Ga naar inhoud


TVV Smartcard vervanging door CI+ card ?


RVK

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, skippie1770 zei:

Aha, wist ik  niet, bedankt voor de info.  Ik vind die instelling niet !!  ....

 

Vreemd. Welke image gebruik je en kun je een plaatje maken van de 'common interface' instellingen?

En natuurlijk rekening houden met de transponder. Als je wilt weten welke zenders er op dezelfde transponder zitten dan doe je het zo:

Ga naar de zenderlijst, bv met de 'omhoog' toets

Ga naar de zender die je wilt opnemen

Druk op de groene toets (Satellieten)

Kies 'Huidige transponder'

 

Je krijgt dan een lijst van alle zenders die op dezelfde transponder zitten als de zender die je wilt opnemen.

Deze procedure geldt voor OpenPli en VTI maar zal bij andere images niet veel anders zijn denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als ooit Seca afgeschakeld wordt kan je daarna nog steeds met het Canaldigitaal CI module op je eigen ontvanger kijken, mits je een ontvanger met CI slot hebt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Als ooit Seca afgeschakeld wordt kan je daarna nog steeds met het Canaldigitaal CI module op je eigen ontvanger kijken, mits je een ontvanger met CI slot hebt.

 

In theorie wel maar dan moeten ze dat wel toestaan. Als ze ineens de CI+  zo instellen dat alleen de module alleen in ontvangers mag werken die CI+ gecertificeerd zijn dan heb je vermoedelijk nog niks omdat de meeste Linux boxen dit niet ondersteunen of je moet een gehackt certificaat installeren als dat kan.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de praktijk werken de meeste CI modulen in ontvangers.

Disclaimer: Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag allen,

 

als ik het dus goed begrijp:

-) is het beter om voorlopig te blijven bij mijn gewone kaart

-) is het eigenlijk niet helemaal duidelijk of een CI+ module van TVV met geintegreerde decryptie key wel werkt in een satelliet ontvanger/decoder (in TV zou het dus wel werken).  Het hangt dus blijkbaar af vvan het type decoder.

Heeft iemand positieve ervaringen met een bepaald type decoder en CI+ TVV module ?

 

alvast bedankt,

Rudi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 22-10-2020 om 06:20, jeevanhoof zei:

 Dat gaat dan toch aan je internet snelheid liggen,

waardoor ze de kwaliteit laten zakken

Normaal is de kwaliteit toch goed.

 

Waarom niet gewoon een tweede kaart aanvragen.

Het zal wel een CI module of ontvanger  worden, maar dan kan je toch gewoon je kaart verder gebruiken.

 

mvg

De snelheid van mijn internet is 350 Mbps, dus ik denk wel dat dat vlug genoeg is.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...