Ga naar inhoud


problemen met cband ontvangst op intelsat37 18 west


kannie

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier maar wilde toch een vraag stellen.Ik heb een gibertini offset schotel van 150cm en een ontvanger van sab titan micro se ,mijn bedoeling was om ghanese fta kanalen binnen te halen van intelsat37 op 18west.Ik zag op YouTube een instrukie video met het advies om een ku lnb te gebruiken om de schotel uit te richten en dan te vervangen voor de c-band lnb en dan te finetunen.Met de ku lnb heb ik 72% maar als ik dan de c-band lnb aansluit heb ik 0.mijn vraag is waar ga ik fout .alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


72%. SNR?

Ben je er verder zeker van dat je op de juiste satelliet bent uitgericht?

Volgens Flysat wel veel data-kanalen op die satelliet, maar geen Ku-band TV-zenders waarop je je kunt baseren.

 

Als het enkel om die satelliet gaat zou ik gelijk met de C-band-LNB op zoek gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

nu je dat zegt  word mij wel iets duidelijk ,ik zal je uitleggen wat mijn werkwijze was zover .ik heb  mijn schotel met kompas en satfinder(de simpele uitvoering) uitgericht op 18 west  toen ben ik gaan kijken op de ontvanger en zag ik uitslag op een handvol transponders een paar maar van de 161.toen heb ik op de ku kop geoptimaliseerd en daarna de kop gewisseld met de cband kop maar toen had ik niks.ook op de transponder 24 aangegeven op kingofsat had ik ook niks.maar hoe zou jij dit aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanuit Amsterdam gezien hangt 18 west op azimuth 206,3 graden magnetisch.

Elevatie is 26,4 graden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat Ku-band gedoe overslaan als het toch voor de C-band is. Eens de juiste satelliet gevonden kun je ook op maximum signaalsterkte afregelen op een C-band signaal.

Dus C-band LNB erop.

Eerst checken met dishpointer voor een ruw idee van de azimuth.

Juiste elevatie instellen.

Draaien op de mast voor de azimuth.

Indien geen signaal, de elevatie lichtjes wijzigen en terugdraaien op de mast, enz...

Toch ook eens checken met een ontvanger/monitor als je wel zeker op de juiste satelliet zit voordat je alles goed vastzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Vanuit Amsterdam gezien hangt 18 west op azimuth 206,3 graden magnetisch.

Elevatie is 26,4 graden

nogmaals ik ben echt leek bedankt voor je antwoord maar 206,3 magnetisch klinkt als chinees voor mij  ,hoe richt ik mijn kompas dan uit?alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rode kant van de kompasnaald op de 0 van de schaalverdeling, de schotelrichting op 206,3 van de schaal richten.

 

Of zoals zilverhippie aangeeft op dishpointer kijken en uitrichten op een punt wat je op de kaart herkent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Ik zou dat Ku-band gedoe overslaan als het toch voor de C-band is. Eens de juiste satelliet gevonden kun je ook op maximum signaalsterkte afregelen op een C-band signaal.

Dus C-band LNB erop.

Eerst checken met dishpointer voor een ruw idee van de azimuth.

Juiste elevatie instellen.

Draaien op de mast voor de azimuth.

Indien geen signaal, de elevatie lichtjes wijzigen en terugdraaien op de mast, enz...

Toch ook eens checken met een ontvanger/monitor als je wel zeker op de juiste satelliet zit voordat je alles goed vastzet.

dankjewel stof tot nadenken ik laat je weten volgens de moderator is azimuth 206,3 ik moet nog veel leren

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog wat de graden  aangaat kom ik er wel uit  maar die cband lnb is groot(de hals )die man op YouTube zei dat je die ook nog van en naar de schotel moet schuiven mijn vraag aan jullie is bij die grote schotel van mij  is het dan beter om hem met de scaler ring zover mogelijk naar achter te doen zeg maar tegen de bevestiging  of zover mogelijk naar voren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in het lnb menu de lof op 5150 staan 

en in het zoek menu een   C freq ingevoerd  

welke C lnb gebruik je , zit daar de teflon plaat in en een scalaring op ? 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, trust zei:

Heb je in het lnb menu de lof op 5150 staan 

en in het zoek menu een   C freq ingevoerd  

welke C lnb gebruik je , zit daar de teflon plaat in en een scalaring op ? 

bedankt voor je reactie wat betreft de instelling 5150 heb je het neem ik aan over de ontvanger? wat betreft de lnb daar kom ik later op terug ik kan daar op dit tijdstip niet bij vanwege de buren etc. wat betreft de scalarring dat is zo,n bekende blauwe speciaal voor een offset dish.moet  denk ik wel voor het uitrichten een digitale satfinder hebben heb nu een goedkope analoge voor de geweone schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2020 om 22:34, trust zei:

Heb je in het lnb menu de lof op 5150 staan 

en in het zoek menu een   C freq ingevoerd  

welke C lnb gebruik je , zit daar de teflon plaat in en een scalaring op ? 

hallo ik heb nog een paar vragen ik voel mij als zwemmer zonder diploma maar hoop dat jij mij iets verder op weg zou willen helpen alvast bedankt luciano

aangepast door kannie
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, kannie zei:

hallo ik heb nog een paar vragen ik voel mij als zwemmer zonder diploma maar hoop dat jij mij iets verder op weg zou willen helpen alvast bedankt luciano

Trust die weet er inderdaad veel van af !!

https://www.sat4all.com/forums/topic/329796-c-en-ku-lnb-op-een-triax-110cm

https://www.sat4all.com/forums/topic/359649-fine-tunen-c-band-lnb

https://www.sat4all.com/forums/topic/350267-kan-een-offset-scalaring-op-primefocus-feedhoorn-gemonteerd-worden-cku-band

 

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, cookie monster zei:

he bedankt voor de reactie tussen het forum telefoon en internet komt er veel info op mij af,zal nog moeite kosten om mijn doel te bereiken.een van de adviezen was voor te beginnen een goede satmeter,ik had nogeen xsarius hd easy maar......niet alle satellieten staan er in.nu moet ik eerst erachter komen hoe ik satellieten kan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...