Ga naar inhoud


Opvolger Rebox 8500 gezocht, ik gebruik een Canal digitaal card.


Ferd

Aanbevolen berichten

Mijn Rebox 8500 heeft de geest gegeven en ik zoek een opvolger. Ik gebruik een oranje canal digitaal kaart die ik bij de Rebox in de interne kaartlezer kon gebruiken. Ik wil graag:

-twin satelliet tuner

-timeshift en opnamemogelijkheid (ik heb nog een western digital 2.5” hdd van de Rebox die ik waarschijnlijk wel kan overzetten)

-epg

-uiteraard goede beeldkwaliteit en snel zappen

-Eenvoud. Ik was geinteresseerd in de Vu+ uno 4k SE maar ik ben een leek en vraag me af of een enigma 2 wel iets voor me is ( maar als jullie zeggen dat het eenvoudig genoeg is laat ik me misschien overhalen...) Daarentegen lees ik dat de M7 ontvangers langzaam en wel erg beperkt zijn. Dus vraag ik me af zijn er ontvangers die plug&play zijn (of zo goed als) maar wel wat meer bieden dan een M7. Is bijvoorbeeld een Technisat Isio S2 of een Technisat Digiplus S 4KUHD een goede tussenoplossing? Die werken volgens mij alleen voor CD met CI-module en daar zitten ook nadelen aan lees ik her en der. Zijn beperkingen als opnamebeperkingen, niet doorspoelen bij reclames etc nu al van toepassing als je een ci module gebruikt of nog niet? En heb je die beperkingen niet bij gebruik van een interne kaartlezer? Enige suggesties?

 

Budget tot ongeveer 400 euro.

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Poeh, een ontvanger kiezen is best lastig omdat iedereen eigen wensen en eisen én budget hebben..

Ik kan uit eigen ervaringen wel een aantal tips geven..

Een CI moet je vanwege alle beperkingen nooit gaan inzetten. Dat willen de providers echter graag om je zo zoveel mogelijk te beperken:

- CI ondersteunt maar 1 stream. Dus óf kijken óf opnemen (ofwel zeer beperkt opnemen én kijken als beide toevallig op dezelfde transponder worden uitgezonden)

- CI ondersteunt geen thuisdeling.

(Er zijn bij moderne 4K ontvangers wel mogelijkheden om achteraf te decoderen zodat je wel kunt opnemen en kijken, maar met extra stappen)

M7 ontvangers zijn megatraag!! Alle functies zitten in een heel rudimentair apparaat wat technisch uit verouderde componenten bestaat. Zo goedkoop mogelijk geproduceerd, slechte besturingssoftware.

Een eenmaal correct ingestelde Linux ontvanger is zeker niet moeilijker te bedienen dan een 'standaard' ontvanger. Je zult versteld staan wat die boxen kunnen in vergelijking met een Rebox..

Reclame 'doorspoelen'? Hoe had je dat gedacht? Is in live TV niet mogelijk! Je kunt niet naar iets doorspoelen wat nog niet is uitgezonden.. Bij opnames c.q. timeshift kan dit met een gewone CI ook nog. CI+ biedt wel een optie om bijvoorbeeld reclame niet te mogen overslaan. Ook kan CI+ bijvoorbeeld de opnamemogelijkheid blokkeren. Momenteel doet HD+ dit bij evenementen.. Dus - indien mogelijk - altijd wegblijven van een CI..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk ook eens naar de VU+ Solo 4K.

Die voldoet aan je wensen.

 

Alhoewel het gebruik van een CI module af te raden valt vanwege alle beperkingen, is een ontvanger die een CI sleuf heeft, voor de toekomst aan te bevelen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vu+ DUO4K is de jongste (snelste) telg van het merk Vu+ en met een twin DVB_S2 FCB tuner binnen je budget. (er kunnen meer tuners aangebracht worden)

En die Vu+ heeft een heel goede support en is eigenlijk ook voor een "leek" heel goed en makkelijk te bedienen.

