Ga naar inhoud


TVV Smartcard vervanging door CI+ card ?


RVK

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel 2 sat decoders/recorders: 1 TV Vlaanderen M7 DSR8141 en een Xtrend 7500 met OpenPlI7.3 en extra tuner daarop.  Er is 1 Smartcard.

Die DSR8141 heeft zijn beste tijd gehad (crash regelmatig ed..) en ik ben bij de TVV shop gaan vragen om die te vervangen.  Probleem is dat de nieuwe TVV decoders een ingebouwde module hebben.  TVV wil de oude decoder verder niet terug nemen zonder de oude smartcard zodat ze het geheel kunnen vervangen (ben hier helemaal niet tevreden over deze benadering...).  Maar die smartcard heb ik wel nog nodig voor die XTrend (die op een tweede verblijf staat; ik neem de kaart over en weer).  Of ik moet deze laatste ook vervangen en dat zie ik niet zitten want die doet het veel beter dan de TVV decoders.

De Xtrend heeft ook een CI slot.

 

Vraag: vermits TVV ook CI+ cards aanbiedt om in een TV met CI slot te gebruiken zou ik eventueel dergelijke CI+ card aanschaffen. Verder kan ik dan een tweede decoder zelf aanschaffen (Xtrend, Vu+,...) met CI slot.  Maar:  werken die TVV CI+ cards (M7 CAM-701) ook in een decoder zoals de Xtrend of Vu ?

Heeft iemand daar ervaring mee : zijn er zaken waarop te letten, werkt het met/zonder problemen ?  Is die CI card gebonden aan 1 decoder of kan ik die op 2 decoders (kaart wel te verplaatsen natuurlijk) gebruiken ?

 

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, ik heb onlangs een CI+ kaart aangevraagd bij TVV om te gebruiken in mijn VU+ Ultimo 4K.   Het werkt perfect MAAR.   Je kan niet opnemen en naar een andere zender kijken, dat is het probleem met deze CI module + kaart.

aangepast door skippie1770

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik niet doen.  Losse kaart vervangen door CI module bedoel ik.

Ja, het rijk van de losse kaarten loopt af maar niemand weet wanneer.  Mimisuki beweert al jaren dat het volgende maand is, maar de losse kaarten werken nog.

 

Ik zou gewoon een tweede (eventueel een goedkope zapper) met enigma2 aanschaffen,  Hierop Oscam installeren en met de losse kaart verder doen.

Kijk wel uit dat die Linux ontvanger wel een CI+ slot heeft.

 

Houd die kadukke DSR8141 wel bij.  En als de TVV de losse kaarten in de ban doet, kun je die alsnog omruilen voor een CI module met ingebouwde kaart.  Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze werken in de Linux ontvangers.

3 minuten geleden, skippie1770 zei:

Hoi, ik heb onlangs een CI+ kaart aangevraagd bij TVV om te gebruiken in mijn VU+ Ultimo 4K.   Het werkt perfect MAAR.   Je kan niet opnemen en naar een andere zender kijken, dat is het probleem met deze CI module + kaart.

 

Je kunt wel gecodeerd opnemen en achteraf decoderen op een VU+.

Wel schijnt het dat niet ieder image dat kan.  Graag aanvulling door mensen die hier wel ervaring mee hebben.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder adviezen om niet om te ruilen gewoon volgen, en als je dan vervolgens ook nog even een tweedehands boxje met OpenPLi erbij koopt, beiden in het hetzelfde netwerk hangt dan kan je met box twee tegelijkertijd en onafhankelijk van box 1 kijken naar de zenders op jouw kaart in box 1. Uiteraard mits box 2 ook een eigen coax heeft. Deze optie zit in OpenPLi standaard ingebakken met Oscam.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, skippie1770 zei:

Hoi, ik heb onlangs een CI+ kaart aangevraagd bij TVV om te gebruiken in mijn VU+ Ultimo 4K.   Het werkt perfect MAAR.   Je kan niet opnemen en naar een andere zender kijken, dat is het probleem met deze CI module + kaart.

