Ga naar inhoud


compact signaal Telenet


Deurie

Aanbevolen berichten

Op 26-11-2020 om 09:41, Jc9050 zei:

ID 32 en 22 heb ik ook geprobeerd, alsook 'any ID' waarbij hij alle IDs toelaat, tevergeefs geen resultaat
Het probleem lijkt de frequentie te zijn waarop EEN, CANVAS, VTM in free versie te vinden zou moeten zijn in het Gentse
Heeft iemand uit Oost-Vlaanderen en/of met een Panasonic het niet-gecrypteerde EEN, VTM signaal op DVB-C signaal kunnen vinden ?
Zo ja op welke freq & welke symbool, QAM, ID parameters ?
Thx Jc

 

het kan zijn dat je met verlies zit op die mux op de kabel en ze niet vindt of te weinig signaal om de VRT zenders in te scannen, in gent is het ook op 290 en 298 dat kan ik u met zekerheid bevestigen ;) 

oost en west Vlaanderen zijn de freq hetzelfde van de kanalen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 5-12-2020 om 20:10, digitaal kijker zei:

 

het kan zijn dat je met verlies zit op die mux op de kabel en ze niet vindt of te weinig signaal om de VRT zenders in te scannen, in gent is het ook op 290 en 298 dat kan ik u met zekerheid bevestigen ;) 

oost en west Vlaanderen zijn de freq hetzelfde van de kanalen.

Goede morgen & dank voor je reactie
Het rare is dat mn Panasonic TV een prachtig digitaal signaal heeft op 290Mhz, maar niks vindt op 298, ik kan me moeillijk voorstellen dat er een specifieke sign-verlies zou zijn uitsluitend op een smalle band rond 298.
Mn vermoeden is dat mn probleem eerder te maken heeft met het rare gedrag van diverse TVs om eenmaal een initiele DVB scan werd gedaan een aantal funkties uit te zetten of te locken op bepaalde waarden (heb op mn Loewe TV bijv eerst alles terug naar fabrieksInstellingen "eerste ingebruiksname" moeten brengen via hard reset alvorens de aanwezige Menu DVB-C scan iets zinnigs deed, heeft me weken gekost om dit door te hebben, gezien de TVs daar niks over zeggen in de menu of handleiding. Mn Panasonic had zelfs geen DVB-C optie enkel analoog & DVB-T, tot ik de magische truuk van hard reset toepaste en plots verscheen daar de keuze DVB-C uit het niets) Dit wordt vermoedelijk gedaan om een en ander "monkey-proof" te maken, maar dat mocht wat duidelijker gedocumenteerd zijn... Verder helpt het feit dat de distributie van diverse TV kanalen van een en de zelfde provider (Telenet) gespreid wordt over verschillende frequenties/MUX om onduidelijke redenen en NetIDs ook niet echt

Maw als iemand met een Panasonic TV er ooit in slaagde om na de initiele DVB-C scan op compact sign 290Mhz, op een of andere wijze de free zenders EEN, CANVAS, VTM toe te voegen (uitsluitend te vinden op 298Mhz MUX) dan hoor ik graag hoe ze dat gedaan kregen
 

J

Pana290.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...