Ga naar inhoud


compact signaal Telenet


Deurie

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, mebo870 zei:

De VRT kanalen zijn bij wet verplicht FTA op de kabel.

Maar nu eerlijk gezegd, dat compact signaal van Telenet, de kwaliteit is niet bijzonder, vaak blokvorming en zelfs momenten dat het beeld even stokt.

 

hier toch geen problemen mee, doe vaak opnames daarvan en nooit beeldproblemen, het signaal moet ook nog goed zijn en de bekabeling ook.

op sommige plaatsen dus nog problemen binnenshuis of buitenshuis aan de kabel of zit er een filter op de kabel ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De aangeboden zenders had ik ook al gevonden, dat vroeg ik niet, heb mijn misschien niet goed uitgedrukt.

IK zocht zoite

De vrij te ontvangen kanalen bij Telenet kabel :

DVB-C Symbol Rate 6875   QAM256

 

120  Mhz Pakket Radiostations 

298  Mhz Één HD ; Canvas HD ; Ketnet

330  Mhz CNBC Europe ; CNN ; Arte Belgique ; TVE ; BBC World

346  Mhz France 3

362  Mhz TV5 Monde

378  Mhz Actua TV

386  Mhz Pakket Radiostations 

 

Hoe noemt men dat, muxen?

 

Ik weet niet of het aan mijn ogen ligt, maar zoveel verschil zie ik niet tussen HD en SD op een 43" TV, en mijn vrouw klaagt ook niet over het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@deurie uw lijst met zenders klopt niet meer, deze zijn in Vlaanderen allemaal gecodeerd.

Actua tv bestaat zelf al niet meer ;)

op https://tv-digitaal.site staat een up to date lijst per mux freq ;) 

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1-7-2020 om 00:16, mebo870 zei:

De VRT kanalen zijn bij wet verplicht FTA op de kabel.

Maar nu eerlijk gezegd, dat compact signaal van Telenet, de kwaliteit is niet bijzonder, vaak blokvorming en zelfs momenten dat het beeld even stokt.

Ligt Heel zeker bij jou instalatie.  Of aan de paal, kastje .

Niet algemene vriend . Daar is ons volk goed in 😉.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu gemerkt dat die blokvorming zich voordoet op een deelkanaal, overdag VTM kids, alles OK,

maar 's avonds bij national geographic channel niet om aan te zien. 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Een praktisch vrgje over dit Telenet DVB-C topic (toch wat complexere materie dan eerst gedacht)
Ik ben er bijna in geslaagd op m'n 2 locaties (Aan zee met Loewe tv en in Gent met Panasonic) om volledig digitaal te kijken via DVB-C rechtstreeks op de kabel (met Telenet abo uiteraard, maar zonder gebruik van digibox noch CI+ kaart)

Op de Loewe waren volgende heksentoeren nodig om de DVB-C instellingen goed te krijgen,

  1. full factory reset, zonder de welke DVB-C (re)scan uberhaupt geen 2e keer werkt
  2. dvb-c scan op compact signal mux 290MHz qam 256 Symb 6875, wat 30 free posten leverde (zonder EEN, CANVAS, VTM ...)
  3. bijkomende manuele dvb-c instelling (geen scan) op 298Mhz die er de kanalen EEN, CANVAS, VTM bij toverden

Echter in Gent met de Panasonic geraak ik niet aan de kanalen EEN, CANVAS, VTM, enkel aan de 30 basis posten van mux op 290Mhz

hier was ook eerst en vooral factory reset nodig om die scan te kunnen doen, maar bij pogingen om manueel in te stellen op 298MHz

geeft tv via signaal-bar-chart aan dat er op 298 geen kanalen zitten ?!


Iemand enige tips ? Zit Een/Canvas/Vtm in OostVlaanderen op andere freq dan aan zee ?

Waarom al die complexiteit, was het niet veel eenvoudiger om Een, Canvas .. op de mux van 290M bij die set van 30 te steken ?

