Ga naar inhoud


DreamboxOne eerste boot probleem


MpF1

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb gisteren mijn Dreambox One gekregen en wilde hem aanzetten met de originele image.

Maar hij wil helemaal niet booten, na een paar seconden na aanzetten knippert het rode lampje.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden, of heb ik een kapot apparaat ontvangen?

Ik heb al geprobeerd hem te booten met een SD-card genaamd DREAMBOOT (geformatteerd in FAT) maar dat werkte niet.

Alvast bedankt!

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hoort niet zo te zijn. De Dreambox One (alle Dreamboxen trouwens) worden met een fabrieksimage verscheept. Na het starten zou de Setup Wizard moeten verschijnen.

Mag aannemen dat je een nieuwe hebt ontvangen? Dus nieuw in doos keurig in het plastic. Als de doos geopend is geweest is het een retour en dat belooft meestal niets goeds....

 

Het rode LEDJe knippert als de rescue-boot is gestart en Enigma2 wordt gestart. Althans, dat probeert hij. Als dit te lang duurt dan start Enigma2 niet of is ergens vadtgelopen. Via een boot-log kun je achterhalen waar de boel stopt.

 

Je ziet wel het zwarte Dreambox logo op je TV scherm?

 

Mocht je in de buurt van Haarlem wonen (or willing to travel) dan wil ik er wel even naar kijken...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dat met dmm? heeft ts net zoals ik een kapotte dreambox gekregen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox is nog slechts de naam.. Gewoon Chinese OEM fabricage met (helaas) niet de beste componenten.. Het duitse forum staat bol van ellende.

 

Wel moet ik opmerken dat het niet ALLEEN aan Dreambox. Met name via ******* en *****defecten quota' flink scheef. Een defecte box reist zo van klant naar klant...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat hoort niet zo te zijn. De Dreambox One (alle Dreamboxen trouwens) worden met een fabrieksimage verscheept. Na het starten zou de Setup Wizard moeten verschijnen.

Mag aannemen dat je een nieuwe hebt ontvangen? Dus nieuw in doos keurig in het plastic. Als de doos geopend is geweest is het een retour en dat belooft meestal niets goeds....

 

Het rode LEDJe knippert als de rescue-boot is gestart en Enigma2 wordt gestart. Althans, dat probeert hij. Als dit te lang duurt dan start Enigma2 niet of is ergens vadtgelopen. Via een boot-log kun je achterhalen waar de boel stopt.

 

Je ziet wel het zwarte Dreambox logo op je TV scherm?

 

Mocht je in de buurt van Haarlem wonen (or willing to travel) dan wil ik er wel even naar kijken...

 

Ik heb hem idd nieuw ontvangen, maar hij blijft vastlopen tijdens het opstarten. Ik krijg ook geen Dreambox logo in beeld.

Hoe zou ik deze boot-logs kunnen krijgen? ik kan hem niet benaderen via het netwerk.

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas uit ervaring ga ik ervan uit dat deze box een DOA is. Zelfs geen Dreambox logo wil zeggen dat de rescue-loader niet (volledig) werkt.

Eigenlijk is er maar 1 ding wat je kunt proberen:

- via de standby methode de box in rescue mode zetten (als dat dan nog wil)

- via de bootloader de rescue-recovery image laden

- mocht dit goed gegaan zijn, de box wederom in rescue-mode starten

- online het recente image laden..

Gast dit niets opleveren, dan terug in de doos en retour leverancier..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
1 uur geleden, MpF1 zei:

Ik heb hem idd nieuw ontvangen, maar hij blijft vastlopen tijdens het opstarten. Ik krijg ook geen Dreambox logo in beeld.

Hoe zou ik deze boot-logs kunnen krijgen? ik kan hem niet benaderen via het netwerk.

 

Ik koop altijd mijn sat ontvangers bij een goede Duitse shop en zeker niet bij Amazon.

Daar durven ze wel eens retour boxen opsturen als nieuwe.😞

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze ook bij (waarschijnlijk dezelfde) Duitse dealer... Alleen al een tijdje geen Dreamboxen meer... De laatste was een DM525-Combo die overigens uitstekend werkt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gekocht in berlin en er zit een h in zijn webshop url.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die gebruik ik ook. Prima service normalerwijs...

 

Maar we raken Off Topic. Het gaat over de Dreambox One UHD..

Ben bang dat die retour moet. Deze fout los je als leek niet makkelijk op..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die recovery wel geprobeerd? Die box heb je niet snel terug...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de methode wip/schakelaar en zodra de LED rood/blauw flikkert op de standby knop drukken? Vergt wel wat 'Fingerspitzen' gevoel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een ritje gedaan naar de verkoper,  een nieuwe ontvanger gekregen en deze werkt wel😎!

Top service van deze winkel, de oude gaat terug naar leverancier.

Nu even een vraagje hoe krijg ik er een settings lijst in met dreamset?

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...