Er waren meer die van een closed box naar een enigma box zijn overgestapt tot volle tevredenheid.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Alhoewel het gebruik van een CI module af te raden valt vanwege alle beperkingen, is een ontvanger die een CI sleuf heeft, voor de toekomst aan te bevelen.

Du moment dat CI(+) de enige manier wordt om te kijken, gaat het er bij mij direct uit. Canal Digitaal is al gegaan (mede door verlies van zenders). Van de zotte dat een provider je mag dwingen en bepalen wat en hoe je mag kijken. Ga écht niet terug naar 1973! 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De Vu+ DUO4K is de jongste (snelste) telg van het merk Vu+ en met een twin DVB_S2 FCB tuner binnen je budget. (er kunnen meer tuners aangebracht worden)

Met dien verstande dat deze niet meer geproduceerd wordt wegens (gerucht???) het niet meer beschikbaar zijn van onderdelen. In elk geval door SatCo GmbH bevestigd. Ook niet zeker of deze weer geproduceerd gaat worden.

Er staan er soms nog te koop. Geloof zelfs momenteel bij Sat4All->2dehands

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Ferd zei:

Ik gebruik een oranje canal digitaal kaart die ik bij de Rebox in de interne kaartlezer kon gebruiken

dat kan dus nog steeds in een van de enigma2 boxen en zeker in de Vu+ modellen door heel eenvoudig de softcam te gebruiken

kost niets zo'n softcam en wat de toekomst brengt betreffende de gedwongen CI+ modules weet niemand.

 

de DUO4K is in het buitenland gewoon op voorraad.

het moet geen DUO4K zijn maar dat is wel de snelste en jongste van de model serie

als men al naar de UNO4K SE gekeken heeft is dat ook een leuk model

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de DUO4K is in het buitenland gewoon op voorraad.

het moet geen DUO4K zijn maar dat is wel de snelste en jongste van de model serie

als men al naar de UNO4K SE gekeken heeft is dat ook een leuk model

Niet bij de grote (bekende) dealers daar... A******n levert retourmodellen en dat is flink oppassen.... Andere Duitse sites ZEGGEN ze te hebben, maar bij bestelling komt dan plots 'längere Lieferzeit'....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Met reclame doorspoelen bedoel ik inderdaad bij opnames of in timeshift gebruik. Met mijn rebox keek ik vaak een uitzending een minuut of 20 minuten na aanvang in timeshift en dan kon je door de reclame spoelen.

 

Grappig dat jullie vu adviseren, ik had notabene na enig inlezen al een vu uno 4k SE besteld bij ***Ze hebben vervolgens contact met me opgenomen met de vraag of ik wel wist dat dit een hobby ontvanger is en dat er nog wel e.e.a. moet gebeuren voordat je tv kan kijken. Ze hebben de order uit eigen beweging voor me geannulleerd zodat ik er nog even over na kon denken en me een technisat geadviseerd omdat die plug&play is. Vind ik wel topservice van *****!  Ik denk alleen dat de technisat Isio S2 of een Technisat Digiplus S 4KUHD alleen met canal digitaal werken via ci+ module en niet op de interne kaartlezer, vandaar mijn vragen op dit forum. 

 

Mimisiku, je zegt dat bij ci+ de opnamemogelijkheid en doorspoelen van reclame geblokkeerd kan worden. Ik begrijp hieruit dat dit momenteel nog niet van toepassing is (behalve bij evenementen) maar dat CD deze beperkingen met een druk op de knop kan laten ingaan? Als CD dat zou doen kunnen ze dan niet met nog een druk op dezelfde knop (of van mijn part een andere knop) zorgen dat die blokkade ook in werking treedt op een enigma box? Of kan dat niet? De Technisat Digiplus UHD S 4k kan overigens na de opname als je hem in standby zet decoderen. Lost dat het probleem van blokkade op opnemen/doorspoelen bij reclames in timeshift op of werkt dat niet als je de CD kaart in de CI+ module hebt zitten?