Aan de mpeg4 avc support van mn tvs ligt het alvast niet, want ik ontvang perfect HD AVS en alle andere posten die ook mp4 gebruiken

Heb ook al geprobeerd om de tv via fabrieks-reset op BEL/FIN/SWE/DEU in te stellen (al is me totaal niet duidelijk welke instellingen dat achter de schermen aanpast)

Instel mogelijkheden voor handmatige dvb-c afstemming die ik heb op Panasonic zijn Freq, SymbKlasse, ServiceId

 

Alvast bij voorbaat dank voor alle tips

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

ID 32 en 22 heb ik ook geprobeerd, alsook 'any ID' waarbij hij alle IDs toelaat, tevergeefs geen resultaat
Het probleem lijkt de frequentie te zijn waarop EEN, CANVAS, VTM in free versie te vinden zou moeten zijn in het Gentse
Heeft iemand uit Oost-Vlaanderen en/of met een Panasonic het niet-gecrypteerde EEN, VTM signaal op DVB-C signaal kunnen vinden ?
Zo ja op welke freq & welke symbool, QAM, ID parameters ?
Thx Jc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pollegazon zei:

Viel mijn oog erop dat de zender ZES (waarop later die avond Champions League werd uitgezonden) gewoon ontbreekt. Vreemd.

De zender zes zit niet in het analoge pakket.
Het zijn enkel zenders uit het analoge pakket die overgaan naar het digitaal compacte signaal.

 

Zenderaanbod kabel-tv via het compacte signaal :
HD zenders:
één HD
Canvas HD
Ketnet
vlaamsparlement.tv

 

SD zenders:
vtm
VTM 2
VTM 3
VIER
VIJF
CAZ2
Discovery VL
Comedy Central
Regionale TV
NPO 1
NPO 2
NPO 3
Nickelodeon/Spike
Disney Channel VL
vtm KIDS/NatGeo
RTL TVI
La Une
Tipik
Infokanaal
INFO

 

Andere zenders: hangt af in welke regio je zit:
AB3
ABXPLORE
Al Aoula
Arte Belgique/France 5
BBC One
BBC Two
BBC World News
BX1
CNN
Club RTL
Euronews FR
Eurosport 1
France 2
France 3

La Trois
Nickelodeon/MTV Belgique
notélé
Plug RTL
Rai Uno
TF1
TRT Turk
TV5 Monde
TVE
ZDF

 

Welke zenders ontvang ik na de switch?
Alle analoge zenders kan je ook via het compacte signaal ontvangen. Je verliest dus geen zenders uit het analoge aanbod.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-kabelabonnement-van-telenet/

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt niet dat, één HD, Canvas HD en ketnet via het compacte signaal te ontvangen zijn.

Het is een kluwen daar, er is het compacte signaal op 290 Mhz daarnaast zitten er nog SD zenders FTA zoals de VTM zenders onder 298 Mhz.

Er moeten dus 2 frequenties gescand worden, 290 Mhz en 298 mhz.

Nu is de vraag kunnen tv toestellen beide scans onthouden om een favorieten lijstje op te bouwen.

Untitled-1.png

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, mebo870 zei:

Het klopt niet dat, één HD, Canvas HD en ketnet via het compacte signaal te ontvangen zijn.

Het is een kluwen daar, er is het compacte signaal op 290 Mhz daarnaast zitten er nog SD zenders FTA zoals de VTM zenders onder 298 Mhz.

Er moeten dus 2 frequenties gescand worden, 290 Mhz en 298 mhz.

Nu is de vraag kunnen tv toestellen beide scans onthouden om een favorieten lijstje op te bouwen.

De zenders horen ook tot het digitaal kabel-tv compact signaal pakket,
en het scannen kan op verschillende manieren, zowel op de TV als op een E2 ontvanger
- volledige scan, handmatige scan, provider scan
- de muxen 290 MHz & 298 MHz handmatig scannen
- scannen met netwerk ID 32 (290 MHz - 256 QAM - 6875)

...

 

Spoiler

voorbeeld → Samsung TV via netwerk ID 32 scan:

5.jpg.cae5f4ba664d4b541aac8e636b770839.jpg

 

6.jpg.16a7b13d6778cd2e9487cd46e835f0a4.jpg

 

voorbeeld → Samsung TV via handmatige scan:7.jpg.7c45c0724f2cef7eb02d89054f64997f.jpg

 

8.jpg.34ed7d1bb8efa3e3a46f472edfcedcfd.jpg

 

voorbeeld → Enigma2 ontvanger via kabelscan:

1.jpg.46c0332979fa24802d48b17a2c65c682.jpg

 

2.jpg.418c58123cd3a31e66174e68854ff111.jpg

 

3.jpg.e2e0794738182678783c52d1eb24a032.jpg

 

4.jpg.74bcca13abdb0e58efddf9f1a28b5ca2.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...