Ga naar inhoud


Telenet alles OK behalve VRT EEN


Aanbevolen berichten

Ik heb een telenet digicorder en een digibox in de hobbykamer.

Situatie is kabel uit de muur naar een splitter (VTS300)4db 4db op de In en 22DB op de 2 Uit. 1Kabel naar digicorder en 1 naar digibox.

Dat werkt nu perfect voor alle zenders behalve voor kanaal VRT EEN. Dat is helemaal geblokt en niet aan te kijken.

Geen idee waaraan dat ligt.

De kabel uit de muur naar ofwel digicorder ofwel digibox zonder splitter werken ook 100% perfect. Dus ook VRT EEN.

Kan zo een splitter enkel een kanaal/frequentie tegenhouden. Ja stel ik dus vast. Ook met een andere splitter K VTS 300 hetzelfde probleem en ook met VRT EEN.

Is hier een oplossing voor? Is misschien het signaal uit de muur te zwak? Maar waarom dan enkel metVRT EEN een probleem?

Kabels zijn coax cat 5 van goede kwaliteit .

Momenteel is de kabel versteken telkens ik in een of andere kamer TV kijk de oplossing maar dit is uiteraard k*t.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

is die splitter van telenet zelf of heb je hem zelf gekocht als accessoire

de juiste splitter moet voldoen aan de telenet specs en dat kan verschillen van wat men op de verkoop-sites schrijft over die splitters

in mijn meterkast lagen er drie die geen van allen goed functioneerden

de kabel maatschappij installateur heeft er een adequaat model voor in de plaats gezet = top beeld

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal zet telenet zelf de juiste splitter op je installatie aan de ingang en die moet permanent gevoed worden met netspanning.Al de rest werkt meestal niet.Hier staat een  NIU-65/88-GA-01A-BE05. Ze sturen over de splitter ook het digitale signaal voor de ethernet uitgang van hun modem ( of internet)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die splitters vond ik nog in de kast en zijn er dus geen van telenet.

om nog duidelijker te zijn is de situatie

Kabel vertrekt van een blokje onder stroom met NUI op . Vandaar vertrekt 1 kabel naar de modem only dan naar router en de tweede coax gaat in de muur in eindigt in de living/wandcontactdoos en dan naar de digicorder.  Voorheen vertrok een kabel van de RF out van de digicorder weer in de muur naar de hobbykamer maar blijkbaar heeft de RF out er de brui aan gegeven. Vandaar mijn zoektocht naar een nieuwe oplossing.

Dus ik kan enkel splitten in de living aan  de muuruitgang/wandcontactdoos met een kabel naar de digicorder en een kabel aansluiten terug de muur in naar de hobbykamer .

Zoals vermeld werkt dit voor alle zenders met mijn splitters van een cent maar niet voor VRT EEN.

Laat ik dat nu vreemd vinden : alles behalve VRT EEN

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger was het ned 1 die dat probleem gaf als je wat minder signaalsterkte had.Heeft vermoedelijk te maken met de frequentie waar dat kanaal opzit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrt is de zwakste zender in hun aanbod en zal het rapst blokvorming geven.

ik gebruik een splitter van hirschman de dpo 2104 en werkt perfect. heb er wel 14€ voor betaald en geeft een verlies van 3 DB.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie TV's  . In de living één coax kabel rechtstreeks aangesloten op de modem van Telenet naar de digicorder.

Heb nog twee TV's aan de muur in de keuken en in de slaapkamer . Kabel vanuit de modem  naar een 2-way splitter  van Johansson :

 

https://unitrongroup.com/en/products/CAT/DIS/DSPL/4502.html

 

worden geproduceerd op 500 meter van mijn deur.

 

In beide TV's zit een Deltacam Twin module ( zonder kaart ).

Alles speelt prima op alle zenders  inbegrepen één VRT , ( uitgezonderd de betaalzenders ) , ben wel een Telenet klant.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kabel vanuit de modem/NIU is technisch niet mogelijk .Dus ik kan enkel splitten vanuit de wandcontactdoos omdat de kabels al getrokken zijn. Het probleem is het falen van RF out op de digicorder. Die huur ik wel en omwisselen is zo gebeurd maar kan ook niet wegens opnames en de nieuwe reeks cloud is niet voorradig en heeft zo wie zo geen RF out meer.

De hirschman de dpo 2104 wil ik misschien nog wel eens testen.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik nog niet direct.Over dat schema moet ik nog eens nadenken. IK ben een oudje weet je wel.🤔

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, pirrewit zei:

Voorheen vertrok een kabel van de RF out van de digicorder weer in de muur naar de hobbykamer maar blijkbaar heeft de RF out er de brui aan gegeven.

ik denk dat je het best een nieuwe coax kunt laten trekken vanaf de inkomende CAI aansluiting. Heb ik ook laten doen met 4G afgeschermde coax, kost wat maar dan heb je ook meteen beter beeld. ik vermoed dat die NUI een versterker is? Want die heb je eigenlijk nooit nodig voor digitale tv.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad versterker splitter tegelijk die zowel digitaal als analoog signaal doorgeeft.google maar eens op wat ik opgaf

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké gezien, maar waarom gebruikt @pirrewit analoog signaal versterking dan hij heeft toch een dreambox voor digitaal signaal

of zijn er onderhuurders? ;)

Signaal versterkers hebben geen zin als er voldoende dB's binnen geraakt via de CAI

Overigens de router wil niet teveel signaal en de mediabox wel, dus regelbare demper is soms zinvoller dan versterken. Dat zei meneer Ziggo ook nog toen hij hier bezig was. (ik ga er een beetje van uit dat telenet soortgelijke installaties aanlegt)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie is jammer genoeg wat ze is en dit reeds pakweg 20/30 jaar of nog langer.. Kabel bijtrekken is ook geen optie meer. Geen onderverhuur. Tot voor kort was er niets aan de hand

wanneer de tweede kabel vanuit de RF out van de digicorder vertrok. Maar ergens in het begin van de corona is het probleem ontstaan. Ook steeds niet even erg. Soms een hele tijd goed dan weer blokjes artefacten en dan weer scherm helemaal geblokt. Dus de oplossing moet van telenet komen of van aan de wandcontactdoos juist voor de digicorder.  De digibox staat 15 meter.

Voor de goede orde de laatste pakweg 5 jaar was er niets aan de hand .

Gebruik ik een analoog versterking ? Geen idee.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...