Ga naar inhoud


vraag over nummer-omleiding naar meerdere gsm telefoons


Aanbevolen berichten

Vrienden,

 

een vraag over een applicatie in het bedrijf waar ik werk en al zeker 2 jaar werkt en nu uitgevallen is.

 

We hebben hier in de stad Dubai en Abu Dhabi meerdere SNG wagens in dienst en die zijn uitgerust met mobile telefoons.

Er is nu een probleem dat sinds enkele dagen speelt en we weten niet de oorzaak.

 

In geval van een voorval dat "nieuwswaarde" heeft is er een centraal landlijn nummer dat men kan draaien en komt dan uit bij ons in het MBC NOC.

Daar is de centrale niet altijd bezet en in dat geval is dit landlijn nummer omgeleid naar 4 dezelfde GSM nummers in vier wagens, of de medewerkers zitten thuis of in een, weet ik veel...Shischa bar voor mijn part.

De 4 GSM nummers gaan over op het zelfde moment en degene die het eerste opneemt heeft het gesprek en kan dan indien nodig overgaan tot aktie. De wagens staan ook met elkaar en de centrale in het NOC in Dubai in verbinding via analoge 144 MHz mobile zend/ontvangers waar dan verder gecommuniceerd kan worden.

Alle 4 de GSM telefoons tonen ook het nummer van degene die gebeld heeft. (niet het nummer van de centrale landlijn).

 

Dit werkte tot voor kort perfect maar nu is er een probleem en wel dat de verbindingskwaliteit via de GSM toestellen dermate slecht is dat het gesprek onverstaanbaar geworden is.

Als iemand belt en via de landlijn automatisch doorgelust wordt naar de GSM´s van de SNG crew´s dan klinkt het net of één van de beide bellers een slechte GSM dekking heeft terwijl dit niet zo is. Wordt het gesprek dan nogmaals opgebouwd dan is de spreekkwaliteit weer goed en bij een volgend gesprek is het weer volkomen naadje, terwijl de personen zich niet verplaatst hebben. Op dit moment is deze vorm van communicatie in feite niet te gebruiken.

Wat me ook opgevallen is, is dat het nummer van de beller niet meer verschijnt in het display van de GSM telefoons, maar het nummer van de centrale landlijn is te zien.

 

Ik kom er niet uit en vraag of misschien een GSM expert hier raad mee weet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Denk dat het weinig te maken heeft met het Gsm netwerk, maar vermoed dat de gesprekken worden doorgezet naar de GSM’s middels een VoIP-trunk. Anders zou je namelijk ook het nummer van de beller niet kunnen behouden.

 

Waarschijnlijk is er een storing of capaciteitsprobleem bij die VoIP provider, of heb je een probleem met de Internetverbinding waar die VoIP-trunk gebruik van maakt. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Michel al schrijft kan het via VoIP gaan, door een provider met een (op dit moment) slechte bandbreedte / capaciteitsproblemen op de PBX server.  Traditionele centrales kunnen dit ook doen, dus het is ook mogelijk dat de oplossing die jullie gebruiken gewoon intern is geregeld in jullie centrale. (Het is immers gewoon een call pickup group) . Als dat het geval is, dan kan een slechte kaart of elektrische verbinding op het veld een soortgelijk probleem veroorzaken.

 

Dus even aangeven hoe het is ingericht. VoIP of met een traditionele switch? En als het dus geen VoIP is, even aangeven of jullie recent nog issues hebben gehad met de AC oid in de ruimte waar de switch staat... (Vocht is funest voor telefoon centrales...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een paar goede tips.

Deze installatie is door iemand in dienst genomen die niet meer bij ons werkt en niemand weet een oplossing.

Dus ik moet me erin gaan verdiepen.

De tip van Michel kom ik alvast verder mee.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss landlijn laten nakijken want daar kan ook een probleem op zijn

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitsluitend voor de communicatie met de SNG´s en enkele andere diensten met al Arabiya is er een Octopus F200 Siemens Hipath telefooncentrale in gebruik die niet met de verdere MBC BPX verbonden is. Verder staat er op "SIP Technology inside".

Ik heb hem van het 230 V net genomen. En weer aangesloten en nu schijnt alles weer in orde te zijn.

We houden het in de gaten. Gaat het weer mis dan haal ik er een externe firma bij die het hopelijk op kunnen lossen.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Verder staat er op "SIP Technology inside".

Dan is het vrijwel 99,9% zeker dat dit middels VoIP (SIP-Trunk) verloopt.

 

Op zich bijzonder want ik dacht dat SIP in jouw regio verboden (geblokkeerd) was en dat alles verplicht via Eltisalat moet lopen. Althans,  So war das früher mal;)

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik kan vinden over de Octopus F200, is dat het een kleine PBX is met max 8 digitale toestellen, 4 analoge poorten en 2x ISDN poorten naar de buitenwereld. Ik weet natuurlijk niet of dat 100% correct is, want het kan misschien wel verschillen van generatie naar generatie... Maar omdat er Siemens op staat en geen Unify, geeft aan dat het al wat oudere hardware is. Die kreet over SIP is gewoon een marketing verhaal waarschijnlijk... Tenzij er ook een dedicated SIP ethernet poort op de unit zit...

 

Siemens, nu dus Unify, heeft al heel erg lang VoIP technologie in gebruik. Ik werk met wat grotere exchanges waar het intern allemaal VoIP is, maar naar de buitenwereld voornamelijk digitaal (systeem telefoons), analoog is. Ook T1 (24 kanelen) / E1 (30 kanelen) digitale trunks...  Ik heb 1 hele SIP trunk poort kaart, maar die is later toegevoegd...

 

Voor Drs IJzerbout is het advies als dit vaker voorkomt om de lokale Unify service even te bellen, want het kan zo maar een hardware falen wezen. (Zou niet mogen, maar je weet het niet)

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het hele systeem is wat ouder.

Na een reset door het 230 volt voor een minuut te onderbreken werkte alles weer als te voren. Maar het probleem keerde na enkele uren weer terug.

We zijn nu de voeding aan het checken.

Ik heb verder even wat ondertoek gedaan naar de oorspronkelijke installatie en dat is alweer 7 jaar geleden.

Ik heb nu besloten het hele systeem op de schroot te gooien en alles te vernieuwen. Dit moet gewoon werken en ik wil er geen rompslomp mee hebben.

Er komt nu iemand van Etisalat en die gaat zo snel mogelijk een offerte voorbereiden. Procurement doet dan de rest. 😃

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...