Ga naar inhoud


Stab HH 90 selfsat met Selfsat H50D2 schotel


Pjotter6
Ga naar oplossing Opgelost door Pjotter6,

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag mijn rotor draait als ik mijn tuner uitzet vanzelf na  enkele minuten naar 23.5 graden terwijl hij op 19.2 stond .

Ik kijk via een Vu+ duo 4K.

Alles werkt perfect , alleen dat terug draaien naar 23.5 snap ik niet, ik hoop dat er hier iemand is die daar een verklaring voor heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

In de setup van de sattuner kun je bij de usals instellingen de schotel naar 180 zuid laten terugkeren (in de camping SAB: menu---installatie---satelliet installatie---positioner USALS---ga naar referentie, d.i. 180 zuid. Anders draait de rotor terug naar de laatst gekozen sat-positie, in uw geval dus waarschijnlijk een satelliet op 23,5 Oost. Ik moet dat ook telkens doen als ik de camping set opberg, eerst de schotel naar het rotor referentiepunt laten draaien en dan meteen de tuner uitzetten, anders draait het hele zaakje meteen weer naar de laatst gekozen satellietpositie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees wel eens over ontvangers die in standby toch LNB-spanning afgeven, om de ontvangst van updates en EPG mogelijk te maken.

Ik vermoed dat er misschien zoiets aan de hand is?

Maar ik heb dit nog nooit zelf meegemaakt, dus het is slechts een veronderstelling van me.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...