Ga naar inhoud


External Access to DM8000 Forbidden Error code 403.6


OllieBB

Aanbevolen berichten

Heren,

 

I heb OpenPli 6.2 nu een dag draaien op mijn DM8000, en kan de box benaderen met HTTP over mijn local network met Dreamdroid mobile app, en de Openweb interface van OpenPli.
Daarbij maakt het blijkbaar niet uit welk password, OpenPli 6.2 pakt blijkbaar gewoon alles??
 

Echter wanneer ik de box benader vanuit een external source via de router "forwarding",  dan krijg ik een response van OpenPli  met het bericht;
Forbidden

Error 403.6 IP address rejected

 

Vraag; is dit iets wat bewust in OpenPli 6.2 is ingebakken?

"blokkering van alle external client requests?

 

Met de hele oude versie van OpenPli (die ik hiervoor had lopen) werkt Dreamdroid en de Openwebinterface via de port forwarding heel netjes.

Voor mij is dat een belangrijke feature vd box. Wij reizen nogal veel, en kunnen via de remote access belangrijke programma's opnemen en dan later downloaden en bekijken.

Bedankt voor de support!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat is express. Portforwarding naar je box kun je beter via VPN regelen. Meestal bieden moderne routers deze functie intern.. Zo benader je extern je netwerk alsof je in je eigen netwerk zit...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VPN in je router om zo de dreambox te benaderen werkt prima, zoals Mimisiku schreef

Je moet wel ergens in het menu van de box toestaan dat de box via een VPN mag benaderd worden, anders werkt het nog niet.

 

Mvg 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een iets wat gerelateerde vraag;

Aangezien de DM8000 dus nu voor de eerste keer flink gecrashed is, ben ik voorzichtig rond aan het kijken voor een goed alternatief met zo ongeveer de zelfde functionaliteit.

Wel wat meer RAM en performance, en minimaal twee kwaliteits DVB-S ingangen incl DVB-C. Gbit ethernet, IPTV etc

Indien mogelijk ook een CI+ mogelijkheid (voor de kabel provider hier) 

Suggesties van harte welkom


Nogmaals dank voor alle expert support van jullie allemaal! 
Mischien dat ik vd winter toch eens in de Linux programmering ga duiken. (ik kom nog uit de Assembly en Pascal tijd :) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua functionaliteit zijn er legio, qua kwaliteit niet. Ik ben zelf over naar VU+ omdat deze qua bouwtechniek en kwaliteit nog uit Korea komt. Komt er veel beter vanaf als die Chinese OEM troep..

IPTV gebruik ik niet (en wil het ook niet).

De VU+Ultimo 4K biedt echter alles wat je wil.

Voor CI+ worden geen garanties gegeven omdat deze eenvoudig nooit voor Open boxen zijn vrijgegeven. Draait op 'geleende' certificaten. Mocht je een Irdeto kaart hebben dan kan dat eenvoudig met OScam. Krijg je Nagra dan ben je verplicht aan een CI+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank!

 

De VU+Ultimo 4K ziet er idd erg goed uit.

Met de DM8000 kunnen we nu twee kanalen opnemen en een derde kijken (mits de derde in een vd twee streams zit)

Ik neem aan dat dit bij de VU+ Ultimo 4K ook kan met het oog op de performance en aantal decoders?

Als ik in de VU+ Ultimo 4K, nu 4 DVB-S ontvangers zet (ik heb een quad/quad  bigsat op het dak) dan krijg je dus 4 streams binnen en kan ik mischien de slaapkamer uitrusten met een simpele IP box ipv een aparte ontvanger?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de VU+Ultimo4K heeft een DVB-S2X FBC tuner. Die kun je best met een UniCable LNB uitrusten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...