Ga naar inhoud


problemen met cband ontvangst op intelsat37 18 west


kannie

Aanbevolen berichten

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste "kannie"

Ik heb een paar avonden gekeken wat er te ontvangen is op 18 west van de Ghana mux op 4033-R-9036 nu wil ik je niet ontmoedigen maar met mijn 2 lnb's en schotel van 180 cm helaas geen teken van leven. Nu weet ik dat er verschil in kwaliteit van lnb's is misschien dat er mede forumleden zijn die wel die zenders kan ontvangen en dat hier dan wil melden.

En ja je kan wel met een KU lnb uitrichten op 18 west op frequentie 11532-H-7218 geeft een sterk signaal, en de data frequentie's  12662-H-20949 en 12730-V-25726 geven ook signaal. Mocht je nu je schotel op de goede satelliet afgesteld hebben dan de c-band lnb er op en in het menu satelliet installatie de lnb van universeel op standaard instellen en op de afstandbediening met de witte toets een blind scan doen en kijken wat er eventueel te ontvangen is. Op de frequenties  (H=R en V=L)

4094-H-3906    en   4071-H-1600   en   4010-H-6730 signaal en beeld,  en op   4018-H- 4444    en   3966-V-11850  alleen signaal 

Als je op een ingestelde frequentie 11532-H-7218 draaiend naar de satelliet gaat zoeken kan je de mute knop op de afstandbediening indrukken dan hoor je regelmatig een toeter geluid en op de goede satelliet een aaneen gesloten toeter signaal.

Niet iedere ontvangers geeft signaal in de ku band  maar dit zijn  Sab titan micro se ontvangers die dat wel doen.

DSCN4228.thumb.JPG.65da337b6e784bb177121d3dbd5ae23c.JPG

 

DSCN4226.thumb.JPG.28eceb151e48ba3fd86d1f557acefae2.JPG

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, satkijker zei:

Beste "kannie"

Ik heb een paar avonden gekeken wat er te ontvangen is op 18 west van de Ghana mux op 4033-R-9036 nu wil ik je niet ontmoedigen maar met mijn 2 lnb's en schotel van 180 cm helaas geen teken van leven. Nu weet ik dat er verschil in kwaliteit van lnb's is misschien dat er mede forumleden zijn die wel die zenders kan ontvangen en dat hier dan wil melden.

En ja je kan wel met een KU lnb uitrichten op 18 west op frequentie 11532-H-7218 geeft een sterk signaal, en de data frequentie's  12662-H-20949 en 12730-V-25726 geven ook signaal. Mocht je nu je schotel op de goede satelliet afgesteld hebben dan de c-band lnb er op en in het menu satelliet installatie de lnb van universeel op standaard instellen en op de afstandbediening met de witte toets een blind scan doen en kijken wat er eventueel te ontvangen is. Op de frequenties  (H=R en V=L)

4094-H-3906    en   4071-H-1600   en   4010-H-6730 signaal en beeld,  en op   4018-H- 4444    en   3966-V-11850  alleen signaal 

Als je op een ingestelde frequentie 11532-H-7218 draaiend naar de satelliet gaat zoeken kan je de mute knop op de afstandbediening indrukken dan hoor je regelmatig een toeter geluid en op de goede satelliet een aaneen gesloten toeter signaal.

Niet iedere ontvangers geeft signaal in de ku band  maar dit zijn  Sab titan micro se ontvangers die dat wel doen.

DSCN4228.thumb.JPG.65da337b6e784bb177121d3dbd5ae23c.JPG

 

DSCN4226.thumb.JPG.28eceb151e48ba3fd86d1f557acefae2.JPG

dank je voor jouw reactie.ik had  uitslag op mijn titan met mijn ku lnb  maar hoog in de tp lijst op 108 141 143 144 maar niet de lage transponders maar ok ik gooide mijn ckop erop gelijk niks meer.ben er trouwens nog niet uit hoever die kop in de klem moet of met de scaler ring tegen de klem of verder naar de schotel maar dit terzijde. zag op kingofsat dat de Ghana kanalen op transponder 24 te vinden waren.zoek nu een goede satfinder  waar die satelliet in voorgeprogrammeerd staat of  waar ik met een programmaatje zonder it opleiding een sat kan toevoegen,heb nu een xsarius waar geen software meer voor is te vinden en handmatig is boven mijn pet.ze geven trouwens een schotel maat op van 120 tot 160 dat jij met jou schotel niks binnen krijgt is wel wat deprimerend hahaha maar goed eerst maar een goede satfinder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even gekeken op 18 west

