Ga naar inhoud


AUDIO DISTRIBUTOR ADIS5 - zijn de uitgangen galvanisch gescheiden ?


iemand

Aanbevolen berichten


Galvanische scheiding is het natuurlijk niet, want het is één apparaat. Wel is het linker en rechter kanaal apart regelbaar, maar aangezien het in één behuizing gebouwd is, is er een galvanische verbinding.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Balanced audio uitgangen kunnen galvanisch gescheiden zijn, bijvoorbeeld door een 600 Ohm transformator.

De behuizing heeft hier niet mee te maken.

 

Ik kan er niets over terug vinden, of dit apparaat galvanisch gescheiden uitgangen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De specs in de pdf zijn wat vreemd. Uitgangs impedantie van 600k.... Zal wel 600 ohm zijn. En dat kan prima met een uitgangs trafo...

1 minute ago, drz said:

Wat doet een trafo? Is dat galvanische scheiding?

aangepast door Big fellow
Spelfout

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet er niet toe, er is een gezamenlijke voeding.

Ik moet wel toegeven dat je de term "galvanische scheiding" op meerdere manieren kunt interpreteren.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de studio audio techniek worden 600 Ohm transformatoren gebruikt om aardlussen te voorkomen, wanneer je een externe bron uit bijvoorbeeld een ander gebouw gebruikt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, drz said:

Jawel, maar een trafo kan koppelstromen niet voorkomen.

Zonder stroom geen signaal overdracht.

Maar ik begrijp niet waarom jij erop staat dat bij gebruik van een isolatie uitgangs trafo er geen galvanische scheiding is...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt en is correct..

Maar ik vrees dat ik mijzelf even moet terugfluiten omdat ik ook de juridische term "galvanische scheiding" verwart met het gene wat er eigenlijk bedoeld wordt.

Dus wellicht zit ik er naast.

Zojuist, Big fellow zei:

Maar ik begrijp niet waarom jij erop staat dat bij gebruik van een isolatie uitgangs trafo er geen galvanische scheiding is...

Er kan ook een inductieve koppeling ontstaan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel maar eens op een line isolation box.

 

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de essentie van een trafo...? Inductief gekoppelde windingen...

Als je over parasitaire inductieve koppelingen praat, dan moet je ook de parasitaire capacitieve koppelingen benoemen. Maar dat kan je allemaal oplossen met de juiste bedrading / ontwerp van de versterker.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het duurde even eer ik het begreep en ben op zoek gegaan naar een dergelijk schema.

 

Voor de topic starter:

Helaas is een schema lastig te vinden, behalve dat ik steeds werd doorverwezen naar een "audi audiodinges etc", welke zoekmachine ik ook gebruikte.

Maar wellicht valt dit te meten op de uitgangen en anders zal je het apparaat moeten openmaken.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...