Ga naar inhoud


Beslaande glazen


minplus

Aanbevolen berichten


1 uur geleden, Tonskidutch zei:

glazen minus en evt met cilinders? ik onderschrijf je betoog helemaal ( behalve dat stuk van een vliegtuig <> dat heb ik niet :grin: )

@TangoBravo

 

Dat vliegtuig heb ik ook al heel lang niet meer. Wel de fantastische herinneringen. Doordat de ruit schoon was zijn de herinneringen ook nog helder 😄

 

En je hebt helemaal gelijk, min glazen met een cilinder, nu ongeveer -3 maar dat is na een staaroperatie, voor die tijd was het rond de -6.

 

Nog even een tip over de beslaande brillenglazen, ik merk wel dat als je rustig door je neus ademt je veel minder last hebt van beslaan, dan wanneer je door je mond ademt. En mocht je dan even te weinig lucht krijgen omdat je net hard gelopen hebt, adem dan door je mond in, en door je neus weer uit. Dan heb je veel minder last van een beslaande bril.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, TangoBravo zei:

En mocht je dan even te weinig lucht krijgen omdat je net hard gelopen hebt, adem dan door je mond in, en door je neus weer uit

Na drie weken masker heb ik dat ook wel ervaren. Ook te hard lopen moet je vermijden, waarom ook dat hard lopen en toch betrap ik mij er wel op.

 

oké dan de badkamer spiegel nog... :grin:

ik had er een van 2,1 m x 2,9 m grote spiegel en die kon in zomer of in winter beslaan omdat de waterdamp van je douche komende 10 a 20 graden warmer is dan de oppervlakte temperatuur van de spiegel (of tegels en stuc wat dat betreft) logisch zegt iedereen.

- je hebt onvoldoende afzuiging en aanvoer van lucht in je badkamer

- je hebt een verkeerde plaatsing van de afzuig "nozzels" roosters gerelateerd aan de positie van uw spiegel

- je hebt geen spiegel verwarming in je sociale huurwoning (of veel te dure koopwoning) gekoppeld aan je badkamer verlichting

en je zult geen wit silicoon, schoonmaakwerktuig "de aftrekker" hebben gebruikt voor je badruimte nadat je gedoucht hebt...

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afzuiging en aanvoer, check, perfect, splinternieuw.

Afzuiging tov spiegel, check, perfect, boven spiegel

Aftrekker, check, perfect; alleen gebruik ik die na het douchen en afdrogen en nadat ik mijn schone aanzijn in de spiegel bewonderd heb😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dat werkt in de bouw niet, 2 gaatjes boven het hoofd boren op een steiger 6m hoog en dan eerst weer even een kraan opzoeken om je bril af te spoelen met als gevolg dat hij nat is en stof er nog beter aan gaat zitten. En in het project waar ik nu bezig ben is het niet 2 gaatjes boren maar schat dat ik nu al op zo'n 1200 gaatjes zit en moet er nog een kleine 500.

 

Ik heb ook verschillende stoppelmaaiers gehad en ook die met het 1e mesje tilt het haartje op de 2 snijdt hem extra kort af maar liep dan wel een halve dag rond met een vuurrode hals.

Met de Braun serie 7 die ik nu heb scheer je nog een stuk gladder dan met roterende mesjes en dat zonder geïrriteerde huid en met een handig laad/reinigingssysteem om je apparaat telkens goed schoon te maken tijdens het laden.

Enig nadeel (als gezegd) hij vangt geen afgeschoren haar op en spuugt alles wat afgeschoren is er ook net zo hard weer uit, dus je moet boven de wasbak blijven.

Ik hoop dat je in de bouw een goeie bouwbril hebt over je gewone bril heen.

Wat het plastic in een gewone bril betreft, ik had een auto-ongeluk waarbij het glas van m'n bril versplinterde. Ik had mazzel, de stukken glas staken onder en boven m'n oog uit m'n huid.

 

Wat de maaiers betreft, de nieuwste modellen heb ik niet getest. In het verleden Remington, Braun en een paar Flipsen, waarbij de laatste Flips met verende koppen het beste beviel.

Maar ik heb geen last van een rooie nek bij nat scheren met een krabber en dat voelt toch lekkerder en gladder. Denk dat die Braun voor jou een prima keus is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeeuuhh nee dus.

bedenk even

- mondmasker voor

- geluidsdempers in je oren

- bril op

- hoofdlamp op (alle licht hangt op 6m  en schijnt naar beneden en ik ben daarboven aan het werk + dat als ik wat langer bovenin zit dan ziet de sensor op de grond mij niet en gaat alle verlichting uit)

Dan ook nog een extra beschermbril over je bestaande bril gaat niet werken (en die beslaat ook nog veel sneller), ik ben nu al regelmatig bezig om alle touwtjes weer uit de knoop te halen. ( heb alleen een bril voor dichtbij)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit al 30 jaar doet dan leer je wel wat werk en wat niet. Zo weet ik ook maar al te goed welke mondkapjes werken en welke waardeloos zijn.

Maar ben inderdaad wel met enige regelmatig bij de huisarts of zelfs in het ziekenhuis om weer wat uit mijn ogen te laten verwijderen.

Een enkele keer omdat er ondanks je bril ed. toch wat rechtstreeks in je oog schiet maar meestal pas na het werk als je juist de beschermmiddelen weglegt en een enkele keer zelfs pas de volgende dag als er ondanks een uitgebreide douche toch nog ergens een steentje of metaalsplinter is blijven hangen.

Of het zwaar werk is? de tijden zijn erg verandert, stond je vroeger met een zware boorhamer op de ladder/steiger, nu gaat alles met lichtgewicht accugereedschap en is die boormachine van richting de 8 kg nu nog maar goed 2 Kg en druk je simpel op de knop om van de vloer boven aan het dak te komen.

Maar koop je zo'n brilletje uit de super dan zitten er vaak na 1 dag al de nodige krassen en butsen op/ in, gebruik je de betere brillen op sterkte met coatingen ed. dan gaan die toch een heel stuk langer mee, maar langer dan een jaar redt ik nooit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog maar 6 jaar een bril nodig dus leer altijd graag bij en als iemand een betere oplossing heeft dan neem ik dat ook graag aan maar als het tegen werkt en ik daardoor ergens extra lang over doe dan kan ik beter elk jaar een nieuwe bril kopen dan dat ik weet niet hoeveel uren verspeel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...