Ga naar inhoud


Niet langer ontvangst van transponders met horizontale polarizatie op Xtrend 9500


jeandubois

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden is mijn Xtrend 9500 gestopt met het ontvangen van transponders met horizontale polarisatie.
Ik heb de door de ontvanger geproduceerde gelijkspanning gecontroleerd bij het afstemmen op een transponder met horizontale polarisatie
en merkte een fluctuerende spanning op tussen 13,25 en 16,4 V. Dit is niet voldoende voor horizontale polarisatie en
de fluctuatie is ook vreemd. Ik heb ook transponders uitgeprobeerd met verticale polarisatie (deze worden ontvangen) maar
de gelijkspanning varieert op dezelfde manier als die voor horizontale polarisatie. Zou het kunnen dat dit gedrag
wordt veroorzaakt door een verslechterende stroomvoorziening? Nog andere suggesties of ideeën?


vriendelijke groeten,

Jean

 

aangepast door jeandubois
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Of de LNB belast de voeding te veel door een defect, of je ontvanger levert onvoldoende spanning voor de LNB voeding.

 

Door een van de 2 uit te wisselen kom je erachter.

 

Je kan ook bij gebrek aan een andere LNB of ontvanger een weerstand aansluiten op de tuner uitgang en kijken wat de spanning aan de ontvanger uitgang doet.

Als weerstand kan je 27 Ohm 5 Watt gebruiken.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Of de LNB belast de voeding te veel door een defect, of je ontvanger levert onvoldoende spanning voor de LNB voeding.

 

Door een van de 2 uit te wisselen kom je erachter.

 

Je kan ook bij gebrek aan een andere LNB of ontvanger een weerstand aansluiten op de tuner uitgang en kijken wat de spanning aan de ontvanger uitgang doet.

Als weerstand kan je 27 Ohm 5 Watt gebruiken.

 

Ik heb de DC-spanning gemeten bij afgekoppelde LNB en die is onder die omstandigheid al te laag, vandaar dat ik ook denk dat de ontvanger de schuldige is. Ik zal hem eens openen en de voeding eens checken op kapotte elco's.

 

mvg.

Jean

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is inderdaad een indicatie, dat de ontvanger de oorzaak is.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer deze ontvanger een losse12 Volt voeding gebruikt, zal je op het mainboard moeten zoeken naar de 12 naat 18 Volt converter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis gebruikte de Xtrend dezelfde voeding als de VU+Duo, Mara M9, de IP08.. Dikke kans dat in het secundaire deel de elco's zijn versleten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...