Ga naar inhoud


Cahors Bisat probleem


Shark

Aanbevolen berichten

  • Moderator

dan nu nog de goede transponder gegevens programmeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Shark zei:

Klopt, ik meet rechtstreeks aan de LNB.

 

Hoi Sprietje,

 

nog even over de frequentie. Je noemt 11720H en wanneer ik deze opzoek in de lijst van LyngSat dan zie ik TP1 in de linker kolom maar SKY UK als provider. Is het uitgangspunt om altijd TP1 te kiezen of is dit niet de juiste gedachtegang?

4 uren geleden, Shark zei:

Klopt, ik meet rechtstreeks aan de LNB.

 

Hoi Sprietje,

 

nog even over de frequentie. Je noemt 11720H en wanneer ik deze opzoek in de lijst van LyngSat dan zie ik TP1 in de linker kolom maar SKY UK als provider. Is het uitgangspunt om altijd TP1 te kiezen of is dit niet de juiste gedachtegang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, neem niet altijd transponder nr.1. Neem een transponder die makkelijk te ontvangen is. Dat is een DVB-S, QPSK transponder met een lage frequentie, een niet te hoge SR van zo'n 22.000 en een lage fec. en als het kan ongecodeerd.
Voor de Astra 28,2 is dit 10714H, zie: https://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje, vandaag geen beeld op 23.5 Met mijn Satlink het dak op EN jouw frequentie ingesteld en dat leverde een prima resultaat op. 2 groene balken (signaal en kwaliteit) en binnen 5 minuten beeld met 12.4db. Dank voor de uitleg en hulp!! Wanneer ik tijd heb stel ik de andere LNB's af met de frequenties die jij hebt opgegeven. Nogmaals mijb dank voor het meedenken. (ik ben nu rookie af hoop ik...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boyke heeft de LNB's gefinetuned en de switches gemeten en alles bleek te werken! Vervolgens op de aansluitdoos binnen gemeten en daar was geen signaal.

Vervolgens beide kabels van een nieuwe f-connector voorzien en......er is weer beeld.

Wel merkwaardig dat beide aansluitingen gelijktijdig hetzelfde probleem gaven....

Probleem opgelost met dank aan Boyke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is zeker merkwaardig. Je schreef eerder:

"Bij mijb test vanmiddag krihg ik ongeveer 75% signaal maar o% kwaliteit."

Je kunt alleen maar signaalsterkte krijgen, als de verbindingen in orde zijn. Immers, als de lnb's geen voeding krijgen vanaf de ontvanger, werken ze ook niet. Met 75% signaalsterkte is er dus een goede elektrische gelijkstroom verbinding. Dan is er bijna ook altijd een hoogfrequent verbinding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...