Ga naar inhoud


Nieuwe satellietontvangers, geen beeld op HD ready TV's?


TiVe

Aanbevolen berichten

Ik kocht onlangs een Xsarius Revo 4K satellietontvanger.

In de winkel werkte die perfect maar op mijn 2 TV's thuis niet ... geen beeld of klank (alleen het Xsarius-logo en dan niets meer).

Dan is die ontvanger ingeruild voor een VU+ Uno 4K SE.

Opnieuw werkt die ontvanger perfect in de winkel maar niet op mijn TV's ... deze keer wel klank, maar geen beeld.

Op enkele andere TV's die ik kon proberen (Samsung, LG) was er geen probleem.

Mijn TV's zijn al wel wat ouder en zijn nog 'HD Ready' (1366 x 768), een Loewe Spheros R26 en een Sony Bravia KDL-22S5500.

Heeft het daarmee te maken? Dat zou toch ook nog moeten kunnen werken? Mijn oudere ontvangers (Xtrend ET-6500, SAB Titan Micro) werken wel op deze TV's...

 

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ondersteund je image wel die modes ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In je ontvanger de video weergave op 720 p schakelen.

Bij het opstarten wordt het logo doorgaans op 720p getoond.

 

Je ontvanger staat wellicht op 1080p of op UHD formaat weer te geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel lastig om instellingen te wijzigen als je geen beeld hebt...

Ik dacht dat zoiets automatisch gebeurde ... nog nooit iets moeten instellen met andere full HD bronnen.

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

WebIF van de box doet wonderen... Enne.. als je OpenPli installeert gaat de Startup wizard vanzelf de videomodi door. Zodra je beeld ziet druk je op OK..

Of koop meteen een 4K TV....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of even met een scart kabel aansluiten op die tv's, en dan in het menu de output  van de satellietreceiver

veranderen in 720p of 576i

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt.

Via browser (OpenWebif) in de instellingen geraakt ... resolutie stond op 1080p ... veranderen in 1080i of 720p lost het probleem op!

Bedankt!

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo!    Daar is dit forum voor, hier zitten allemaal slimme mensen die iemand graag even helpen.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...