Ga naar inhoud


Amiko DM 3800 afstellen


klakke007

Aanbevolen berichten

Geachten,

Daar ik moeite had om mijn schotel af te stellen op Astra 23,5 en 19,2 met een LNB dual heb ik de Amiko DM 3800 gekocht,deze geplaatst zoals op internet veelvuldig verschenenen is (ben maar een leek in dit vak) maar tijdens het afstellen vd.schotel naar bv. 23.5 draait hij volledig naar links en zeker niet in de positie zoals het zou moeten zijn.Ik weet niet wat ik verkeerd zou kunnen gedaan hebben,heeft iemand er een oplossing voor.Ik ben geabonneerd op TV Vlaanderen en woon in Moerbeke waas

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op dit forum, klakke007!

 

Begrijp ik het goed dat je nu een gemotoriseerde schotel hebt?

En daarop een duo-LNB gemonteerd hebt voor 19E en 23E? Of juist nu met een enkele LNB?

 

Welke (internet-)instructies heb je gebruikt? Dan kunnen we even meekijken wat je gedaan hebt.

Heb je USALS ingesteld? Of twee posities 'opgeslagen' in de motor met diseqc 1.2?

 

Overigens is het goed afstellen van een motor op de gehele Clarke Belt een stuk lastiger dan een schotel met 'slechts' twee LNBs. Tenzij je natuurlijk een duo-LNB had die niet goed paste bij de maat van je schotel...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte,

Om je een beeld te geven vd. installatie laat ik je enkele foto's,ik laat je ook een link waar ik me op gebaseerd heb voor het uitrichten vd. schotel,

 

Bij het uitrichten wanneer ik usals uitschakel kan ik de schotel op de juiste positie brengen om zenders van 23,5 te ontvangen,als ik de schotel draai(handmatig met motor)voor 19,2 kan ik ook de zenders ontvangen,wanneer ik echter usals gebruik voor 23,5 of 19,2 veranderd hij zijn positie en staat de schotel ontregeld,

ik hoop je hier een antwoord gegeven te hebben voor jouw vragen,tevens wil ik jou bedanken voor je snel antwoord,

Roger

 

 

 

 

IMG_20201020_133941_resized_20201020_014453668.thumb.jpg.0ecd5b70ac125aa9c559978a3257c48e.jpgIMG_20201020_133930_resized_20201020_014722424.thumb.jpg.1975c4d08208a4b24b4d51c26afe97fb.jpgIMG_20201020_134009_resized_20201020_014721555.thumb.jpg.b14ec02c50f1a3407b2bb35017726eb7.jpgIMG_20201020_133955_resized_20201020_014327830.thumb.jpg.77740f696a7915aacb6981372ea2f53e.jpgt ik je hier enkele foto's,laat je ook een link waar ik de insallatie heb gevold,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo-lnb is gerelateerd aan de afmetingen van de schotel. Als je een schotel van 60cm hebt, is een andere duo-lnb alleen maar slechter. Maar dit heeft alleen maar betrekking op de afstand tussen de kop van de Astra 19,2 en 23,5 en daar gaat het niet om. Het gaat om de skew van de antennes in de lnb's en met name de skew van de kop van de Astra 23,5-lnb die jij als ontvangstkop gebruikt voor alle satellieten. Die skew staat niet goed als je ook de Astra 19,2 wilt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een Inverto schotel, gelijk aan een Triax 64.

Bij 2 losse lnb's op een schotel van 60cm heb je wel erg weinig ruimte tussen de twee koppen en je wilt voor de lnb die in de klem staat toch geen smalle lnb nemen. Een normale en een smalle lnb voor de Astra 19,2 zou een mogelijkheid zijn maar als je lnb neemt met een kop van 59,5mm, dan mag de kop van de Astra 19,2 niet groter zijn dan 17mm en die bestaan er helemaal niet. Een dunne hals is al 23mm.

Zou het niet verstandig zijn om helemaal geen duo-lnb of 2 losse lnb's te nemen maar gewoon een enkele zoals gebruikelijk bij een draaibare schotel?

Het kan natuurlijk wel met een duo-lnb maar de ontvangst zal achter blijven met een enkele lnb en met een schotel van 60cm heb je toch al niet veel reserve.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,maar als ik een enkele Inb koop gaat die dan de twee satelieten kunnen nemen,zo ja moet ik die dan ook apart instellen of is het beter een grotere schotel waar eventueel 2 losse Inb in kunnen aan te schaffen,ik luister graag naar je voorstel,het maakt mij niet uit wat het kost maar ik hoop dat jij me de juiste oplossing kunt geven,bedankt alvast voor de steun die ik ven jou mag ontvangen,

mvg.Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat 'beter' is, hangt natuurlijk erg af van wat je zou willen.

Voordeel van een gemotoriseerde antenne is, dat je veel meer satellieten kunt ontvangen met een enkele LNB.

Kijk je vooral 23E en 19E, dan is een schotel met een monoblock (wat jij hebt) prima.

Als je buiten die 23E en 19E af en toe misschien toch een (sterke) zender van een andere satelliet wilt kijken, kan je ook (waar je nu het materiaal voor hebt) een gemotoriseerde schotel met duo-LNB gebruiken.

 

Waar wil je je eerst op richten: op het goed uitrichten van je motor-installatie?

Of op ontvangst van 23E en 19E (en wat er eerder misging, dat dat niet goed lukte)?

Of op welk (nieuw) materiaal je zou willen aanschaffen (gekoppeld aan wat je precies wilt)?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk vooral 23,5 en 19,2, naar de andere satelieten kijk ik nooit,waar ik mij vooral wil op richten is het uitrichten van de motor installatie,daarna  op het ontvangst van 23,5 en 19,2,

Indien er voor jou nieuw materiaal nodig zou zijn om het instellen vd. motorinstallatie en ontvangst van 23,5 en 19,2 dan hoor ik dat graag,

mvg.Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...