Ga naar inhoud


Xsarius revo 4k


jellesbode

Aanbevolen berichten

Ben op zoek naar een twin ontvanger is de Xsarius revo 4k een goede ontvanger.

Heb nu 2  VU+ duo ontvangers gehad die met hardware problemen ermee gestopt zijn.

Heb niet erg veel vertrouwen in dat merk meer.

Las over de xsarius een goede test maar wil graag van weten hoe hij in gebruik is.

Vast bedankt

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites


De gewone Duo is van 2012 en had/heeft voedingsproblemen. De beroemde C807/C801/848 problemen. Voor de rest heb ik ervaren dat dit merk bovengemiddeld van kwaliteit is. Persoonlijk zou ik VU+ kiezen boven een Xarius..

 

Alle waar naar zijn prijs en laten we niet vergeten dat consumentenelectronica niet wordt gemaakt om lang mee te gaan. Economisch moeten ze in 3 jaar afgeschreven zijn.. Alles wat langer meegaat is mazzel. Spareparts worden voor die tijd geproduceerd. Leveranciers kopen naar wens garantie in bij de fabrikant en reserveren voorraad t.b.v. service/garantie.. Kwaliteit àla DM8000 is in deze branche niet meer te vinden..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Xsarius revo 4k is voor 149 € als twin tuner wel een prijskraker hoor.

 

Maar dat was de Vu+ Duo destijds 2009 (toen de eerste versie op de markt kwam) ook als nagenoeg eerste concurrent van de beroemde Dreambox.

En die Duo moest dan ook goedkoop op de markt staan om een succesverhaal te worden mede met een eigen ontwikkelteam voor de firmware.

Evident dat men niet heel nadrukkelijk gekeken heeft naar de hardware.

Maar dat is allemaal oude koek want de andere modellen van de Vu+ range zijn uiterst stabiel qua hardware, op een enkele eerste versie insteektuner na!

Je moet ook niet vergeten dat er heel wat licenties mee betaald zijn en in de totaal prijs van de receiver zitten.

met andere woorden je hebt tot onlangs de DUO kunnen gebruiken en zou moeten weten dat de nieuwe modellen heel duurzaam zijn.

Ik zou een UNO4K SE nemen die 120€ duurder is dan de Xsarius

 

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is bij de VU uniek de de ontvangst van de 4k kanalen. Las net even de test van Totaal Tv daar las ik het volgende.

Streamen van 1080p materiaal verloopt probleemloos, maar bij volwaardige Ultra HD-content is soms een zeer lichte hapering te zien. "

Hoe is dat in de praktijk.

 

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de solo 4k kan ik prima UHD content streamen.

Maar ik doe dat wel bekabeld en niet via een storing gevoelige WiFi verbinding.

 

Maar heeft dat artikel het over pure streaming of over transcoderen, en met welke settings wordt er dan gestreamd.

En was hun test via WiFi of via een bekabeld netwerk?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik niets op met die artikelen uit TotaalTV. Slecht onderbouwd en doorspekt met niet gecontroleerde uitspraken... Maar dat terzijde..

 

Bij streaming is de stabiele verbinding (zij het LAN,WAN,WLAN,DLAN) absolute noodzaak en dat is dan ook het enige criterium! Iedere resolutie vereist een minimale bandbreedte en afhankelijk van de bitrate instelling is deze kleiner of groter. Is deze bandbreedte aanwezig, zal het prima werken. Is de bandbreedte niet aanwezig gaat de boel stotteren of blokkeert volledig.

 

Heb je een 4 Mbit verbinding, dan lukt HD/UHD streaming niet, heb je 200 Mbit dan wel (mits de criteria kloppen)..

 

Hier een VU+Ultimo4K i.c.m. DLAN door het huis. 5 x VU+Zero4K in het netwerk en 1 tablet en 2 smartphones. Stream op 1080 met 4 Mbit bitrate.. Gaat vlekkeloos.. Geen enkel probleem...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hier een VU+Ultimo4K i.c.m. DLAN door het huis. 5 x VU+Zero4K in het netwerk en 1 tablet en 2 smartphones. Stream op 1080 met 4 Mbit bitrate.. Gaat vlekkeloos.. Geen enkel probleem...

De Zero4K heeft een LAN ethernet onboard kaart van 100Mbit, met de ethernet kabels volstaat dat dus ook al in het thuisnetwerk bij jou!

 

Dat LAN is meestal stabieler dan wifi of ook wel WLAN genaamd via router of repeater.

 

het is enkel een aanvulling voor de lezers!;)

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik je alleen maar mee feliciteren.

Ik heb aardig wat types VU+ modellen in mijn bezit gehad maar de UNO 4K SE is toch tot nu toe het beste van allen, zeker als je prijs / kwaliteit vergelijkt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jürgen zei:

Hier kan ik je alleen maar mee feliciteren.

Ik heb aardig wat types VU+ modellen in mijn bezit gehad maar de UNO 4K SE is toch tot nu toe het beste van allen, zeker als je prijs / kwaliteit vergelijkt.

 

Dan ga ik deze gebruiken in plaats van mijn oude duo. De naam Uno en Duo brengt mij een beetje in verwarring. Wat een twin ontvanger is. Heb nu twin lnb's met disecq.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik mij wel wat bij voorstellen....😉

 

De naam UNO doet dat ook inderdaad niet meteen vermoeden.

In de onderstaande link staat een vergelijkingslijst met de verschillende VU+ ontvangers, daar zie je de verschillen.

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jürgen zei:

Hier kan ik mij wel wat bij voorstellen....😉

 

De naam UNO doet dat ook inderdaad niet meteen vermoeden.

In de onderstaande link staat een vergelijkingslijst met de verschillende VU+ ontvangers, daar zie je de verschillen.

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

Top bedankt. Jelles

aangepast door jellesbode

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...