Ga naar inhoud


vraag over nummer-omleiding naar meerdere gsm telefoons


Aanbevolen berichten

Vrienden,

 

een vraag over een applicatie in het bedrijf waar ik werk en al zeker 2 jaar werkt en nu uitgevallen is.

 

We hebben hier in de stad Dubai en Abu Dhabi meerdere SNG wagens in dienst en die zijn uitgerust met mobile telefoons.

Er is nu een probleem dat sinds enkele dagen speelt en we weten niet de oorzaak.

 

In geval van een voorval dat "nieuwswaarde" heeft is er een centraal landlijn nummer dat men kan draaien en komt dan uit bij ons in het MBC NOC.

Daar is de centrale niet altijd bezet en in dat geval is dit landlijn nummer omgeleid naar 4 dezelfde GSM nummers in vier wagens, of de medewerkers zitten thuis of in een, weet ik veel...Shischa bar voor mijn part.

De 4 GSM nummers gaan over op het zelfde moment en degene die het eerste opneemt heeft het gesprek en kan dan indien nodig overgaan tot aktie. De wagens staan ook met elkaar en de centrale in het NOC in Dubai in verbinding via analoge 144 MHz mobile zend/ontvangers waar dan verder gecommuniceerd kan worden.

Alle 4 de GSM telefoons tonen ook het nummer van degene die gebeld heeft. (niet het nummer van de centrale landlijn).

 

Dit werkte tot voor kort perfect maar nu is er een probleem en wel dat de verbindingskwaliteit via de GSM toestellen dermate slecht is dat het gesprek onverstaanbaar geworden is.

Als iemand belt en via de landlijn automatisch doorgelust wordt naar de GSM´s van de SNG crew´s dan klinkt het net of één van de beide bellers een slechte GSM dekking heeft terwijl dit niet zo is. Wordt het gesprek dan nogmaals opgebouwd dan is de spreekkwaliteit weer goed en bij een volgend gesprek is het weer volkomen naadje, terwijl de personen zich niet verplaatst hebben. Op dit moment is deze vorm van communicatie in feite niet te gebruiken.