 

Ik heb ook een Ultimo4K met een CI+ module. Een nuance bij jouw bericht. Je kunt wel een andere zender kijken, mits die in dezelfde transponder zit.

NPO 1 en NPO 2 samen gaat bv niet, maar NPO1 en NPO3 wel. Je kunt ze zelfs tegelijk opnemen en beide blijven kijken.

 

Je moet wel controleren of, bij de Common Interface instellingen, de schakelaar 'Geschikt voor meervoudig decoderen' aan staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Old Satterhand zei:

 

Ik heb ook een Ultimo4K met een CI+ module. Een nuance bij jouw bericht. Je kunt wel een andere zender kijken, mits die in dezelfde transponder zit.

NPO 1 en NPO 2 samen gaat bv niet, maar NPO1 en NPO3 wel. Je kunt ze zelfs tegelijk opnemen en beide blijven kijken.

 

Je moet wel controleren of, bij de Common Interface instellingen, de schakelaar 'Geschikt voor meervoudig decoderen' aan staat.

Aha, wist ik  niet, bedankt voor de info.  Ik vind die instelling niet !!  Bvb, ik ben nu 'De Vuelta' aan het opnemen maar ik kan niet tegelijkertijd kijken naar Eleven Sports Pro League 1 NL.  Oplossing ?

 

 

aangepast door skippie1770

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, skippie1770 zei:

Aha, wist ik  niet, bedankt voor de info.  Ik vind die instelling niet !!  Bvb, ik ben nu 'De Vuelta' aan het opnemen maar ik kan niet tegelijkertijd kijken naar Eleven Sports Pro League 1 NL.  Oplossing ?

 

 

Kan je niet uitgesteld kijken via de app? Dan hoef je niet op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Kabeltje87 zei:

Mimisiku beweert al jaren dat het volgende maand is, maar de losse kaarten werken nog.

Nee, ik meld 'al jaren' dat het eindig is en ze kunnennen besluiten dit zomaar af te schakelen. Je merkt dit door de aangenomen weerspannigheid om Seca kaarten te ruilen/vervangen. Precies het probleem van de TS. Eerst zeggen dat het niet kan, dan dreig je met opzeggen en plots kan het wel. Zelf met CDS aan de hand gehad..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, skippie1770 zei:

Kan ik ja, maar de kwaliteit is wel slecht.  

 Dat gaat dan toch aan je internet snelheid liggen,

waardoor ze de kwaliteit laten zakken

Normaal is de kwaliteit toch goed.

 

Waarom niet gewoon een tweede kaart aanvragen.

Het zal wel een CI module of ontvanger  worden, maar dan kan je toch gewoon je kaart verder gebruiken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarop is alleen het basis pakket mogelijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, ik meld 'al jaren' dat het eindig is en ze kunnennen besluiten dit zomaar af te schakelen. Je merkt dit door de aangenomen weerspannigheid om Seca kaarten te ruilen/vervangen. Precies het probleem van de TS. Eerst zeggen dat het niet kan, dan dreig je met opzeggen en plots kan het wel. Zelf met CDS aan de hand gehad..

 

 

Als je iets quote, moet je niet alleen quoten wat je goed uitkomt, maar het volledige verhaal:

Ik zei dit:

 

Quote

Ja, het rijk van de losse kaarten loopt af maar niemand weet wanneer.  Mimisuki beweert al jaren dat het volgende maand is, maar de losse kaarten werken nog.

Je hebt in verschillende posts in het verleden al meermaals vermeld dat het voor heel binnenkort is.

Dat kan natuurlijk, maar dat weet jij ook niet.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, RVK zei:

TVV wil de oude decoder verder niet terug nemen zonder de oude smartcard zodat ze het geheel kunnen vervangen (ben hier helemaal niet tevreden over deze benadering...)

stel je zou dat wel doen dan zit je met een CI+ en een kut receiver (effe heel grof gesteld)

dan zou je beter naar Joyne België kunnen overstappen en een tweede CI+ erbij nemen zodat je op twee receivers je pakket hebt (kijken en opnemen)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...