Ga naar inhoud


Beperkingen CI+ modules Joyne en CanalDigitaal


ebhoorn

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, dirk044 zei:

@Wanderer,

 

Sorry maar ik heb van jou alleen maar negatief commentaar gelezen.

Als ik mijn onderwerp in HOOFDLETTERS plaats heb je commentaar en nu weer

beweer je dat ebhoorn aan het schreeuwen is!

Het is beter deze reacties achterwege te laten.

Tja ik ben een Volkskrantlezer en geen Telegraaflezer 😀, zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette

Maar genoeg off-topic....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor die lezers die nog tijd over hebben, lees dan gewoon eens de berichten over de Joyne CI+ module

voor dat Joyne van start ging en meteen bij introductie is heel veel geschreven HIER OP SAT4ALL over het CI+ principe

dus hoef je geen Telegraaf of Volkskrant te lezen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar als in bezit bent van een decoder die achteraf kan decoderen via de CI-module heb je eigenlijk niks te maken met de nadelen. Je kunt net zo veel zenders tegelijk opnemen als je wilt/de hardware toestaat en, éénmaal gedecodeerd, net zo lang bewaren als je wilt en de reklame overslaan.

 

Ik weet alleen niet of dit proces al gebruikersvriendelijk is gemaakt door één van de image bouwers. Het is in principe volledig automatiseerbaar zodat de gebruiker er geen omkijken naar hoeft te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag dan wel nu een vers topic zijn, van ongeveer een week oud.

 

Maar het principe van gecodeerd opnemen en nadien achter mekaar decoderen hebben we toch echt heel uitgebreid behandeld met VTI voor de Vu+.

Een paar andere image bakkers hebben het ook mogelijk gemaakt, maar dat is ook bekend.

Dus de constatering is juist dat bepaalde receivers dat mogelijk maken.

 

Dat er heel veel zijn die dat niet kunnen is daarmee echter ook een feit. Dus een beperking van de CI+ .

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En niet te vergeten, een gecodeerde opname heeft een houdbaarheidsdatum.

Doorgaans worden na 24 uur de codes veranderd en blijft een niet gedecodeerde opname voor eeuwig gecodeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt helemaal, had ik in andere topics wel vermeld , maar dat ontbrak hier in dit topic nog

als je 's nachts in standby laat decoderen (is instelbaar bij VTI voor VU+) is er meestal altijd genoeg tijd om binnen de houdbaarheidsdatum te blijven

 

na dat decoderen zijn je opnames als .ts bestand altijd herbruikbaar op een enigma2 receiver

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even mee gelezen, is het geen maand terug kijken meer, dus dat de decodering een maand houdbaar is, 24 uur is wel heel erg kort. Ik kijk zelden terug via een app op mijn mobiele telefoon, de CD app is verreweg van gebruiksvriendelijk is mijn ervaring, tenzij ik iets verkeerd doe, want ik gebruik het nouwelijks. Ik kijk als ik kijk meestal de 3 NPO zenders, dat kan ik beter bij uitzendinggemist doen, vooral als er iets in de tijdslots veranderd is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen jij hebt het nu over een interactief IPTV principe met betrekking tot kunnen terugkijken

wij hadden het hier boven over de directe satelliet verbinding en opnemen met een CI+ in je satelliet receiver

 

opnemen met de CanalDIGITAAL app op een HDD of SSD is niet mogelijk, dus dat kan @ebhoorn niet gaan gebruiken

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel kan het inderdaad niet... Technisch zijn er echter wel mogelijkheden om het toch lokaal op te nemen, maar echt handig gaat het niet.... Met capture software gaat het wel (zelf getest).. Maar zoals gezegd niet 'bequem'...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal hartelijk bedankt voor het uitzoeken en uitleggen. Ik heb voor het eerst sinds (wat zal het zijn?) 15 jaar weer een CI module, dit keer van Joyne. Ik was benieuwd hoe de aanbieders de gebruiksmogelijkheden van de content hadden ingeperkt. Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je ook gewoon zelf kunnen uitproberen met je eigen installatie. Meteen ervaring uit eerste hand..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt dingen door elkaar en je bent niet helemaal open (eerlijk) waardoor je ons op een verkeerd been zet..

 

In je eerdere post geef je aan dat het 15 jaar geleden is dat...... en nu een Joyne module gebruikt. Dat impliceert dat deze is geactiveerd anders heb je immers geen beeld..

 

Ten tweede is de CI(+) van Canal Digitaal helemaal niet meegenomen in jouw vragen betreffende de CI+ van Joyne. De CI(+) van Canal Digitaal (het is hier al tig keer uitgekauwd!) is weliswaar een CI+ maar deze functionaliteit is niet ingeschakeld. Het gedraagt zich als een gewone CI module en werkt derhalve in iedere CI compatibele ontvanger. Bovendien is deze module een Viaccess ORCA en heeft helemaal geen SID limiet zoals de Seca3 kaarten.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...