Ga naar inhoud


Amiko DM 3800 afstellen


klakke007

Aanbevolen berichten

En het handige van USALS is ook, dat als je de motorhoeken goed hebt gezet en de schotel zo ongeveer naar het zuiden hebt gericht, dat je dan de goede 'azimuth' van de hele installatie kunt vinden op willekeurig welke satelliet!

 

Bijv op 23.5: Ga op je ontvanger naar die satelliet met USALS (motor draait weg van de nulpositie), en draai dan de gehele motor+schotelconstructie om de mast tot je 23E gevonden hebt, en stel dan die azimuth in op optimaal ontvangst.

Op dat moment zou je al heel aardig op de hele Clarke Belt zijn uitgericht, en kun je de sprietje-grafieken van hiervoor gebruiken als test hoe goed je alle satellieten ontvangt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi allen,

Heb deze namiddag nog wat bezig geweest,weer op nieuw begonnen,op de foto heb ik de serius 4.8E gevonden alles opgeslagen,daarna 19.2 op usals gezet en gevonden alles opgeslagen en daarna 23.5 op usals gezet met als resultaat alles weg,niets klopte nog,geen serius geen 19.2 en geen 23.5 meer gevonden dus terug naar af.........

mvg.Roger

IMG_20201024_154024_resized_20201024_070547855.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij USALS hoef je toch niets op te slaan?

Je geeft een keer je lengte en breedte graad in, richt de schotel uit op de Sirius 4.8E satelliet en de rest wordt automatisch gevonden.

Als de rest niet automatisch gevonden kan worden, is er iets mis met de uitrichting van de schotel, die de Clarke Belt niet correct volgt.

De handleiding van Sprietje geeft an hoe je dit kunt controleren en verhelpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte, 63 cm schotel en draaibaar dan moet alles wel heel perfect staan ,lijkt mij om zelf te doen zonder deftige meter om problemen vragen (regenreserve)

mijn mening is zet daar eens een 80 cm schotel  op ( kost rond de 50 euro)  en je zal het verschil merken in uw waarden   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan de lengte en breedtegraad niet verwisseld ???

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte,

Nee,die stonden goed,maar ik heb een schotel bij gekocht van 88 cm (Trial) en een switch(Spaun SAR 212 WSG) Ik denk de bestaande schotel af te richten op bv.19,2 en de 2de schotel te plaatsen en afstellen op bv 23,5.Ik had de indruk dat de zijkant van mijn huis de ontvangsten belemmerde (Dishpointer.com gebruikt) en gezien mij door de meeste een grotere schotel te kopen werd aangeraden heb ik die raad gevolgd.Ik hoop hiermee dat ik zonder problemen kan kijken naar 19,2 en 23,5.Mischien dat ik nog iets over het hoofd gezien heb,maar ik hoop dat ik dan een reactie krijg,

mvg.Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2020 om 19:14, klakke007 zei:

Hoi allen,

Heb deze namiddag nog wat bezig geweest,weer op nieuw begonnen,op de foto heb ik de serius 4.8E gevonden alles opgeslagen,daarna 19.2 op usals gezet en gevonden alles opgeslagen en daarna 23.5 op usals gezet met als resultaat alles weg,niets klopte nog,geen serius geen 19.2 en geen 23.5 meer gevonden dus terug naar af.........

mvg.Roger

IMG_20201024_154024_resized_20201024_070547855.jpg

 

hier staan wel degelijk de lengte en breedtegr. verwisseld , tenzij je op een boot ten westen van Somalie de Astra's probeert te ontvangen .

klakke.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, trust zei:

hier staan wel degelijk de lengte en breedtegr. verwisseld , tenzij je op een boot ten westen van Somalie de Astra's probeert te ontvangen .

Tsja, het verschil tussen kijken en lezen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, trust zei:

hier staan wel degelijk de lengte en breedtegr. verwisseld ,

 

Mmm, interessant gevalletje, @trust !

De breedtegraad is wel degelijk 51, maar dan North in plaats van East.

En de lengtegraad is wel degelijk 3, maar dan East in plaats van North.

Dus er is hier wel wat mis in het menu.

 

@klakke007 :

Ik zou benieuwd zijn naar de engelse (en andere anderstalige) menutekst(en).

[ LONGitude moet east of west zijn, LATitude moet noord of zuid zijn. ]

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de image maker een foutje heeft gemaakt

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewonder jullie kennis over deze materie,maar voor mij als leek is het wat anders,maar ik heb nog een vraagje,ik verblijf gedurende 6 tot 8 maanden op camping in Groede(NL) daar heb ik ook een schotelantenne met hetzelfde pakket als hier bij mij thuis,in Groede heb ik met dezelde installatie 23,5 en 19,2 zenders, foto's installatie zijn op een vd. vorige pagina's te zien.Nu ik heb geen verklaring voor dit verschil.Zoals hierboven beschreven heb ik mij een schotel van 88 cm gekocht,welke LNB raden jullie mij aan?is degene die ik nu gebruik goed voor een schotel van 88 cm? Ga ik nu deze 2 satelieten kunnen ontvangen met deze schotel? Ik verneem graag jullie mening hierover,mvg.RogerIMG_20201020_133941_resized_20201020_014453668.thumb.jpg.cefb4ae56a355c7abc34e9b560a9df8c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen de Astra 19,2 en 23,5 wilt ontvangen, dan is een duo-lnb het handigste. Een goede duo-lnb voor een Triax 88 is deze Inverto:
https://www.inverto.tv/lnb/99/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish
Zet de kop van de Astra 23,5 in de klem en zet de duo-lnb 15° schuin, de vrij hangende kop van de Astra 19,2 lager, zie bijgevoegde hoek. Stel de elevatie van de schotel op 28 graden is om de Astra 23,5 te vinden.

 

hoek van 15 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...