Ga naar inhoud


compact signaal Telenet


Deurie

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, zzzzzz zei:

Als er nu al DVB-C kan, waarom zou dit dan plots niet meer kunnen?

Het uitschakelen van het analoge aanbod  verandert daar toch niets aan?

 

je hebt een punt, ik maak een denkfout betreffende dat compact signaal van telenet.

Ik dacht aan all in one over de coax (dus tv, telefoon en internet) in een rijgnet

stom sorry

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

je hebt een punt, ik maak een denkfout betreffende dat compact signaal van telenet.

Ik dacht aan all in one over de coax (dus tv, telefoon en internet) in een rijgnet

stom sorry

Geen probleem, de enige reden voor een verandering van de situatie zie ik de dag dat men bij Telenet besluit dat interactiviteit verplicht is.

Toen ik een maand of 6 geleden een oude digicorder (huur) terugbracht naar de winkel, vroeg ik daarnaar bij de verkoper.

Hij zei mij dat hij niet direct zag hoe men dat zou verplichten, vermits er nog veel plaatsen zijn waar geen interactiviteit is, en hij sprak dan nog over campings.

De nieuwe TV boxen bewaren hun opnames in de cloud, dus op een camping zou je dan niet meer kunnen opnemen, idem ditto voor oudere appartemensblokken, waar men nog rijgnet heeft.

De oude digicorders met ingebouwde harddisk zouden daarom nog beschikbaar blijven, maar die kunnen dan weer geen 4K aan.

Vraag is dus of er nog ooit 4K digicorders komen, of dat men 4K op de CI+ module zal mogelijk maken, of dat er een nieuwe CI+ module komt die de toekomstige 4K zenders kan ondersteunen.

En ja, natuurlijk, ik houd er rekening mee dat een verkoper ook maar een verkoper is, en niet noodzakelijk echt info heeft over de toekomstige beslissingen bij TN.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rijgnetten op campings zijn zo brak als iets. Als je geluk hebt gaat het werken maar dikwijls zijn die zo vaak gesplit met slechte connectoren en splitters dat het hopeloos is. Vroeger gewerkt voor deze provider en regelmatig interventies op die parken. Alles is van elkaar afgetakt en niemand weet nog hoe of wat. Slechte coax enz. Het zou kunnen werken en je kunt het proberen natuurlijk maar hou er rekening mee dat je signaalkwaliteit zo vern**kt is dat het niet gaat werken. En verwacht niet dat een technieker die 40 minuten voor een interventie krijgt dit voor jou allemaal gaat uitzoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, _Bartje_ zei:

Die rijgnetten op campings zijn zo brak als iets. Als je geluk hebt gaat het werken maar dikwijls zijn die zo vaak gesplit met slechte connectoren en splitters dat het hopeloos is. Vroeger gewerkt voor deze provider en regelmatig interventies op die parken. Alles is van elkaar afgetakt en niemand weet nog hoe of wat. Slechte coax enz. Het zou kunnen werken en je kunt het proberen natuurlijk maar hou er rekening mee dat je signaalkwaliteit zo vern**kt is dat het niet gaat werken. En verwacht niet dat een technieker die 40 minuten voor een interventie krijgt dit voor jou allemaal gaat uitzoeken. 

Dan gaan die campinguitbaters toch voor problemen staan, want analoog wordt afgeschakeld, op veel plaatsen is er al geen analoog meer.

DVB-C is er al van 2005, dat is dus 15 jaar al, als de situatie daar zo slecht is, dan zou daar dus niemand digitale TV hebben?

Ik zou het toch ter plaatse controleren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zal dit jaar niet veel ruimte bij de recreatie bedrijven zijn om fors te investeren in infrastructuur.

De corona regels hebben hun seizoen grotendeels verloren doen gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Er zal dit jaar niet veel ruimte bij de recreatie bedrijven zijn om fors te investeren in infrastructuur.

De corona regels hebben hun seizoen grotendeels verloren doen gaan.

Toevallig heb ik "insite information" in deze branche en ik kan je alvast verklappen dat campings en vakantieparken het helemaal niet zo slecht doen, zeker niet met het aantal reserveringen die nu op de plank liggen.

..en inderdaad, er gaat misschien hooguit bij een uitzondering geïnvesteerd worden in het tv net, aangezien mensen niet op vakantie gaan om tv te kijken, dus die prioriteit ligt niet al te hoog.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover ik weet was het voorseizoen het niet toegestaan campings te bezoeken, er zal een het eerste deel van het jaar inkomsten derving zijn opgetreden.

