Ga naar inhoud


compact signaal Telenet


Deurie

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Op de camping ligt er een kabelnetwerk van Telenet. Het is een oude installatie (rijgnet) en kan dus niet interactief gemaakt worden zonder grote kosten. Momenteel is dat een gemeenschappelijke instalatie en hebben we daar TV voor pakweg een kleine 50€ per jaar. Eind dit jaar verdwijnt het analoog signaal en moet er minimaal overgeschakeld worden op het compact signaal. Mijn tv beschikt niet over een digitale tuner, (thuis heb ik er ook nog 2 met enkel een analoge tuner) en dus dacht ik een kabelontvanger of een hybride aan te schaffen.Maar werken die wel met compact signaal?

 

Ik heb ergens gezien dat ik een mutant 530C kan scoren voor een 40€, als die zou werken met compact signaal ben ik goedkoop gesteld en kan ik zelfs programma' s opnemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan op je camping beter een schoteltje opstellen en een DVB-S2 satelliet ontvanger van TVVlaanderen daarheen meenemen daar ik zo het angstige vermoeden heb dat je weldra helemaal geen kabelnetwerk meer zult ontvangen via die oudbollige infrastructuur op de Camping. Dan is er nog DVB-T2 van TVVlaanderen Antenne als alternatief, maar moet je de dekkingsgraad ervan op locatie vooraf uitzoeken.

Waar je Caravan woont weten wij natuurlijk niet op voorhand.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Deurie zei:

Ik heb ergens gezien dat ik een mutant 530C kan scoren voor een 40€, als die zou werken met compact signaal ben ik goedkoop gesteld en kan ik zelfs programma' s opnemen.

Een simpel dvb2/t2 FTA (free to air) ontvangertje voldoet prima. De signalen zijn meestal al gedecodeerd en het enige wat je nodig hebt is een simpel boxje.

Het kabelnet zal in de toekomst zeker opgeknapt worden dus dan ben je ook gelijk klaar voor de toekomst.

 

Bijvoorbeeld een Edision Proton T265, een simpel ontvangertje voor ongeveer 40 -45 euro nieuw.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een compact signaal?

Lijkt mij dat het gewoon DVB-C is, dus elke simpele Humax of (beter) een Mut@nt of vergelijkbare Enigma2-ontvanger (met kabeltuner) moet volstaan dan.

Heb je meer informatie om wat voor signaal het dan zou gaan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Deurie zei:

Eind dit jaar verdwijnt het analoog signaal en moet er minimaal overgeschakeld worden op het compact signaal. Mijn tv beschikt niet over een digitale tuner, (thuis heb ik er ook nog 2 met enkel een analoge tuner) en dus dacht ik een kabelontvanger of een hybride aan te schaffen.Maar werken die wel met compact signaal?

 

Ik heb ergens gezien dat ik een mutant 530C kan scoren voor een 40€, als die zou werken met compact signaal ben ik goedkoop gesteld en kan ik zelfs programma' s opnemen

De ongecodeerde digitale SD zenders zijn al een tijdje te ontvangen.  (+3 zenders in HD:  één HD, Canvas HD, Ketnet HD)

De zenders zijn in MPEG-4 en dus voldoet die Mutant HD530c wel.

(Je hoeft dus niet te wachten tot het analoge signaal uitgeschakeld wordt)

De vrij te ontvangen zenders zitten op deze 2 frequenties:

290 MHz / SR:6875 / modulatie:QAM256

298 MHz / SR:6875 / modulatie:QAM256

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

6 uren geleden, Deurie zei:

Het is een oude installatie (rijgnet) en kan dus niet interactief gemaakt worden zonder grote kosten.

i.v.m. rijgnet

Wat is er nog mogelijk via Telenet als mijn appartement via een rijgnet is aangesloten?

- kabeldsitributie en digitale tv zonder interactiviteit (opvragingen,..)
- extra pakket wel mogelijk maar geen a la carte

https://www.netweters.be/t5/Kijken/Via-rijgnet-nog-digitale-TV-van-Telenet-mogelijk/m-p/3873#M469

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een tweedehands site in Nederland, koop je voor 20 euro al een samsung smt7140, die scan je in met frequentie 290000 khz,  QAM 256,  SR6875 , en netwerk ID 32.

Kan je nog mee opnemen ook. Of een Humax 5200c  of een 5050c kan ook.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet direct redenen waarom dat oude rijgnet niet meer voldoende zou zijn.

Mogelijkheden lijken mij inderdaad een DVB-C ontvanger (eventueel met CI+ slot, dan kun je ook de CI+ module van Telenet installeren, als je meer wilt dan het compacte aanbod).

Andere mogelijkheid lijkt mij een nieuwe TV, die dan wel een DVB-C tuner ingebouwd heeft, liefst ook met CI+ slot.

