Ga naar inhoud


CCcam 2.30 voor VU arm


Aanbevolen berichten


Aan de andere kant kun je de vraag stellen waarom iemand zo stringent aan CCcam blijft hangen terwijl er een betere oplossing aanwezig is. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat IK Oscam geen BETERE oplossing vind, anders, maar, zeker niet beter.

Nu voor de 5e keer, ik gebruik dagelijks normaal gesproken Oscam, maar, vind Cccam soms handig om achter de hand te hebben.

En dan is het irritant als het op m'n nieuwste receiver niet wil werken.....

Ik vind het jammer dat iedere discussie over CCcam tegenwoordig standaard afgedaan wordt met "gebruik toch Oscam".

aangepast door Spotvogel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch ook niet raar dat je iedere die ‘tip’ krijgt? Cccam is technisch ingehaald. Of zeur je bij je autodealer ook dat je geen gesynchroniseerde versnelling wil en ook geen stuurbekrachtiging en carbidlampen?

 

Begrijp me niet verkeerd! Je mag zelf beslissen wat je gebruiken wil, maar geloof me: je houd de techniek niet tegen! Straks zijn de libraries  die CCcam nodig heeft niet meer aanwezig in de builds en dan? Kijk wat er is gebeurd met MGCamd ... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, leuk, ik zat vanmiddag aan m'n oldtimer te sleutelen, gek genoeg aan de stuurbekrachtiging! :-)  (uiteraard niet origineel, de oldtimer is uit 67)

Ik vind CCcam overigens niet achterhaald, het draait in sommige opzichten betrouwbaarder dan Oscam...

 

Maar, ik hoor het al, jij gaat vast niet even voor me op je Ultimo Open Pli en CCcam uitproberen.

Als ik 's echt tijd over heb zal ik 's wat anders dan Open Pli er op zetten, want, daar KAN het ook aan liggen denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat ga ik zeker niet doen! Niet omdat ik het je niet gun, maar omdat de VU+Ultimo4K mijn hoofdbox is. Vrouwtje gaat me niet in dank afnemen als ik die buiten dienst zet. Bovendien draait daar een OScam proxy op naar mijn RasPi kaartserver. De VU+Ultimo4K is puur een client. En dat OpenPli gebeuren is een ander verhaal.. Op de VU+ apparatuur in mijn huis draait VTi... Daar gaat never nooit OpenPli op...

Deze RasPi setup gebruik ik om mijn 4 kaarten te lezen..

IMG_1126.JPG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@spotvogel,  nogmaals CCcam werkt prima op een VU+ uno 4K se box icm openpli.. alleen JIJ doet iets verkeerd.  Aan al die andere dingen hoef je niet te twijfelen. 

 

Ik wil je best op afstand helpen maar dan moet je je maar even via PM melden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Codx zei:

@spotvogel,  nogmaals CCcam werkt prima op een VU+ uno 4K se box icm openpli.. alleen JIJ doet iets verkeerd.  Aan al die andere dingen hoef je niet te twijfelen. 

 

Ik wil je best op afstand helpen maar dan moet je je maar even via PM melden.  

 

 

Mmmm, wat kan ik nou fout doen als ik exact dezelfde .gfd en prio gebruik als vroeger in m'n VuDuo?

De diverse CCCam versies starten nu keurig op, zien m'n andere ontvangers keurig als servers en clients, maar, geen beeld. 

Zooo maf...

En bij 2.38 wordt nog steeds de Canal Digital kaart niet gezien.

Als ik weer tijd heb om er mee verder te gaan neem ik wel even contact met je op, leuk!

aangepast door Spotvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites

jij kunt een heleboel dingen fout doen maar mijn gok is dat het frontend bezet is zoals ik al eerder schreef.

 

start CCcam maar is vanaf telnet, dan kun je zien wat er gebeurd.

 

 inloggen met putty port 23

 

ps -ef  (of ps)

dan kijken welke softcams er in de processenlijst staan met welk nummer

 

kill <procesnummer>

 

cd /var/bin

CCcam -dc

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spinsel.... Als de frontend bezet is, start CCcam dan alsnog volledig op? Je zou dan verwachten dat het netwerk gedeelte ook niet werkt... Of ziet hij de (geblokkeerde) /dev/sci0~1 niet vanwege Err-16 device busy??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, ik wil dit later wel 's proberen hoor, maar, vanaf dag 1 dat ik deze receiver heb gaf CCcam geen beeld, ook niet via m'n andere receivers, die WEL gezien werden, gewoon standaard 2.32 met Open Pli er op gezet en mijn .gfd en prio er op.

En op dat moment stonden er dus maar 2 softcams op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Een spinsel.... Als de frontend bezet is, start CCcam dan alsnog volledig op? Je zou dan verwachten dat het netwerk gedeelte ook niet werkt... Of ziet hij de (geblokkeerde) /dev/sci0~1 niet vanwege Err-16 device busy??

 

ja cccam start gewoon op maar dan zonder dvbapi en zonder kaarten als die intefaces al in gebruik zijn, geen foutmeldingen in de log maar er gebeurd verder ook niks.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Codx zei:

icm openpli.

i.s.m.

voor de afkortingen freaks (waar nog een topic over gestart was onlangs) ;)

 

denk ook dat er iets fout is met de versies en de startscripts op m'n ZERO4K werkt 2.3.8. ook

niet dat ik hem nodig heb want ik heb geen kaarten, maar hij werruk

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je zelf geen kaart(en) hebt merk je niets van het niet werken van M7 kaarten :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...