Ga naar inhoud


Opvolger Rebox 8500 gezocht, ik gebruik een Canal digitaal card.


Ferd

Aanbevolen berichten

En dan is het goed om te weten wat voor schotel en LNB's je hebt opdat de tuner configuratie snel op de nieuwe receiver ingesteld kan worden. (zoals ceesv reeds vermelde)

Dito je netwerk instellingen!

 

Een paar hulp programma's om de nieuwe receiver in te stellen via het thuis netwerk kent elke enigma2 gebruiker.

Dreambox Control Center van bernyr

Dreambox Edit voor je zenderlijst aanpassingen

 

en dan ben je al 99% klaar voor de aanpassingen

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uren geleden, Ferd zei:

 

Ik was geinteresseerd in de Vu+ uno 4k SE maar ik ben een leek en vraag me af of een enigma 2 wel iets voor me is ( maar als jullie zeggen dat het eenvoudig genoeg is laat ik me misschien overhalen...)

 


Ikzelf kan de VU+ UNO 4K SE van harte aanbevelen.

Er zijn voldoende leveranciers die al dan niet tegen een geringe vergoeding de juiste Image (OpenPli of VTI) vooraf installeren...

Zelf installeren stelt ook niet veel voor, zie installatie tutorial bovenaan van deze VU + rubriek.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het aanbod Mimisiku, maar ik woon in Ierland dus dat wordt lastig! Ze zagen de klant weliswaar als dombo, maar ik moet tot mijn spijt bekennen dat ze in dat geval als het gaat om enigmaontvangers ook wel met een dombo te maken hebben! 

 

Probleem is dat de Rebox niet meer opstart dus ik kan de instellingen niet meer zien. Het enige dat de Rebox nog doet is het blauwe lampje dat aangaat aan net begin van de opstart procedure, dus aan de stroomvoorziening ligt het niet, maar daar heb je het ook mee gehad.. 

 

Tja,  diseqc en andere instellingen, daar ga je al, die weet ik dus niet! Maar ik heb het destijds met de Rebox voor elkaar gekregen dus dat moet toch weer lukken. Ik heb een Triax schotel met een doorsnee van 95 cm en een lnb zie foto

 

 

lnb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei! Een klein reinigingsbeurtje kan geen kwaad :)

Ga qua beeld uit van een Duo LNB van Canal Digitaal. Klopt dat?

 

DiseqC is heel simpel..

 

Configuratiemodus: Standaard gebruiket

Modus : DiseqC A/B

Poort A: 19.2E Ku band Astra 1KR/1L/1M/1N

Poort B: 23.5E Astra 3B

Stel spanning en 22kHz optie in: Aan (of schuifje op groen)

Verstuur diseqc enkel bij satellietwijziging: Aan (of schuifje op groen)

Force legacy Signal Stats: Uit (of schuifje op rood)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik ben geneigd om me dan toch maar in het enigma avontuur te storten en voor de VU+ Uno 4k Se te gaan. 

 

Geen idee meer waar ik die lnd vandaan heb Mimisiku, is al zo oud dat ding, gelukkig ziet je dat er niet aan af :) Is het raadzaam om de lnb te vervangen? Ik heb ook nog een 2e kleinere schotel die ik in het verleden voor sky tv gebruikt heb met een sky ontvanger. Kan ik die voor FTA zenders gebruiken op dezelfde UNO 4k ontvanger? Waarschijnlijk niet omdat ik dan 3 kabels moet aansluiten en er zitten maar 2 aansluitingen op de UNO? Of kan ik met een andere lnb op de Triax de canal digitaal zenders en FTA combineren?

 

Tot nu toe Astra 19,2 en 23,5 Sprietje.

 

Ik heb nog een HDD uit de Rebox liggen, kan ik die overzetten naar de Uno 4K? Zie foto. Zo niet dan moet ik meteen een hdd meebestellen. 

 

Ik zie in de specs niets over wifiverbinding in de UNO, is een wifi dongle nodig voor installeren van softcam etc. of is vanaf de pc downloaden en via usb overzetten naar de ontvanger beter/handiger? 

 

 

hdd.jpg

lnb2.jpg

lnb3.jpg

aangepast door Ferd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan de VU+Uno 4Kse alleen 2.5" schijven aan via een drive-bay..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ferd,

je huidige schotels en nieuwe LNB's en dus de eventuele diseqc configuratie zal niet zomaar voorspelbaar zijn.

Het hangt ervan af wat jij hier wenst te ontvangen en met welke systeem opbouw.

Dat lijkt me een aparte vraag voor het Schotelpark daar je aankoopadvies voor de receiver al plaatsgevonden heeft.

 

dan op naar het schotelforum...;) met Sprietjes hulp voor een juiste configuratie en opbouw van de wok

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vroeg of je dat monoblock voor de Astra 23,5 en 28,2 gebruikt want dat kan namelijk ook en dacht, misschien heb je de Nederlandse zenders liever in combinatie met de Engelse zenders als je in Ierland woont. De diseqc-instelling is dan anders.
Dat Sky-schoteltje is erg klein en kun je alleen maar gebruiken voor de sterke Astra 28,2. Ik zie daar de Philips SX1019S lnb ik zitten met ovale feedhorn.
Het is wel een roestbak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ferd zei:

Ok, ik ben geneigd om me dan toch maar in het enigma avontuur te storten en voor de VU+ Uno 4k Se te gaan. 

 

Tot nu toe Astra 19,2 en 23,5 Sprietje.
 

Als je enkel deze satellieten wilt bekijken zijn de instellingen v.w.b. de DiSeQc nogal simpel en worden tijdens de installatie automatisch ingevuld.   

 

Ik heb nog een HDD uit de Rebox liggen, kan ik die overzetten naar de Uno 4K? Zie foto. Zo niet dan moet ik meteen een hdd meebestellen. 


Dat zal niet lukken want je kunt alleen 2,5” HDD toepassen, deze plaats jezelf dmv 4 schroefjes in de HDD slede welke van buitenaf te bereiken is, dus geen kast openmaken.

 

Ik zie in de specs niets over wifiverbinding in de UNO, is een wifi dongle nodig voor installeren van softcam etc. of is vanaf de pc downloaden en via usb overzetten naar de ontvanger beter/handiger? 

Voor de installatie van een Enigma ontvanger is het bijna een must om een WiFi of LAN verbinding naar de VU te hebben.

Zonder is het behelpen en vraagt om problemen.

Je kunt hiervoor een passende USB WiFi stick bestellen maar beter is het om de VU op het LAN aan te sluiten.

 

 

2 uren geleden, Ferd zei:

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Jürgen. Is softcam installeren lastig? En welke raden jullie aan en waar  haal ik die vandaan? Is het de softcam die de canal digitaal kaart herkent en decodeert of hoe moet ik dat zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is reuze eenvoudig. Kan gewoon via de firmware worden geïnstalleerd.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
42 minuten geleden, Ferd zei:

Dank je Jürgen. Is softcam installeren lastig? En welke raden jullie aan en waar  haal ik die vandaan? Is het de softcam die de canal digitaal kaart herkent en decodeert of hoe moet ik dat zien?

Jürgen heeft een mooie tutorial geschreven, voor wanneer je een indruk wilt hebben hoe dat gaat kan je die hier terug vinden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een prima idee....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...