Ga naar inhoud


Cahors Bisat probleem


Shark

Aanbevolen berichten

Ik heb de Cahors Bisat met 4 quad lnb's en 4 diseqc's. 2 diseqc's zijn aangesloten op de VU+ DUO2 en de andere 2 diseqc's gaan naar de VU+ DUO2 op de bovenverdieping. Sinds een paar weken heb ik geen ontvangst op de Astra 2.

Tuner instellingen bekeken maar dat staat zover ik kan zien goed dus het dak op en alles geherstructureerd en wel zo dat alle 4 de diseqc's op dezelfde manier zijn aangesloten nl. 

Poort A HB 13 graden

Poort B Astra 1  19,2 graden

Poort C Astra 3   23,5 graden

Poort D Astra 2   28,2 graden

 

Nu het probleem! Wanneer ik mijn satfinder rechtstreeks op LNB C (Astra 3) aansluit krijg ik geen signaal.Wat ik ook doe, de LNB  (Alps) wat hoger, lager kantelen etc. geen signaal. Vervolgens een Venton quad geprobeerd....zelfde resultaat. Wanneer ik de satfinder rechtstreeks op LNB D (Astra 2) aansluit, krijg ikgeen signaal. Wanneer ik echter in mijn satfinder de positie van Astra 3 (dus van poort C) invoer heb ik prima signaal!!!

Ik begrijp hier niets van.

Is er iemand die mij hulp kan bieden en dit probleem kent???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op welke freq. laat je die satmeter  zoeken , met welke instellingen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Shark

 

Als ik het zo lees, heeft het altijd goed gewerkt en ontving je alle 4 de satellieten goed.
Het is voorjaar en de blaadjes komen aan de bomen. Staat er misschien een boom in de weg voor de ontvangst van de Astra 2 die nu in het blad komt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, trust zei:

Op welke freq. laat je die satmeter  zoeken , met welke instellingen ?

Hallo Trust, ik heb een satfinder met daarin een lijst van sats die ik kan selecteren. Ik kies bij de betreffende LNB de satelliet en zie direct of er signaal is. Bij mijb test vanmiddag krihg ik ongeveer 75% signaal maar o% kwaliteit.

 

Ik kijk nu naar de TV op 23.5 maar dat is dus kennelijk de LNB op positie 28,2.

 

De ontvanger boven heeft op beide ingangen geen signaal....!!

 

Zou het een diseqc probleem kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Shark

 

Het is een komen en gaan met de transponders op de Astra 28,2. Het zou heel goed kunnen dat de transponder die in jou satfinder staat helemaal niet meer bestaat. Geef dus aan op welke transponder je satfinder de Astra 28,2 zoekt.

Naar welke zender kijk je nu op de Astra 23,5?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Sprietje zei:

En de rest van de antwoorden op mijn vragen?

Ik ben een rookie op dit terrein maar heb de volgende gegevens in mijn satfibder gevonden:

LNB type  universal

LOW freq  09750 MHz

HIGH freq 10600 MHz

TP num  001

Frequency 12522

Symbrate 27000

Pol Ver

Netwerk Search OFF

LNB power 13/18

DISEQC 1.0  OFF

DISEQC 1.1  OFF

MOTOR  OFF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

12522 is zowel op Astra 2 als op Astra 3 geen actieve transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Cees, bovendien is transponder nr. 1 van de Astra 28,2 niet frequentie 12522V maar 11720H

 

Maar hoe zit het nu met een eventuele boom die in het blad komt die het signaal van de Astra 28,2 verstoort.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje, de schotel heeft vrij zicht en er staan geen bomen o.i.d. in de buurt.

 

Ik heb 4 LNB's. A1,2,3 en HB. Waar vind ik de gegevens die ik in mijn satfinder  voor de 4 sat's moet invoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...