Ga naar inhoud


Opvolger Rebox 8500 gezocht, ik gebruik een Canal digitaal card.


Ferd

Aanbevolen berichten

Zijn er geen leveranciers in Eire die dat apparaat voor je kunnen leveren?

Een oudere nieuwe VU+Uno4K kopen (als je hem al zou vinden) zou ik ook niet doen. Als het dan toch nieuw wordt dan liever het latere model. Het oog wil tenslotte ook wat én het past dik binnen je opgegeven budget...

 

Eén kleine USB stick formateren in FAT32

Bij Openpli.org het goede image bestand downloaden

Bestand direct op de USB Stick laten uitpakken

Je krijgt dan /vuplus/vuuno4kse met daarin de bestanden..

USB stick veilig uitwerpen!

USB stick in de VU+Uno 4Kse

VU+Uno 4Kse aanzetten en even letten op het schermpje...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waarom open-pli en geen VU+?

 

Ik zelf ben voorstander van VU+ op een VU+ toestel.

 

En TS heeft geen historie met open-pli.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees vrij veel berichten waarin openpli als iets eenvoudiger wordt bestempeld en laat ik nou enorm van eenvoud houden! Is vu+ hetzelfde als vti? Wat zijn de nadelen als ik voor openpli ga? Wat is TS? Sorry voor al mijn vragen, maar dit is nogal een nieuwe wereldje voor mij..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ferd zei:

Dank je, ik ga voor de uno se. Enige suggesties welke leverancier er naast open pli ook de softcam voor mij zou kunnen opzetten? Scheelt mij weer gedoe! Ik neem aan dat namen van leveranciers niet mogen op het forum, maar hints zijn welkom...

 

 

Ferd,

OpenPLi, VTI en nog enkele andere produceren uitsluitend software (Images) waarmee je een van fabriek uit geleverde kale Enigma ontvanger o.a. de Nederlandse gecodeerde kanalen kunt bekijken.

Dus zij installeren niets maar leveren alleen de juiste software.

 

Nu kun e deze software zelf installeren maar ook alvast door de leverancier van de Enigma ontvanger, in dit geval de VU+, laten voorinstalleren.

Het laatste is voor een leek natuurlijk gemakkelijk maar heeft niet mijn voorkeur, je leert immers nooit hoet zit en dat levert bij storingen wel problemen op.

Nu is het de kunst om een leverancier te vinden die een redelijke prijs vraagt, het apparaat met b.v. OpenPli Wil voorinstalleren en dit dan naar jouw woonadres op te sturen.

In Nederland zijn er enkele leveranciers die dat willen doen maar die kun je natuurlijk zelf via Google opsporen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ligt de keuze bij de TS zelf. OpenPli is vrijelijk te downloaden, bij VTi moet je eerst registreren. Is gewoon een stapje extra...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zit zeker wat in dat zelf deels installeren op de lange termijn voordelen heeft. Ik heb al wat leveranciers gevonden. Vraag blijft nog even of openpli versus vti veel uit maakt, maar ik lees elders op dit forum dat het voornamelijk een kwestie van persoonlijke voorkeur is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder image is persoonlijke voorkeur. Niet eens zozeer het image als wel de skin die gebruikt wordt. De skin is de GUI waarmee je als gebruiker communiceert met je box.. De OpenPli skin wordt door velen als 'de mooiste' betiteld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Openpli werkt Oscam (voor CD) bij installatie meteen zonder verder configureren.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar VTI heeft de Oscam butler die Oscam naar jouw wensen configureert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uno 4k Se is onderweg, zal wel eind volgende week worden voor hij arriveert. Met openpli en oscam erop. Kan ik daar wat mee stoeien en als het niet bevalt kan er toch altijd nog vti of vix op? Bedankt zover allemaal, ik laat van me horen als hij binnen is. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je van genieten....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...