Ga naar inhoud


Overkapping maken voor een schotel (S)?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat lijk mij ook alleen moet je in Portugal of Spanje geen tie wrap nemen want dan ligt het kapje binnen een half jaar op de grond. Die plastic binders worden door de zon opgevreten waar je bij staat. Eerst gewoon van een velletje papier A4-formaat een model proberen te maken, dan kun je er gerust een aantal van verknippen en als je eenmaal het goede model hebt, dat uit een kunststof vel uitknippen.

Tie wrap gaat nog hoor als je er nadien vanaf blijft.

En ik had inderdaad ook al even gedacht om het op die manier te gaan proberen en dat naar aanleiding van het filmpje dat je doorgaf op dit forum. De vorm is op zich niet zo ingewikkeld, en ik dacht in eerste instantie om het met papier en nadien met bv een plastic mapje te gaan proberen ( mapje waar men bv papier in stopt om het netjes te houden ) Vervangen van het geheel zal sowieso toch een redelijk regelmatig iets zijn en dat om wat je zei aangaande de zon hier.

1 uur terug, wanderer zei:

volgens mij kun je ook een doorzichtig (corona) gezichtsmasker nemen en dit om de lnb klemmen...

Klopt. Alleen hebben die maskers een redelijke veerkracht. Dus dat zal wat lastiger liggen om het op de plaats te houden. En dan al zeker met tie wraps om de reden die Sprietje reeds aanhaalde.

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Denisdaf

 

Toevallig had mijn vrouw gisteren na het eten een toetje na. Het zat in een leuk bekertje dat uitstekend te gebruiken was als regenkapje voor een lnb.
De eerste foto is van de beker met de aluminium afdekking. Dit toetje is gekocht bij de grootste supermarktketen in Spanje.
Ik heb de bodem er op 25mm hoogte afgesneden, en met de gaatjestang een gaatje er in geknipt en toen met de schaar vanaf de achterzijde ingeknipt.
Dat ronde gaatje moet je er zeker in maken anders scheurt het plastic zo verder in als er enige kracht op komt.
Het kapje gaat nu strak over de kop van de lnb en ik hoef het niet eens rond de kop vast te zetten met een dun ijzerdraadje of een tie wrap.
Zo maak je dus in een paar minuten een gratis regenkapje dat de voorzijde van de lnb veel beter droog houdt dan het kapje wat jij liet zien op 14 nov. wat ik te kort vind maar ook een plastic kraag heeft die onder de lnb-klem moet zitten en dat lijkt me stik onhandig àls je de lnb-klem al over die kraag krijgt.

toetjesbeker.JPG

 

 

1697287501_regenkapjevantoetjesbeker.JPG.ea08ef23e122e573e69ecf88b7800f62.JPG

 

regenkapje opzij.JPG

 

regenkapje voorzijde.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo kan het ook en werkt prima

4.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Sprietje zei:

Beste Denisdaf

 

Toevallig had mijn vrouw gisteren na het eten een toetje na. Het zat in een leuk bekertje dat uitstekend te gebruiken was als regenkapje voor een lnb.
De eerste foto is van de beker met de aluminium afdekking. Dit toetje is gekocht bij de grootste supermarktketen in Spanje.
Ik heb de bodem er op 25mm hoogte afgesneden, en met de gaatjestang een gaatje er in geknipt en toen met de schaar vanaf de achterzijde ingeknipt.
Dat ronde gaatje moet je er zeker in maken anders scheurt het plastic zo verder in als er enige kracht op komt.
Het kapje gaat nu strak over de kop van de lnb en ik hoef het niet eens rond de kop vast te zetten met een dun ijzerdraadje of een tie wrap.
Zo maak je dus in een paar minuten een gratis regenkapje dat de voorzijde van de lnb veel beter droog houdt dan het kapje wat jij liet zien op 14 nov. wat ik te kort vind maar ook een plastic kraag heeft die onder de lnb-klem moet zitten en dat lijkt me stik onhandig àls je de lnb-klem al over die kraag krijgt.

toetjesbeker.JPG

 

 

1697287501_regenkapjevantoetjesbeker.JPG.ea08ef23e122e573e69ecf88b7800f62.JPG

 

regenkapje opzij.JPG

 

regenkapje voorzijde.JPG

Ik zoek het merk ( wat jij gelukkig ) " niet" vernoemde op en ga eens kijken waar ik het hier in de supermarkt(en) kan vinden. Of misschien onder een andere merknaam.

Stevig bedankt.

Zojuist, smetje limb.BE zei:

zo kan het ook en werkt prima

4.jpg

Met de bodem van de fles er nog aan?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Denisdaf zei:

Ik zoek het merk ( wat jij gelukkig ) " niet" vernoemde op en ga eens kijken waar ik het hier in de supermarkt(en) kan vinden. Of misschien onder een andere merknaam.

Stevig bedankt.

Met de bodem van de fles er nog aan?

ja gewoon een fles spa of dergelijke 

kop eraf en monteer hem volledig over de lnb 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, grondstof zei:

Is net zoiets als mijn plastic bekertje al heb ik daar het onderste deel van weggelaten omdat er van onderaf toch geen regen in komt.

Ik heb het met een stukje tape rond de kop vast gezet.

 

Als ik de onderzijde weg haal, wordt het kapje een stuk gammeler. Nu is het een behoorlijk stevig geheel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

ja gewoon een fles spa of dergelijke 

kop eraf en monteer hem volledig over de lnb 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Wordt geprobeerd. Bedankt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dichter regendruppels bij de golfpijp zitten, des te meer signaal er wordt tegen gehouden. Daarom hebben smalle lnb's meer last van regendruppels dan normale lnb's omdat de regendruppels daar dichter bij de golfpijp zitten. Een regenkap zorgt dat de druppels verder van de golfpijp vandaan blijven. Hierbij is een open voorkant beter dan een dichte omdat de regendruppels aan de voorzijde ook signaal tegen houden maar ik kan me voorstellen dat met een dichte voorzijde de vorm van de fles beter behouden blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

en werkt dat?

wat is de theorie achter deze plastic, pet flessen (zonder wikipedia erbij te slepen) ?

wordt het HF signaal meer gebundeld , meer verstrooid ten opzichte van de standaard LNB met zijn weerbestendige omhulling?

Ik heb er geen storingen met gehad.. met een test toen met de tuin slang

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...