Ga naar inhoud


Welke satellietontvanger voor in Duitsland i.c.m. Canaldigitaal en vrije Duitse zenders


lonnebol

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, lonnebol zei:

 

 

Correct.

 

Onze huurders zitten niet te springen om Nederlandse tv. Wij evenmin. Als het kan, prima, maar we willen geen €15-20 per maand en dat maal 6 maanden uitgeven voor de enkeling die misschien alles bij elkaar een uurtje de tv aanzet. De vrije Duitse zenders moeten voldoende zijn. Als daar de BBC op 28,2 ook nog bij kan zou mooi zijn. Het hele Canal Digitaal verhaal kan voor mij weggelaten worden.

 

Is bijvoorbeeld de Strong SRT 7007 een optie?

 

Vergeet de Astra3 als je geen Canal Digitaal abonnement wilt nemen, Astra1 met FTA BVN in MPEG4 is gratis te ontvangen, het is alleen vertraagd ten opzichte van een mengelmoes van NPO1, 2, 3 en de BRT (België), alleen zeer belangrijke evenementen zijn live.

 

 

aangepast door ilseonline
  • Bedankt 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uren geleden, lonnebol zei:

 

 

Correct.

 

Onze huurders zitten niet te springen om Nederlandse tv. Wij evenmin. Als het kan, prima, maar we willen geen €15-20 per maand en dat maal 6 maanden uitgeven voor de enkeling die misschien alles bij elkaar een uurtje de tv aanzet. De vrije Duitse zenders moeten voldoende zijn. Als daar de BBC op 28,2 ook nog bij kan zou mooi zijn. Het hele Canal Digitaal verhaal kan voor mij weggelaten worden.

 

Is bijvoorbeeld de Strong SRT 7007 een optie?

 

De BBC, die zit op de Astra op 28,2 oost gaat zoals Sprietje schreef niet werken, daar twijfel ik niet aan, wat dat betreft weet Sprietje via welke plaats je zit dat precies uit te rekenen. 

 

10 uren geleden, Sprietje zei:

De BBC in Dresden ontvangen? Dat gaat nog niet met een schotel van 2,5 meter.

 

Het probleem met de UK zenders op de Astra2 is dat deze via een beam gericht op de UK staat, dat we het in Nederland het nog kunnen ontvangen is een mooie bijkomstigheid. Hoe verder je in het oosten van de UK gaat, hoe moeilijker de op de UK gerichte zenders te ontvangen zijn. Ik vrees dat je het bij FTA het beste enkel de Astra1 op 19,2 oost kan bekijken, zorg er wel voor dat de satellietontvanger MPEG4 aan kan, anders kan je ook geen BVN ontvangen, ook al zend deze in SD kwaliteit uit. MPEG4 is inmiddels wel de standaard, tweedehands kom je nog wel eens MPEG2 satellietontvangers tegen waar je niets aan hebt, let daar goed op.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling wat ik vergeten was.

 

De satellietontvanger moet naast MPEG4 ook DVB-S2 ondersteunen, in de winkel zal dat volgens mij standaard zijn, op een verkoopplaats kan je ook verouderde MPEG2 en DVB-S aantreffen, dat is wisselend.

 

Je kan als je enkel FTA via de Astra1 op 19,2 oost wilt ontvangen, vrijwel elke ontvanger gebruiken die het bovenstaande ondersteunen, ik heb (nog) geen ervaring met alternatieve ontvangers, dus dat laat ik liever aan de mensen op dit forum over die ze wel bezitten. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ilseonline zei:

Ter aanvulling wat ik vergeten was.

 

De satellietontvanger moet naast MPEG4 ook DVB-S2 ondersteunen, in de winkel zal dat volgens mij standaard zijn, op een verkoopplaats kan je ook verouderde MPEG2 en DVB-S aantreffen, dat is wisselend.

 

Je kan als je enkel FTA via de Astra1 op 19,2 oost wilt ontvangen, vrijwel elke ontvanger gebruiken die het bovenstaande ondersteunen, ik heb (nog) geen ervaring met alternatieve ontvangers, dus dat laat ik liever aan de mensen op dit forum over die ze wel bezitten. 

