Ga naar inhoud


Telenet alles OK behalve VRT EEN


Aanbevolen berichten

De digicorder met enkel  een LG OledTV als monitor is perfect.

De digibox met enkel Samsung Smart TV als monitor is perfect.

Maar dan heb je 2 verschillende kabels nodig en er ligt er maar een .

Dus de RF out van de digicorder wordt verbonden met de IN van de digibox  en de out en ook nog een HDMI  van de digibox met de samsung .

Zo loopt er maar een kabel van de NUI over de wandcontactdoos naar de digicorder en doorgelust naar de digibox en blijft het maar een doorgaande kabel.

Als dan beide spelen is er storing op de digibox met samsung maar ik zie nu niet enkel op EEN maar ook op Canvas En Ketnet. Daar kijk ik normaal niet naar.

NPO 1 2 3 perfect indien beide boxen spelen.

Zo heeft het altijd gewerkt en dat zonder al die rommel. Die rommel komt maar om te pogen een oplossing te vinden.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

25 minuten geleden, pirrewit zei:

ik zie nu niet enkel op EEN maar ook op Canvas En Ketnet. Daar kijk ik normaal niet naar.

NPO 1 2 3 perfect indien beide boxen spelen.

Jij zal het wel hebben over de NPO 1-2-3 HD zenders, die zitten op een andere frequentie. Daarom geen probleem.

 

Jij hebt dus storing op 1 frequentie → 29800kHz / SR:6875 / modulatie:QAM256

met deze ongecodeerde TV zenders:

één HD - Canvas HD - CAZ2 (SD) - Ketnet (HD) - NPO 1 (SD) - NPO 2 (SD) - NPO 3 (SD) - Q2 (SD) - Vitaya (SD) - vlaamsparlement.tv (SD) - vtm KIDS/NatGeo (SD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer je van het ene apparaat naar het andere doorlust, hoe zwakker het signaal wordt. Sommige transponders hebben meer signaal nodig.
Je kan de kabel met een goede splitter verbinden, waaruit je dan aparte 2 kabels (of meerdere) met elk toestel kan verbinden.

 

Ik gebruik ook een splitter  → Technetix SBN-03  → 3way splitter → 5-1000 MHz  → 5.6 dB

(hoe lager de dB uitgangen van de splitter zijn, hoe beter en minder signaalverlies)

 

3-way-splitter.jpg.aac4ad92edc1a9173b5144a1b15022e4.jpg

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dus de quiz vraag beantwoorden.😃

In de waan van het moment heb ik de HDMI kabel van de digicorder naar de LG Oled omgewisseld met de HDMI kabel van de digibox naar de Samsung Smart.

Probleem opgelost. Niets met splitters en coax  en dergelijke .

Weliswaar gaat deze oplossing mijn petje ver te boven maar dat zal mij een rotzorg wezen. Ik kijk weer zoals voorheen.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halllo pirrewit

 

in tegenstelling tot Tonski  snap ik dit helemaal wel. ik heb namelijk iets heel gelijkaardigs meegemaakt.   mijn coax  voor telenent  wordt  gesplitst om van de technisat tuner ook nog naar de panasonic plasma tv te gaan en zit na het T stuk van de splitter  in een flexibele buis van 4.5 meter.   Deze coax  zit samen met een 5 meter lange hdmi kabel   in dezelfde flexibel.  IK dacht dat Hdmi  en telenet  signaal  elkaar niet zouden storen.  Helaas is dit verkeerd gedacht. de hdmi kabel straalt over de afstand van 4.5m  in op de coax van telenet.  Mijn oplossing was een beter afgeschermde coax in de flexibel  stoppen in plaats van de hdmi kabel te wijzigen of verplaatsen.  Het rare aan heel  dit fenomeen is dat enkel  één HD  gestoord wordt  en niet Canvas HD of om het even welke andere zender.  Er is dus een loopback  gecreëerd geweest van uit hdmi   naar instraling op coax   en  via de tuner  van techisat terug naar hdmi .  Dit lijkt sterk op een oscillatie  die heel specifiek gebeurt  met één HD  en niet met een andere zender. Canvas zit ook op dezelfde transponder 298Mhz  maar deze heeft daar geen last van.

 

Zo is dat

 

Hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...