Ga naar inhoud


MTI_High_Gain_Low_Noise_White vergelijking met Inverto Black Ultra


Skoopy

Aanbevolen berichten


Ik heb vele lnb's getest Skoopy.

Tot voor 1 jaar kon geen enkele LNB meer voor mij betekenen dan mijn MTI High Gain Twin. Totdat een sponsor mij 2 Black Ultra Single LNB's schonk.

De eerste ervan had minder signaal dan mijn MTI, echter de tweede ging er duidelijk voorbij. Op bijna alle Verticale transponders was de ontvangst 0,25-0.75 dB (2-7%) meer.

Bij de Horizontale transponders tot 12.150 was de MTI 0,25-0,5 dB beter, daarboven echter deed die IBU het weer 0.25-0,5dB beter.

Voor het eerst had is elke avond een 3 tal MENA transponders op 8 West met goed beeld, terwijl op Nilesat een aantal transponders nu 24 uur per dag beeld geven, terwijl met de MTI deze transponders alleen na 19:00 uur het goed deden.

Ik heb daarna er nog eens 5 besteld, echter was er maar weer 1 van die net zo goed was. Die anderen zijn weer minder of gelijk aan de MTI.

Een Twin IBU heb ik ook gehad die het bij mij het slecht deed, terwijl ik van andere gebruikers heb gehoord dat die op 8 West net zo goed en soms beter zijn dan de Single IBU.

Een spreiding in kwaliteit van de gebruikte onderdelen.

Er zijn vele lnb's te koop die bijna allemaal in China gemaakt worden en dan van verschillende merknamen worden voorzien. Vele zijn niet altijd voorzien van dezelfde inhoud, maar wel van dezelfde naam en typenummer. Zo kan het zijn dat je een PLL LNB besteld, terwijl er een DRO inzit. Van MTI en Inverto heb ik nog niet vernomen dat er een ander inhoud inzit bij een hernieuwde bestelling. Van Octagon heb ik wel vernomen dat het model die eerst als PLL is verkocht er nu een DRO inzit.

Ook zeggen ze dat de oudere Inverto's Black Ultra beter waren dan de modellen die nu verkocht worden. Vandaar dat je bij elke 5 stuks er maar 1 uitschieter bij hebt.

 

Maar het allerbelangrijkste bij elke LNB is de juiste plaats voor de schotel. Dat maakt het meeste verschil in net beeld of net niet. Ik heb nu op mijn schotel verstelbare feedstangen en LNB houder geplaatst waar ik op de mm nauwkeurig een lnb kan uitrichten. En 0,5 graden hoger of lager uitgericht geeft bij een schotel die draaibaar is een verschil in de uithoeken van meer dan 1-1,5 dB winst of verlies. Die dB krijg je niet met even een andere LNB ervoor zetten.

Wat ook belangrijk is of die LNB voor jouw type schotel gemaakt is. Een schotel met een FD van 0,8 geeft minder signaal aan een LNB die voor een FD van 0,6 wordt gemaakt.

 

Zie ook het bericht van Diamond, die al vele LNB's op zijn 1,2m Lamina's schotel heeft getest

 

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is niet gek dat er verschillen zitten tussen lnb's van hetzelfde merk en type. Het afstellen er van gebeurd in moordtempo omdat wij liefst maar €3,- uitgeven voor een lnb i.p.v. een fatsoenlijke prijs waarbij ze ook nog goed afgesteld kunnen worden.

Kijk hier het filmpje hoe snel de vrouwen de lnb's af moeten stellen. Haal je het indrukwekkende aantal per dag niet, dan kun je vertrekken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zonder het moordtempo, dit verschijnsel ken ik ook al uit de jaren 60.

Zelfde motoren op 3 brommers en ze reden totaal verschillend.

Draaitafelelementen hebben een range waarbinnen ze goedgekeurd werden en worden. De te slechte werden kapot gestampt. Het bepaalt voor een deel de prijs van dingen op audiogebied.

Zal in alle andere dingen, zoals tuners, LNB's en schotels niet anders zijn. De degelijkste hebben een kleine range.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dun kun je je ook afvragen welke schotel nou het beste is of in ieder geval veel beter presteert. Net als Hans al aangeeft bereik je goed ontvangst niet alleen door een goed presterende lnb op je schotel te zetten!! Kabel(s) , hoogte en het uitzicht moet ook in orde zijn!! Een heel ütopische vergelijking stel je hebt een schotel van 2 meter maar je uitzicht is slecht waardoor ontvangst slecht is, zal iemand die een goede zicht heeft met een schotel van 88 cm vele malen betere ontvangst hebben dan die van 2 meter! 👍👍 

 

Ook Ik vraag mij ook af welke schotel nou beter presteert

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...