 

Duidelijk. Even resumé:

  • Schotel uitrichten op enkel 19,2
  • Ontvanger met MPEG4
  • Ontvanger met DSB-S2

Dan is ter plekke een ontvanger kopen waarschijnlijk de makkelijkste optie.

Dat zou ook betekenen dat de huidige LNB voldoet? Of kan deze verouderd zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens op de kaart kunt aangeven waar je t.o.v. Dresden Fernseh Turm dat vakantiehuis hebt staan?

Die komt ver hoor.

Misschien heb je er perfect HVEC H256 ontvangst op DVB-T2, dan is er een mooie DVB-T2 Comag ontvanger voor 35€ voor FTA.

Wat zou je lastig doen?

Voor DVB-S2 heb je de Echosat HDMI SCART HD voor nog geen 30€ voor je FTA.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ilseonline zei:

De satellietontvanger moet naast MPEG4 ook DVB-S2 ondersteunen, in de winkel zal dat volgens mij standaard zijn

Da's tegenwoordig inderdaad standaard :)

Zonder die 2 genoemden zou ik de ontvanger zelfs niet eens gratis willen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, lonnebol zei:

 

Duidelijk. Even resumé:

  • Schotel uitrichten op enkel 19,2
  • Ontvanger met MPEG4
  • Ontvanger met DSB-S2

Dan is ter plekke een ontvanger kopen waarschijnlijk de makkelijkste optie.

Dat zou ook betekenen dat de huidige LNB voldoet? Of kan deze verouderd zijn?

 

Je zou ook voor een combi ontvanger kunnen gaan, DVB-S2 met MPEG4 voor de Astra1 op 19,2 oost waar aardig wat FTA te zien is, o.a. BVN in combinatie met DVB-T2 voor de digitale aardse signalen als deze daar FTA worden uitgezonden, dan kan je op de aanschaf na van 2 walletjes eten.

 

Ik mag op dit forum geen verkoopplaats en ook geen winkels noemen, maar met een verkoopplaats lijkt mij wel duidelijk wat ik bedoel. Je heb hier op het forum ook een tweedehands topic, mogelijk zit daar wat voor je bij.

 

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als je eens op de kaart kunt aangeven waar je t.o.v. Dresden Fernseh Turm dat vakantiehuis hebt staan?

Die komt ver hoor.

Misschien heb je er perfect HVEC H256 ontvangst op DVB-T2, dan is er een mooie DVB-T2 Comag ontvanger voor 35€ voor FTA.

Wat zou je lastig doen?

Voor DVB-S2 heb je de Echosat HDMI SCART HD voor nog geen 30€ voor je FTA.

 

Wat al meerdere malen gevraagd is, net als hierboven, wat is de locatie waar het huisje staat? Ik denk dat niemand van plan is op de koffie te komen, al zou je 1km een adres ernaast aangeven, ik zeg maar wat, dan is het makkelijker uit te rekenen wat de mogelijkheden voor je zijn.

 

Bij satellietontvangst van jaren geleden, is het handig even te kijken of er inmiddels geen opstakels als gebouwen en of hogere bomen het signaal van de Astra1 blokkeren, in een x jaren kan de omgeving aardig veranderen. 

 

De 2 losse apparaten als combinatie zoals hierboven is een prima oplossing, goedkoper gaat het niet worden.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ilseonline zei:

Je zou ook voor een combi ontvanger kunnen gaan, DVB-S2 met MPEG4 voor de Astra1 op 19,2 oost waar aardig wat FTA te zien is, o.a. BVN in combinatie met DVB-T2 voor de digitale aardse signalen als deze daar FTA worden uitgezonden, dan kan je op de aanschaf na van 2 walletjes eten.

tja, kom je toch weer uit bij een SAB Titan 4 combo, die heeft dat allemaal en mocht er toch behoefte zijn in de toekomst om NL kanalen (via CD) te willen kijken, dan kan dat met deze combo box...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n beetje alle opties hebben de revue gepasseerd. Denk dat de TS nu aan zet is. Misschien moet hij maar laten weten wat het geworden is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wanderer zei:

tja, kom je toch weer uit bij een SAB Titan 4 combo, die heeft dat allemaal en mocht er toch behoefte zijn in de toekomst om NL kanalen (via CD) te willen kijken, dan kan dat met deze combo box...

 

Kan deze ook de CI+ module van Joyne aan?

