Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, JPW zei:

Diseqc was mijn eerste gedacht, maar de LNB rechtstreeks aangesloten op de ontvanger gaf eenzelfde resultaat.

Heb je ook geprobeerd de kabel rechtstreeks op een nieuwe LNB aan te sluiten?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Klopt, de schotel en LNB's staan nog exact hetzelfde als in 2020, daar ligt het zeker niet aan (dankzij je uitleg toen begrijp ik er iets meer van 😉).

Metingen van gisteren 21:00

Hotbird 13 - 10815H, DVB-S, SR 27500, fec 5/6  -  59%

Astra 19,2  - 10744H, DVB-S, SR 22000, fec 5/6  -  77%
Astra 23,5  - 12168V, DVB-S, SR 27500, fec 3/4  -  16%
Astra 28,2 - 11224V, DVB-S, SR 23000, fec 2/3  -  niets

Ik ga nu die 70cm schotel op de 5m hoge rots met vrij zicht plaatsen en zien wat dat geeft.

aangepast door JPW

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Geplaatst:

Tegenvaller, de 70cm schotel is zwaar vervormd doordat de motorkraan er is opgevallen 😒

Heb nog een internet-schotel van Tooway liggen, 75cm hoog, 70cm breed. Is die bruikbaar om Astra 23,5 te zoeken?

M7 MP-201 kreng

Geplaatst:
25 minuten geleden, JPW zei:

Ik ga nu die 70cm schotel op de 5m hoge rots met vrij zicht plaatsen en zien wat dat geeft.

Is er dus reden om aan te nemen dat 23E en 28E inderdaad geen vrij zicht (meer) hebben op de satelliet(en)?

Er zijn ook andere manieren om elevatiehoeken op vrij zicht te checken, zou ik zeggen, dan een andere schotel/andere locatie te proberen.

Of anders wachten tot de sun-outage in oktober of zo.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

@A33 met kompas en op oog ziet het er vrij uit, maar we zitten hier in de bergen...

Ter wijze van test wil ik die andere schotel plaatsen, je moet je op je oude dag toch met iets bezig houden 😂

M7 MP-201 kreng

2 uren geleden, JPW zei:

Klopt, de schotel en LNB's staan nog exact hetzelfde als in 2020, daar ligt het zeker niet aan (dankzij je uitleg toen begrijp ik er iets meer van 😉).

Metingen van gisteren 21:00

Hotbird 13 - 10815H, DVB-S, SR 27500, fec 5/6  -  59%

Astra 19,2  - 10744H, DVB-S, SR 22000, fec 5/6  -  77%
Astra 23,5  - 12168V, DVB-S, SR 27500, fec 3/4  -  16%
Astra 28,2 - 11224V, DVB-S, SR 23000, fec 2/3  -  niets

- Transponder 10815H op de Hotbird 13 bestaat niet.
- Transponder 10744H op de Astra 19,2 bestaat niet.
- Op transponder 12168V van de Astra 23,5 zitten alleen maar twee Luxemburgse zenders. Hoe is de ontvangst van Nederlandse zenders op een andere transponder?
- Transponder 11224V van de Astra 28,2 heeft ander specificaties dan je op geeft namelijk DVB-S2, 8PSK, SR 23000, fec 2/3 i.p.v. DVB-S, QPSK, SR 23000, fec 2/3 

aangepast door Sprietje

OK, je weet dus niet zeker of de bergen misschien gegroeid zijn?

Als je een waterpas hebt (of een hoekmeter (.app) of zo), en wat latjes in elkaar timmert in precies de benodigde elevatiehoek, kun je precies langs de elevatiehoek in de richting van de satelliet kijken, en kijken of daar iets tussen zit.

Lijkt me simpeler, dan een hele nieuwe schotel opstellen.

Hoewel je schrijft dat je al allerlei fijnafstellingen hebt geprobeerd, is mij niet helemaal duidelijk: Heb je geprobeerd of de ontvangst op de probleemsatellieten verbetert, als je de multifeedskew verdraait?

Als er niet iets technisch wordt gevonden, denk ik meestal allereerst aan een uitlijning probleem.

Groet,

A33

Aanvulling:

Ik zie dat sprietje net heeft gereageerd.

Heb je wel beeld op 13E en 19E? (Of is de hele schotel verdraaid, en krijg je ontvangst van andere satellieten?)

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Sorrie, dubbel geplaatst.

aangepast door a33
Sorrie, dubbel geplaatst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen