Ga naar inhoud


Opvolger Rebox 8500 gezocht, ik gebruik een Canal digitaal card.


Ferd

Aanbevolen berichten

Mijn Rebox 8500 heeft de geest gegeven en ik zoek een opvolger. Ik gebruik een oranje canal digitaal kaart die ik bij de Rebox in de interne kaartlezer kon gebruiken. Ik wil graag:

-twin satelliet tuner

-timeshift en opnamemogelijkheid (ik heb nog een western digital 2.5” hdd van de Rebox die ik waarschijnlijk wel kan overzetten)

-epg

-uiteraard goede beeldkwaliteit en snel zappen

-Eenvoud. Ik was geinteresseerd in de Vu+ uno 4k SE maar ik ben een leek en vraag me af of een enigma 2 wel iets voor me is ( maar als jullie zeggen dat het eenvoudig genoeg is laat ik me misschien overhalen...) Daarentegen lees ik dat de M7 ontvangers langzaam en wel erg beperkt zijn. Dus vraag ik me af zijn er ontvangers die plug&play zijn (of zo goed als) maar wel wat meer bieden dan een M7. Is bijvoorbeeld een Technisat Isio S2 of een Technisat Digiplus S 4KUHD een goede tussenoplossing? Die werken volgens mij alleen voor CD met CI-module en daar zitten ook nadelen aan lees ik her en der. Zijn beperkingen als opnamebeperkingen, niet doorspoelen bij reclames etc nu al van toepassing als je een ci module gebruikt of nog niet? En heb je die beperkingen niet bij gebruik van een interne kaartlezer? Enige suggesties?

 

Budget tot ongeveer 400 euro.

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Poeh, een ontvanger kiezen is best lastig omdat iedereen eigen wensen en eisen én budget hebben..

Ik kan uit eigen ervaringen wel een aantal tips geven..

Een CI moet je vanwege alle beperkingen nooit gaan inzetten. Dat willen de providers echter graag om je zo zoveel mogelijk te beperken:

- CI ondersteunt maar 1 stream. Dus óf kijken óf opnemen (ofwel zeer beperkt opnemen én kijken als beide toevallig op dezelfde transponder worden uitgezonden)

- CI ondersteunt geen thuisdeling.