (en dus niet via de CI+ Cam zelf maar Docsis en DRM)

 

let op in 2019 is een aangepaste standaard voor CI+ uitgekomen 2.0 (die heb ik zelf nog niet nader belicht)

 

Een en ander is op de Duitstalige wikipedia site natuurlijk nog veel uitgebreider beschreven. (de Nederlandstalige wikipedia is veel te beperkt)

 

 

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank TonskiDutch. Mijn vraag betrof ook en vooral welke van de in de Ci+ specificatie mogelijke beperkingen daadwerkelijk zijn toegepast door beide aanbieders. 

 

Vooral de opnameblokkade - als die toegepast zou worden - roept bij mij weerstand op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en daarom weiger ik ook die CI+ modules thuis in gebruik te nemen. Zolang er losse kaarten zijn die werken vind ik het OK. Dwingen ze me naar CI+ dan zeg ik het abo gewoon op. Gelukkig ben ik al flink senior en heb de meeste films toch wel gezien....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mimisiku zei:

heb de meeste films toch wel gezien

poe zeg dat zijn en nog al wat

ieder zijn ding

 

Het is jammer dat we niet zoals EUropa parlement voorschrijft en het kabinet eerder beloofde onze eigen apparatuur mogen gebruiken voor het decoderen.

Want ook als ze bij Canal Digitaal die sid2 (en sid4) niet hadden ingevoerd dan was ik nog steeds abonnee.

En in de marge beweegt Joyne zich met hun CI-Cam als "concurrent" van Canal Digitaal

 

Maar goed er kan nog veel gewijzigd worden vanuit het hoofdbureau Canal+ France.

for better or for worse

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de SID limiet kan ik nog wel leven. Ik kan in elk geval een opname maken en met software de reclame verwijderen. Voor mij is dat voldoende..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wanderer,

 

Sorry maar ik heb van jou alleen maar negatief commentaar gelezen.

Als ik mijn onderwerp in HOOFDLETTERS plaats heb je commentaar en nu weer

beweer je dat ebhoorn aan het schreeuwen is!

Het is beter deze reacties achterwege te laten.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij CI+ 2.0 word je 2de CI slot gebruikt voor een Escrow+ (muntweger). Daar moet periodiek een € in. Periode wordt bepaald door de provider.. :) :) 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...