Of men dat nu gaat terug verdienen?

Vakantie in eigen land zal zeker aan de orde zijn, deze zomer.

 

Hier in Frankrijk hoor ik om mij heen dat men vooral franse en veel minder buitenlandse boekingen krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel campings hebben huisjes verhuurd aan zorgpersoneel, mensen die twee weken in quarantaine moesten zitten, gemeenten die mensen tijdelijk "kwijt" moesten en zakenlui/werknemers die ongestoord wilden werken zonder brullende kinderen om zich heen.

..en natuurlijk de mensen die een chalet hebben gekocht voor een prikkie voor het geval dat... ;)

 

Dit zijn evengoed inkomsten geweest voor campings en waar je verder weinig over hoort in de media.

Met het aantal boekingen op campings, B&B en noem maar op zou het wel eens een behoorlijk goed jaar kunnen worden.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Tot zover ik weet was het voorseizoen het niet toegestaan campings te bezoeken, er zal een het eerste deel van het jaar inkomsten derving zijn opgetreden.

Of men dat nu gaat terug verdienen?

Vakantie in eigen land zal zeker aan de orde zijn, deze zomer.

Als die persoon over Telenet spreekt, dan vermoed ik toch dat het over vakantie in eigen land gaat, zelfs in eigen regio, want het blijft in Vlaanderen, in Wallonië is het bijvoorbeeld Voo die het kabelnetwerk heeft.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er is al van 2016 sprake van het afschaffen van gemeenschappelijke installaties door Telenet. De vraag naar internet was groot. Het kabelnetwerk was eigendom van de gemeenschap. Tekening houdende met deze factoren werd er een  studie gemaakt om het netwerk interactief te maken, dit kwam op een € 200 voor het materiaal en dan kwamen de grondwerken er nog bij. Er was geen meerderheid om deze kosten te doen en ertwerd besloten het netwerk over te dragen aan Telenet, en zei mochten het netwerk interactief maken en individuele contracten verkopen. Blijkbaar is er weinig animo om triple play  contracten aan te gaan en blijven de gemeenschappelijke rijgnetten bestaan. ( zo werd mij verteld)

 

ondertussen heb ik een boxje aangeschaft met 2 tuners, en nu ben ik op zoek naar de frequentielijst van het compact signaal, zou handig zijn om programma's op te nemen terwijl we TV te kijken of radio te luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met TV Basis ontvang je de volgende zenders:1 vtm, 2 één HD, 3 VIER, 4 Canvas HD, 5 Q2 , 6 VIJF, 7 Vitaya, 8 Regionale, TV, 9 Infokanaal, 10 Ketnet, 12 Disney Channel VL ,13 Nickelodeon/Spike, 14 vtm KIDS/NatGeo, 15 Discovery VL, 16 Comedy Central, 17 vlaamsparlement.tv, 18 NPO 1, 19 NPO 2 , 20 NPO 3, 21 La Une, 22 La Deux, 23 RTL TVI, 55 INFO.

 

De  DVB-C ontvanger inscannen op frequentie 290000 khz,  QAM 256,  SR6875 , en netwerk ID 32

 

Ook ontvang je nog een heleboel radiozenders, jammergenoeg zijn de meeste tv zenders niet in HD!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dunhans zei:

Met TV Basis ontvang je de volgende zenders:1 vtm, 2 één HD, 3 VIER, 4 Canvas HD, 5 Q2 , 6 VIJF, 7 Vitaya, 8 Regionale, TV, 9 Infokanaal, 10 Ketnet, 12 Disney Channel VL ,13 Nickelodeon/Spike, 14 vtm KIDS/NatGeo, 15 Discovery VL, 16 Comedy Central, 17 vlaamsparlement.tv, 18 NPO 1, 19 NPO 2 , 20 NPO 3, 21 La Une, 22 La Deux, 23 RTL TVI, 55 INFO.

 

De  DVB-C ontvanger inscannen op frequentie 290000 khz,  QAM 256,  SR6875 , en netwerk ID 32

 

Ook ontvang je nog een heleboel radiozenders, jammergenoeg zijn de meeste tv zenders niet in HD!

Idd, alleen vrt in HD.  Moest alles in HD gegeven worden verkopen ze geen abonnementen meer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT kanalen zijn bij wet verplicht FTA op de kabel.

Maar nu eerlijk gezegd, dat compact signaal van Telenet, de kwaliteit is niet bijzonder, vaak blokvorming en zelfs momenten dat het beeld even stokt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...