Ga naar inhoud


Satelliet Meter: Wat wordt de opvolger van mijn trouwe Horizon HDSM


Old Satterhand

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Vrachelen zei:

... en sinds kort is het uitrichten van mijn schoteltje een fluitje van een cent. Natuurlijk eerst het appje geïnstalleerd op mijn telefoon, vervolgens Bluetooth aangezet en de BT05 doet z'n werk feilloos. Geen (ge)B(l)er meer tijdens het uitrichten en dat voor een paar tientjes...

 

 

Dit is inderdaad een heel handig tooltje om je schotel snel uit te richten.

Het gevaar is wel dat als andere campers dat zien dat je dan de hele dag andermans schotels staat af te stellen op je vakantie.😀

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 4-8-2020 om 16:36, Old Satterhand zei:

 

Dit is inderdaad een heel handig tooltje om je schotel snel uit te richten.

Het gevaar is wel dat als andere campers dat zien dat je dan de hele dag andermans schotels staat af te stellen op je vakantie.😀

Inderdaad, maar ach, beetje mantelzorg verlenen tijdens de vakantie moet kunnen en als ik het zat ben, zeg ik toch gewoon dat de accu leeg is 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-8-2020 om 08:55, Old Satterhand zei:

Phoenixx kijkt graag naar de bBER omdat hij op zoek is naar zwakke signalen of de verbetering van zijn LNB wil meten.

En Ventura is meer geinteresseerd in de kwaliteit van de ontvangst van gewone DTH transponders, dus kijkt naar de MER.

 

Dit is wel interessant. Als men gaat knutselen aan de lnb dan kiest men de before BER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Ventura zei:

Mmm....Ik heb toch meer de voorkeur voor de MER.

 

ber vs mer.JPG

Om best MER uit te meten heb je toch wel een proffesionele satmeter nodig zoals een Promax van enkele duizenden euros nodig.😬

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, patje7of9 zei:

Om best MER uit te meten heb je toch wel een proffesionele satmeter nodig zoals een Promax van enkele duizenden euros nodig.😬

 

Dat valt wel mee. Bijv.  Xsarius Satmeter HD Easy Pro aka HW6180 kan wel de MER meten kost ongeveer €130,- . Of deze echt nauwkeurig is vergeleken met de een Promax is natuurlijk nog een tweede geval 🤣

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

@Ventura TNX!

Ik was net op zoek naar een betaalbare meter met MER meting. Hij kost nu € 99,- bij diverse bekende sat-shops.

Iets minder nauwkeurig is voor mij niet zo erg, ik wil mijn verroeste WF T90 vervangen door een Gibertini OP 100 SE.
Heb onlangs weer mijn schotel op de TV aangesloten, maar had her en der toch wat blokvorming, dus wil weer het dak op om de schotel uit te richten en (als het weer wat beter is) vervangen.

 

Ik vol goede moed de schuur in op zoek naar mijn Digisat Satfinder Pro, maar blijkbaar weer eens uitgeleend en niet meer teruggekregen.😒

Nou was die satfinder uit het MM9500 tijdperk en ook wel aan vervanging toe dus toch weer mooi excuus om een nieuwe meter aan te schaffen.😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...