 

Compact signaal is eigenlijk gewoon onversleutelde DVB-C, er wordt gebruik gemaakt van H.264, en ook soms AAC geluid.

Ik weet niet of je TV een HDMI ingang heeft, vermits hij geen digitale tuner heeft, als dat niet het geval is, best controleren dat de ontvanger ook SCART uitgang heeft.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-6-2020 om 12:28, Tonskidutch zei:

Je kan op je camping beter een schoteltje opstellen en een DVB-S2 satelliet ontvanger van TVVlaanderen daarheen meenemen daar ik zo het angstige vermoeden heb dat je weldra helemaal geen kabelnetwerk meer zult ontvangen via die oudbollige infrastructuur op de Camping. Dan is er nog DVB-T2 van TVVlaanderen Antenne als alternatief, maar moet je de dekkingsgraad ervan op locatie vooraf uitzoeken.

Waar je Caravan woont weten wij natuurlijk niet op voorhand.

 

De structuur kan zo oudbollig zijn als wil. Als er nu een analoog signaal is , is het geen probleem voor een digitaal signaal.

Ofwel begrijp ik niet wat je bedoeld? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat op dat oud rijgnet, het digitaal signaal goed zal ontvangen worden is zo goed als onbestaande.

Men start altijd vanuit een 1 aansluiting, wordt zo verder verdeeld naar misschien wel 20 - 30 punten.

Hoe gaat dat op zo'n camping?

Een paar splitters tussen, iets verderop een versterker, we spreken hier al snel over honderden meters coax, ik denk dat zelfs de analoge ontvangst daar al niet denderend zal zijn.

Hier zijn al problemen met digitale ontvangst van Telenet,  als er een minderwaardige coax vanuit de einddoos naar de tuner gebruikt wordt.

Digitale tv via kabel kunnen ze daar in elk geval vergeten.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mebo870 zei:

De kans dat op dat oud rijgnet, het digitaal signaal goed zal ontvangen worden is zo goed als onbestaande.

Men start altijd vanuit een 1 aansluiting, wordt zo verder verdeeld naar misschien wel 20 - 30 punten.

Hoe gaat dat op zo'n camping?

Een paar splitters tussen, iets verderop een versterker, we spreken hier al snel over honderden meters coax, ik denk dat zelfs de analoge ontvangst daar al niet denderend zal zijn.

Hier zijn al problemen met digitale ontvangst van Telenet,  als er een minderwaardige coax vanuit de einddoos naar de tuner gebruikt wordt.

Digitale tv via kabel kunnen ze daar in elk geval vergeten.

 

Op zo'n camping zal wel iemand zitten die wel een TV met DVB-C tuner heeft, gewoon eens testen.

Dan weet je het ook écht, ik ben niet zo'n fan van veronderstellingen.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er beeld is, is het goed. Elk jaar zit er wel een deel van de camping zonder beeld wegens defecte versterker of splitter. Vroeger nam ik de decoder van thuis mee als we er voor een langere periode naartoe gingen. De decoder kon daar niet zo goed tegen, waarschijnlijk is er toch iets mis met dat netwerk. De oude tv is daar begin dit jaar gesneuveld, en ik had een nieuwe 43" gekocht maar die is net iets te groot zal maximum 40" mogen zijn. Voor ik hem wisselde met die van de veranda heb ik het compact signaal  getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, chukky2 zei:

Ofwel begrijp ik niet wat je bedoeld? 

het werd reeds beantwoord door mebo870

dus

analoog rijgnet

digitaal sternet

 

ik zou er niet op vertrouwen dat je nog lang kunt genieten van dvb_c op je camping, niet alleen je buurman op de camping kan je iets naders vertellen over de bruikbaarheid OOK de camping uitbater moet je gewoon kunnen zeggen wat zaak is. Een belletje en je weet wat kan.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

het werd reeds beantwoord door mebo870

dus

analoog rijgnet

digitaal sternet

 

ik zou er niet op vertrouwen dat je nog lang kunt genieten van dvb_c op je camping, niet alleen je buurman op de camping kan je iets naders vertellen over de bruikbaarheid OOK de camping uitbater moet je gewoon kunnen zeggen wat zaak is. Een belletje en je weet wat kan.

 

Als er nu al DVB-C kan, waarom zou dit dan plots niet meer kunnen?

Het uitschakelen van het analoge aanbod  verandert daar toch niets aan?

Tja, en rijgnet is nog altijd in gebruik bij heel wat oude appartementsgebouwen, dat hoeft niet echt tot problemen te leiden.

Interactiviteit is daarmee niet mogelijk, maar gewoon eenrichtingsverkeer, DVB-C ontvangst moet wel kunnen, op voorwaarde dat hun apparatuur goed is, natuurlijk.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...