Ga naar inhoud


Gezocht hulp bij problemen met schotel / satelliet ontvanger


Arno1001

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van schotels en de instellingen etc. van de ontvanger.

 

Mijn moeder van 68 kijkt veel schotel, maar zo nu en dan gaan er ook dingen fout...nieuwe updates, instellingen die ineens anders zijn, of er werkt weer eens iets niet...(En soms doet ze zelf ook wat fout en werkt het niet meer zoals het moet).

 

Schotels en electronica is niet mijn ding en heb hier ook absoluut geen geduld voor.

 

Dus de vraag hier is, of er iemand uit Gorinchem of regio Gorinchem op dit forum zit, die verstand heeft van dit soort dingen en eventueel op afroep, tegen betaling uiteraard, problemen kan oplossen ?

 

Wat voor systeem ze heeft weet ik niet exact, ik zal wat foto`s toevoegen.

Ze heeft in ieder geval een ziggo aansluiting erbij.

 

Laat maar weten als iemand interesse heeft.

 

Mvg

 

 

 

 

IMG_6328.jpg

IMG_6327.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo'n Rebox is toch gewoon CDS gecertificeerd? Gewoon een FastScan doen en alles staat er weer goed in....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Sprietje zei:

Beste Arno1001

 

Welkom op dit forum

 

Waarom kijkt je moeder veel via de schotel? Bekijkt ze graag zenders die niet op de kabel zitten en zo ja, welke dan? Zijn deze zenders vrij te ontvangen of zijn ze gecodeerd en heeft ze daar een abonnement voor nodig?

 

 

Beste,

 

Dank voor je reactie...ja dat is het hem nu juist...ze kijkt veel Duitse zenders die niet te verkrijgen zijn via Ziggo.

 

Het gaat om deze zenders:

 

Sat 1

Sat 3

ZDF neo

ARD

One (duitse versie)

 

Zover ik heb kunnen vinden zijn deze niet vrij te ontvangen. (of met abonnement)

 

Die ARD van de schotel is volgens mij ook niet hetzelfde als de ARD die je hier kunt ontvangen.

 

Gr

 

 

44 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Als je moeder veel naar de schotel kijkt, zou ik hem laten beschilderen. Dat is een stuk leuker om naar te kijken. :P

art schotel.jpg

 

Thanks voor de tip...deze zien er goed uit inderdaad 🙂

 

20 uren geleden, edbe zei:

dan zal ze veel Duitse tv zenders volgen, mijn moeder van 78 kijkt veel UK freesat zenders....

 

Beste,

 

Klopt, alles Duitse zenders.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-9-2020 om 09:32, geronnimo zei:

Het lijkt mij het verstandigste om alleen naar de kabelkanalen te kijken en vergeet satelliet.

 

Ok en waarop gebaseerd ?

 

Omdat het continue geouwehoer is met instellingen en of wijzigingen...of heb je een andere achterliggende gedachte ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, RicardoBelli zei:

De zenders die jij  op noemt zijn allen fta  in sd . wil hd dan valt sat 1 af dat is een commerciële zenders .mvg Ricardo 

 

Hallo,

 

Wat wil je hier precies mee zeggen ?

Dat er andere opties zijn ?

 

De afkortingen die je noemt ken ik niet..FTA...SD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moet ze wel bereid zijn om €70 per jaar te betalen.... En dan heb je alleen de Duitse 'privaten'. De ARD en ZDF zijn ook in HD gewoon FTA.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...