Ga naar inhoud


Opvolger Rebox 8500 gezocht, ik gebruik een Canal digitaal card.


Ferd

Aanbevolen berichten


Ik weet alleen zelf niet of het door Rebox gebruikte formaat portabel is...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bestanden van een Rebox zijn niet zonder meer leesbaar buiten de Rebox.

 

Je zal de bestanden moeten converteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet veel op de hdd staan waar ik een traan over zou laten, het ging me er meer om dat ik dan geen nieuwe schijf zou hoeven kopen. Hoe zien jullie trouwens dat dit geen 2,5" is en dus niet in de vu uno zou passen? Ik dacht namelijk dat het een 2,5" was.. Maar een usb is ook een idee natuurlijk, ik bewaar niet zo heel veel, meestal is het een kwestie van wissen als ik het na opname bekeken heb. Hoeveel geheugen heb ik nodig om een backup te maken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mechanisch past die, het is een 2,5" met een hoogte van 9,5 mm.

 

Je moet hem wel nieuw formatteren, in de Rebox  wordt een format gebruikt met een max bestandsgrootte van ongeveer 5 Gig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je. De VU+Uno 4Kse heeft zat geheugen, alhoewel je de backup plaatst op de HDD of USB stick. Beide opties krijg je als je de plugin BackupSuite oproept. Een typische backup is zo'n 100~120MB groot. Ik bewaar altijd de laatste en de voorlaatste. Dus 250 MB totaal. Die backup heb ik ook centraal op mijn NAS-sen.

Echt, met zo'n Linux ontvanger gaat een wereld voor je open! Niet alleen gewoon kijken/opnemen/afspelen. Netwerkverbinding naar je PC/laptop. Streamen naar bijvoorbeeld PC of smartphone. Transcoderen... Dat maakt je Rebox een speelgoedje (toen hij het nog deed)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ha, ik hoor het wel, je bent een liefhebber en je bent niet de enige op dit forum.  Kan je  ook nog tv kijken met dat ding? 😉  

 

Ceesv, ik neem aan dat ik de hdd nieuw kan formatteren in de vu uno? Kan ik de hdd wel vast in de ontvanger zetten voordat ik de machine aan de praat heb of kan ik dat beter pas doen als het allemaal goed draait?   

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan de HD al in de ontvanger zetten.

 

Wil je de HD gebruiken dien je die te "mounten".

Formatteren gaat ook in de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

De bestanden van een Rebox zijn niet zonder meer leesbaar buiten de Rebox.

 

Je zal de bestanden moeten converteren.

Mijn bestanden in ts format zijn prima te lezen en te verwerken in mijn Rebox (4210PVR). De deelbestanden ts1, ts2,etc. bij een videobestand groter dan 4 Gb zijn ook prima samen te voegen. Ik neem niet aan dat dat bij een ander Rebox model en bij een interne HDD anders zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik dacht dat het met de 8500 anders werkte.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Ferd zei:

Ik heb niet veel op de hdd staan waar ik een traan over zou laten, het ging me er meer om dat ik dan geen nieuwe schijf zou hoeven kopen. Hoe zien jullie trouwens dat dit geen 2,5" is en dus niet in de vu uno zou passen? Ik dacht namelijk dat het een 2,5" was.. Maar een usb is ook een idee natuurlijk, ik bewaar niet zo heel veel, meestal is het een kwestie van wissen als ik het na opname bekeken heb. Hoeveel geheugen heb ik nodig om een backup te maken?

 

 

Als je overweegt om eventueel jouw opnamen en backups op een externe USB drive op te slaan dan zou je ook voor de VU+ UNO 4K, dus zonder de toevoeging SE kunnen kiezen.

Dit type heeft geen slede om een HDD in te bouwen maar o.a. ook geen display, scheelt wel al snel € 100,= in aankoopprijs, het is maar wat je wil.

Een backup maak je ALTIJD op een drager zoals een HDD en nooit in het geheugen want bij calamiteiten ben je de backup zo kwijt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er nergens meer een VU+UNo 4K te koop (nieuw). Vervangen door de se variant...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, in NL wordt het lastig maar bij één van de grote webshops in DE zijn ze er nog volop te koop en dan onder de € 200,=, scheelt toch wel een hele jas.

Maar buiten dat, ik zou sowieso voor de SE versiecgaan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik ga voor de uno se. Enige suggesties welke leverancier er naast open pli ook de softcam voor mij zou kunnen opzetten? Scheelt mij weer gedoe! Ik neem aan dat namen van leveranciers niet mogen op het forum, maar hints zijn welkom...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...