 

Is het mogelijk om een losse LNB op 9 oost te richten en een duo of triple LNB voor de Astra1, (2) en 3 bij elkaar te koppelen? Je hebt dan wel 2 schotels nodig, ik weet niet of het alleen met losse LNB's op een Big-Bisat kan, maar als één of beide combinaties mogelijk zijn, dan heb je altijd nog keuze tussen Canal Digitaal en Joyne met daarnaast DVB-T2 voor de aardse signalen. 

 

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Zo'n beetje alle opties hebben de revue gepasseerd. Denk dat de TS nu aan zet is. Misschien moet hij maar laten weten wat het geworden is....

 

Misschien een locatie die dicht in de buurt zit, dan valt beter uit te rekenen wat de mogelijkheden zijn.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ilseonline zei:

Kan deze ook de CI+ module van Joyne aan?

Ja, is zowel voor CD als Joyne geschikt...

2 uren geleden, ilseonline zei:

Is het mogelijk om een losse LNB op 9 oost te richten en een duo of triple LNB voor de Astra1, (2) en 3 bij elkaar te koppelen? Je hebt dan wel 2 schotels nodig, ik weet niet of het alleen met losse LNB's op een Big-Bisat kan, maar als één of beide combinaties mogelijk zijn, dan heb je altijd nog keuze tussen Canal Digitaal en Joyne met daarnaast DVB-T2 voor de aardse signalen.

Je maakt het wel steeds duurder, gevraagd werd een simpele relatief goedkope oplossing en wat moet TS met Joyne als de belangstelling voor NL zenders volgens TS vrijwel nul is....

 

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ilseonline zei:

Is het mogelijk om een losse LNB op 9 oost te richten en een duo of triple LNB voor de Astra1, (2) en 3 bij elkaar te koppelen?

Een T55 of T90 met losse LNB's , maar ivm wat de lonnebol , geheel overbodig !!

2 uren geleden, ilseonline zei:

dan heb je altijd nog keuze tussen Canal Digitaal en Joyne met daarnaast DVB-T2 voor de aardse signalen. 

Dure grap !! Beste oplossing:

Een 64cm schotel & de vrije Duitsers via Astra 1 , 19,2°Oost

Omdat enkel de Duitsers genoeg zouden zijn , via DVB-T , goedkoopste & makkelijkste oplossing :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wanderer zei:

Ja, is zowel voor CD als Joyne geschikt...

Je maakt het wel steeds duurder, gevraagd werd een simpele relatief goedkope oplossing en wat moet TS met Joyne als de belangstelling voor NL zenders volgens TS vrijwel nul is....

 

 

4 uren geleden, cookie monster zei:

Een T55 of T90 met losse LNB's , maar ivm wat de lonnebol , geheel overbodig !!

Dure grap !! Beste oplossing:

Een 64cm schotel & de vrije Duitsers via Astra 1 , 19,2°Oost

Omdat enkel de Duitsers genoeg zouden zijn , via DVB-T , goedkoopste & makkelijkste oplossing :)

 

Ik speel even met mijn gedachte, zodra Canal Digitaal er bij mij uit vliegt, maar dat inderdaad de vraag niet van de topic starter.

 

@lonnebol, enig idee wat het gaat worden? 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag hebben we in Duitsland bij * de Xoro HRS 8664 gekocht. Simpel kastje, lekker klein, met scart en HDMI voor een toekomstige betere tv. Hij kan zelfs opnemen op een externe harde schijf.

 

Installatie is ook gelukt. We ontvangen nu meer dan 400 zenders. Voorheen kregen we met moeite 15 zenders binnen.

 

Echter, BVN komt niet binnen. Ik heb zelfs op de transponder gezocht die op de BVN-website staat maar helemaal niks. Waar kan dit aan liggen? De ontvangst van Astra 1 kan niet veel beter geloof ik en alle Duitse zenders komen met gemak binnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, lonnebol zei:

Xoro HRS 8664

Effe opgezocht , simpel , recht voor de raap , geen gezever , gewoon FTA voor de Duitse zenders 🙂👌

 

BVN: https://www.flysat.com/astra19.php

https://www.lyngsat.com/tvchannels/nl/BVN-Europa.html

11778 V DVB-S2/QPSK 29500 9/10 MPEG-4

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...