Met C Master 180 cm resultaat gelijk aan die van satkijker

Met 2 m offset zie onderstaande resultaten maar geen spoor van de Ghana kanalen. Ik heb deze transponder in het verleden wel kunnen ontvangen

screenshot_20200618100327.jpg

1_0_2_1_1_FFFF_D5B1024_0_0_0_20200618100052.jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Ook even gekeken op 18 west

Met C Master 180 cm resultaat gelijk aan die van satkijker

Met 2 m offset zie onderstaande resultaten maar geen spoor van de Ghana kanalen. Ik heb deze transponder in het verleden wel kunnen ontvangen

screenshot_20200618100327.jpg

1_0_2_1_1_FFFF_D5B1024_0_0_0_20200618100052.jpg

dankje voor de info,  geloof je wel uiteraard maar het is toch gek  volgens kingofsat en lyngsat moet het kunnen.jullie hebben meer ervaring maar krijgen toch niks binnen pfffff das echt ontmoedigend😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kannie zei:

volgens kingofsat en lyngsat

Niet alle transponders zenden helaas even sterk uit , of via een andere beam !!

Dat merk je bijvoorbeeld via 28,2°Oost met een 53cm achter een raam bij slecht weer !!

aangepast door cookie monster
  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, cookie monster zei:

Niet alle transponders zenden helaas even sterk uit , of via een andere beam !!

Dat merk je bijvoorbeeld via 28,2°Oost met een 53cm achter een raam bij slecht weer !!

nou ik denk dat ik op zoek ga naar een satlink ws schijnt goed te zijn als hij binnen is ga ik aanklooien met de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, kannie zei:

aanklooien met de schotel.

Altijd het proberen waard , da' probeer ik ook altijd , leuke bezigheid , zondermeer :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, cookie monster zei:

Altijd het proberen waard , da' probeer ik ook altijd , leuke bezigheid , zondermeer :)

tja erover lullen heeft geen zin...……….actie zegt de vrouw altijd(soms om moe van te worden🤣)maar wat betreft de schotel heb ik er wel zin in nu maar wachten op pakketje dan kan ik beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kannie zei:

actie zegt de vrouw altijd

Gaan met die courgette 🙂👌

 

Ik ben in elk geval benieuwd naar het schotelresultaat :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, cookie monster zei:

Gaan met die courgette 🙂👌

 

Ik ben in elk geval benieuwd naar het schotelresultaat :)

nou ik  ook schotel postitie(plaats) niet helemaal ideaal maar moet het er maar mee doen kan pas beginnen als de meter binnen is,hij was gelukkig op voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-6-2020 om 18:56, kannie zei:

nou ik  ook schotel postitie (plaats) niet helemaal ideaal maar moet het er maar mee doen kan pas beginnen als de meter binnen is,hij was gelukkig op voorraad.

 

Ik ben bang dat je jouw verwachting t.a.v. de Ghana kanalen naar beneden moet bijstellen gezien de resultaten van Satkijker en Plepkeshenkie die net als ik met een 180 cm schotel momenteel geen beeld op die freq. hebben .

Net als  Plepkeshenkie heb ik ze ooit wel ontvangen , ze staan in mijn lijst .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet er echt elke keer een citaat komen?

als je op het bericht antwoord hoeft dat niet... Mocht er iemand tussendoor gekomen zijn dan voeg je nog even de @naam toe opdat het duidelijk is wie je antwoord gaf

mijn scrol-vinger aan de muis heeft pijn met al die citaten

 

en tot 5 minuten kun je ook iets toevoegen als er niemand tussendoor komt ;)

zoals deze toevoeging

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij doet ook alles om je aantal postings op te krikken hé ?

Het is me vaak genoeg gebeurd dat tijdens het typen van een posting , iemand iets plaatste en daardoor mijn posting er nog al vreemd uitzag .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...