 

Ik zal de ontvanger vooral gebruiken voor tv kijken, dus veel extra mogelijkheden van een enigma ontvanger zal ik niet gebruiken. Maar ik wil wel de ene zender kunnen opnemen terwijl ik de andere kijk en reclames doorspoelen in timeshift of na opname vind ik het kijkplezier wel erg verhogen. Maar ik hik nog een beetje aan tegen het idee van een enigma ontvanger vanwege het feit dat ik een absolute leek ben en een beetje bang ben dat ik het ding niet aan de praat krijg en aan de praat hou in de toekomst. Stel dat ik voor een VU ontvanger ga, wat voor stappen moet ik dan zetten om er canal digitaal op te kijken? De leverancier kan er open pli of vti voor me opzetten, dat is stap 1 neem ik aan. Welke van die 2 adviseren jullie mij? Daarna oscam oid erop zetten? Is dat ingewikkeld, voor jullie niet, maar voor een leek? Nog meer waar ik aan moet denken? En in de toekomst? Hoe gaat het met zo'n enigma ontvanger met updates of aanpassingen als canal digitaal iets verandert?

 

Alvast bedankt weer!

 

 

aangepast door ceesv
Verwijzing naar winkel verwijderd i.v.m. de huisregels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, ga eens bij iemand kijken die een Enigma2 box heeft (met losse kaart). Geen idee waar je woont, maar hier ben je welkom om één en ander te zien..

En ook al snap je niet alles, je krijgt hier alle hulp die je nodig hebt om de boel draaiend te houden...

 

Eigenlijk vind ik het helemaal niet netjes van die firma en zeker geen service! Wie zijn zij om dat voor jou te bepalen? Ze doen je feitelijk af als een 'dombo' en dat mag natuurlijk niet..

 

Wat betreft de CI.. Even duidelijk: je hebt een witte CI waar de losse kaart in kan. Dit is geen CI(+) module. Daar zitten geen extra beperkingen in BEHALVE dat hij (uitzondering!!!) 2 streams kan verwerken maar uiteraard ALLEEN als de zenders op dezelfde transponder zitten!!

De nieuwe Oranje/Rood-witte module CAM701 is wél een CI+ module MAAR die '+' is niet geactiveerd. Dát kan Canal Digitaal naar eigen wens echter zo aanzetten.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Ferd,

Als je zelf onderdelen op zo'n receiver moet installeren als de softcam die we al noemden heb je eigenlijk copy/paste opties genoeg voor je smartcard op dit forum.

Dus met de basis van je Image ben je in "no-time" aan het kijken naar je zenderpakket. En zo eenvoudig is het dus.

Belangrijkste zijn netwerkinstellingen en tuner configuratie als je de box aansluit en start. Mocht je daarbij hulp nodig hebben dan zijn we op dit forum online.

 

Kijk vooraf nog even naar je instellingen op de rebox qua netwerk en diseqc, schrijf ze op je kladblok en ben niet bang voor een enigma2 receiver.

 

Ik adviseer altijd VTI maar er zijn ook OpenPli voorstanders en dat kun je alleen zelf ontdekken.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder zijn er verkopers die als service de box speelklaar, plug en play, leveren.

 

Even navragen bij het bestellen van de box en je antenne configuratie opgeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen krijg je dan meestal een box die is ingericht zoals de dealer dat graag heeft en niet zoals de klant hem wil...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kon bij de Rebox niet veel veranderen, je kreeg een box zoals bedacht door de ontwerper.

De nieuwe box, met een dealer configuratie is dan het begin, daarna kan je zelf ontdekken wat er nog meer mogelijk is, en de box naar eigen inzicht inrichten.

 

Je begint met een werkende box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, maar daar leer je weer niet van... In ieder geval voordat hij gaat spelen eerst een full backup maken van het werkende systeem.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...