Ga naar inhoud


Print to pdf werkt niet meer


kkkkk

Aanbevolen berichten

Beste mensen.

Maak nu toch in godsnaam af en to eens een SYSTEM backup van jullie systeem (met bv gratis AOMEI Backupper )

Dit duurt ocharme 10 minuutjes en een restore ook 10 minuutjes.

Dan hebben jullie steeds de mogelijkheid om (in geval van dergelijke problemen) te kunnen terugvallen op een goed werkend systeem zonder dagenlang te moeten zoeken en proberen om het probleem op te lossen (met eventueel verlies van gegevens en instellingen).

Ik snap jullie niet meer hoor en al wat ik op zo'n probleem kan zeggen is : eigen schuld-dikke bult

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

 

Ik hou in een Excel-file exact bij wat ik installeer, uninstalleer of update.

Al mijn data staat op een tweede schijf en mijn backups staan op een derde schijf : maw mijn C-schijf bevat alleen Windows en geïnstalleerde software.

Wanneer ik een backup maak weet ik dus steeds precies wat er in die backups staat en wat ik na een restore opnieuw moet installeren/deleten/updaten.

 

Ik heb zo al ettelijke keren de meubels kunnen redden door een restore van een van mijn vorige backups te restoren en in no time weer helemaal terug ready te zijn. En daar vind ik mij heel comfortable bij. Ik ben in geval van een wereldramp perfect in staat om binnen het uur (of 2) terug up en running te zijn.

 

PS. het voorgaande is voor mijn desktop.

Voor mijn laptops heb ik 1 grote ssd geplaatst met 3 partities : systeem/data/de laatste backup. Ik hou wel meerdere backups van de laptops bij op de Backup disk van mijn desktop.

 

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Pluizebol zei:

mijn backups staan op een derde schijf

 

Je weet ongetwijfeld dat dat geen back-up is maar een kopie van je data. Ook fijn maar niet echt betrouwbaar.

 

12 uren geleden, Pluizebol zei:

Ik heb zo al ettelijke keren de meubels kunnen redden door een restore van een van mijn vorige backups te restoren en in no time weer helemaal terug ready te zijn

 

Laat ik het afkloppen. Ik heb nog nooit in mijn PC carrière (ruim 30 jaar) Windows opnieuw geïnstalleerd of iets terug hoeven zetten.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie

 

Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat mijn backups niet zomaar copietjes van files zijn maar heuse SYSTEM backups gemaakt met AOMEI Backupper.

En nu hou ik er mee op want anders wordt het een welles nietes verhaal.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een backup op dezelfde drive SSD of HDD is niet wat je wilt.

De laptop kan gestolen worden, de drive kan stuk gaan en dan is je data ook weg.

 

ik wil er niet voor werven maar de Onedrive met 1 TerraByte is voor mij echt heel gunstig.

Op alle pC's staat Office en de Onedrive voor jaarlijks 65€ en dat is makkelijk op bureau, thuis en elders waar ik aanmeld.

(wordt vanzelf synchroon gehouden)

 

Maar het ging om de update van Windows10 die de pdf printer onbruikbaar maakte bij kkkkk.

En een update ongedaan maken is heel simpel. Dus daarvoor heb je echt geen extra software voor nodig.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Pluizebol zei:

maar heuse SYSTEM backups gemaakt met AOMEI Backupper

 

Als IT'er ben ik niet onder de indruk.

 

Quote

Hoeveel back-ups heb je eigenlijk nodig? Een goede vuistregel is de 3-2-1-regel: 3 back-ups, op 2 media, waarvan 1 buitenshuis.

 

Ik maak dus liever kopieën van mijn data. Op een 2e schijf in mijn PC, op de NAS en in de cloud. Mocht Windows kapot gaan dan zet ik het er opnieuw op (nog nooit gebeurd dus)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...