Ga naar inhoud


ts-video files : reclame verwijderen


Pluizebol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 minuten geleden, Penthe zei:

Is dat programma nog altijd zo traag? Was in de tijd dat ik het gebruikte zo traag dat 1 uur video 2 uur koste om te converten.

 

Dat is dan vast al lang geleden denk ik, want daar heb ik nooit een probleem mee.

Re-coding neemt natuurlijk altijd wel wat tijd in beslag, maar dat komt niet in de buurt bij wat jij noemt.

Wanneer het zonder re-coding kan, dan is het niet meer dan twee keer met je ogen knipperen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, johnno zei:

Dat is dan vast al lang geleden denk ik, want daar heb ik nooit een probleem mee.

Re-coding neemt natuurlijk altijd wel wat tijd in beslag, maar dat komt niet in de buurt bij wat jij noemt.

Wanneer het zonder re-coding kan, dan is het niet meer dan twee keer met je ogen knipperen.

 

Denk een jaar of 8 a 9 geleden. In die tijd gebruikte ik ook TS-doctor om de opgenomen videos te knippen en plakken die ik had opgenomen met mijn satelliet ontvanger en dat werkte allemaal op en top. Ik gebruik nu FFMpeg maar ik hoef dan ook niets meer te knippen of plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Penthe zei:

Ik gebruik nu FFMpeg maar ik hoef dan ook niets meer te knippen of plakken.

 

Ja, dat heb ik ook wel gebruikt, maar ik ben niet echt een ster met het terminal.

Voor recht aan toe re-coding gebruik ik Handbrake wat een prima programma is.

In kan echter niet zeggen dat het sneller is dan Avidemux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, johnno zei:

Ja, dat heb ik ook wel gebruikt, maar ik ben niet echt een ster met het terminal.

Voor recht aan toe re-coding gebruik ik Handbrake wat een prima programma is.

In kan echter niet zeggen dat het sneller is dan Avidemux.

Als je niet in de terminal wil kun je ook een frontend gebruiken http://qwinff.github.io/

 

Handbrake is ook een FFMpeg frontend maar ook deze kan voor de topicstarter geen videos knippen en plakken. TS-doctor blijft op de computer beste keuze voor dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Penthe zei:

Handbrake is ook een FFMpeg frontend maar ook deze kan voor de topicstarter geen videos knippen en plakken. TS-doctor blijft op de computer beste keuze voor dat.

 

Ik ken TS-doctor niet, dus je kunt best gelijk hebben, en prima als Pluizebol daarvoor kiest.

Ik heb Avidemux slechts aangedragen als gratis alternatief, omdat ik er gewoon tevreden mee ben.

 

Van het bestaan van Qwinff wist ik overigens niet.

Alhoewel het in de Ubuntu repository te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Penthe zei:

Raadpleeg deze PDF, ik zelf gebruik TS-doctor een geruime tijd al niet meer omdat ik niets meer doet met TS bestanden en ik niet meer precies weet hoe start en eind punt te zetten.

je kan het programma TS-doctor van Cypheros de reclame automatisch laten herkennen daar er een ander geluidformaat aan die stukken is gegeven ( AC3 )

dan markeert dit alle reclame met begin en eindpunt en kun je in een klap de reclame eruit knippen en een nieuw bestand laten wegschrijven

zie ook https://praxistipps.chip.de/werbung-aus-ts-datei-entfernen-so-gehts_30030

 

voor cuteditor als plugin moet je ver terug zoeken met tante google want dat is al een heel oude plugin

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Dank.

Ik ga vrijdagavond een opname van de masked singer opnemen (daarin zitten heel veel reclameblokken) en die automatische functie erop loslaten.
Daarna zal ik laten weten hoe het afgelopen is.

 

De cuteditor-plugin zal ik maar beter vergeten he.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, vansloneker zei:

LosslessCut

 

 

Supported formats

Since LosslessCut is based on Chromium and uses the HTML5 video player, not all ffmpeg supported formats will be supported smoothly. The following formats/codecs should generally work: MP4, MOV, WebM, MKV, OGG, WAV, MP3, AAC, H264, Theora, VP8, VP9 For more information about supported formats / codecs, see https://www.chromium.org/audio-video.

 

Dus geen raw TS files, dus niet bruikbaar voor de Topic starter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

je kan het programma TS-doctor van Cypheros de reclame automatisch laten herkennen daar er een ander geluidformaat aan die stukken is gegeven ( AC3 )

dan markeert dit alle reclame met begin en eindpunt en kun je in een klap de reclame eruit knippen en een nieuw bestand laten wegschrijven.

 

Als dat echt goed werkt is het een geweldig pluspunt voor TS-doctor.

Maar hanteren ook buitenlandse zenders AC3 voor de reclame, Tonski?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om reclame weg te knippen kun je ook videpub gebruiken.

http://www.arthelion.com/index.php/en/windows-en/videpub

 

Deze kan reclame herkennen op het in beeld logo.  De herkenning is niet perfect, je moet wel altijd nog begin en einde even bijstellen.  Soms ook eens 2 blokken terug aan elkaar zetten.  Maar e.e.a. gaat razend snel.  (file word als .ts weggeschreven en niet gehercodeerd.)

Lees even de help file AUB

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dom kun zijn Tonski : Ik had begin en einduur verkeerd ingesteld en kreeg helemaal niet de opname die ik verwacht had.

Ik heb inmiddels een nieuwe timer ingesteld : hopelijk heb ik deze keer mijn bril goed opgezet.
Ik kom er nog op terug.

Sorry maar wel bedankt dat je dit zo opvolgt.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...