Ga naar inhoud


de helft donker beeld


edbe

Aanbevolen berichten

sinds gisteren was bij het aanzetten van de Philips smart tv aan de onderkant (vanaf het midden) van het scherm donkerder, de bovenkant is normaal en werkt prima.

het hele systeem werkt prima overigens en ook een update gedaan.

 

Het scherm is dus verdeeld in een normale bovenkant (tot het midden) en vanaf het midden naar beneden is het donkerder, maar ik kan nog wel gewoon beeld zien.

 

 

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Defecte onderdelen vervangen, wanneer de monitor dat nog waard is.

Een typenummer helpt bij dat advies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verhuisd naar de rokende soldeerbout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstellen kan zeker, het kosten plaatje daarvan kan wel aardig oplopen, heel dat frame moet uit elkaar om aan die leds te kunnen.

Altijd opletten met led tv's, de achtergrond verlichting nooit op maximum zetten, die leds staan in groepjes en in serie, als die heel hard aangestuurd worden zal een van die led's vroeg of laat de geest geven, dan is heel de kring onderbroken, dat is wat er nu vermoedelijk is gebeurd.   

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet perse de led's te zijn, maar kan ook de led-driver zijn.. (een voedinkje voor de led strips)

Maar als ik dit zo inschat zijn het geen backlight leds maar CCFL buisjes die onder en boven staan te belichten.

De CCFL buisjes worden met een klein hoogspanningstransformatortje aangestuurd en wellicht dat deze defect is.

Dit is een onderdeel die weinig kost, maar het meten is lastig omdat het een vrij hoge spanning is. (kan zelfs 600 volt+ zijn)

 

Als je het betreffende onderdeel ergens voor weinig kunt vinden, dan is het proberen waard.

Wat je ook kunt doen is de onderste CCFL buis verbinden met de driver van de bovenkant.

 

Maar een nieuwe 32" tv kost weinig, dus mocht je tv helemaal naar onze lieve heer vertrekken, dan is er geen nood aan de man.

...maar ik kan niet in je portemonnee kijken.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel creatief en effectief!

Blijkbaar zijn het inderdaad led's. :)

Even naar IKEA of zo voor een ledstripje en hollen met die hap!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2020 om 12:52, drz zei:

Maar een nieuwe 32" tv kost weinig, dus mocht je tv helemaal naar onze lieve heer vertrekken, dan is er geen nood aan de man.

...maar ik kan niet in je portemonnee kijken.

 

er komt gewoon een nieuwe, wel een Samsung....deze was van mijn overleden vader....heb altijd een Samsung gehad.....

deze hong ook op onze slaapkamer

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het blijft altijd pijnlijk.. zo heb ik jaren lang een tv van een overleden dierbare in leven gehouden, maar eens houd het op want het blijft een gebruiksvoorwerp.

Het toestel heeft nog lang in de opslag gestaan als herinnering aan de persoon.

 

De herinnering blijft en op het moment dat ik dit schrijf moet ik er wederom weer aan denken..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...