Ga naar inhoud


Overkapping maken voor een schotel (S)?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, a33 zei:

 

Gaat het om dezelfde schotel als in dit topic ?

 

Is de schotel dan inmiddels gegroeid? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

 

Groet,

A33

Inderdaad.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, a33 zei:

 

Gaat het om dezelfde schotel als in dit topic ?

 

Is de schotel dan inmiddels gegroeid? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

 

Groet,

A33

Neen, vorige keer geschat en nadien beginnen denken die lijkt toch groter. Is inderdaad groter. is dus 1,4m

21 minuten geleden, Sprietje zei:

Goei spuleke, die Pokon hè? 😄

Wat is Pokon?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad zo is dat 140cm normaalgesproken een goede ontvangst zou moeten geven, is het niet verkeerd een aantal zaken te checken.

 

Sprietje vroeg al of je een vlakke-voorkanttest gedaan hebt (als de schotel inderdaad zo bedoeld is).

Ook mogelijk is dat het huidige regenkapje teveel signaal aan de bovenkant wegneemt.

En je kunt natuurlijk ook de schotel nameten en berekenen en checken, of de LNB wel in het brandpunt staat.

 

Dit alles ervan uitgaand, dat je inderdaad de schotel maximaal hebt uitgericht.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Sprietje zei:

Plantenvoeding.

LOL, Ja, zo zie je maar hé. Wat je niet test kan je ook niet weten. Dus vanaf nu schoteltje at 60 cm kopen en opkweken tot wat je hebben wil of nodig hebt. Ooooooooooooooofffffffffffffffffffffff, tegen niemand vertellen dan starten wij dat handeltje wel samen. Ik stel voor we doen tot max 4 meter schotels. Het moet namelijk niet uit de hand lopen. LOL

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, a33 zei:

Als het inderdaad zo is dat 140cm normaal gesproken een goede ontvangst zou moeten geven, is het niet verkeerd een aantal zaken te checken.

 

Sprietje vroeg al of je een vlakke-voorkanttest gedaan hebt (als de schotel inderdaad zo bedoeld is).

Ook mogelijk is dat het huidige regenkapje teveel signaal aan de bovenkant wegneemt.

En je kunt natuurlijk ook de schotel nameten en berekenen en checken, of de LNB wel in het brandpunt staat.

 

Dit alles ervan uitgaand, dat je inderdaad de schotel maximaal hebt uitgericht.

 

Groet,

A33

Vlakke voorzijde test eerst even opzoeken hoe ik dat juist dien te doen.  Wat betreft het kapje dat heb ik enkele dagen geleden net nog meer vooruitgeschoven dan wat het was omdat het op de eerste positie toch nog gebeurde dat het signaal weg was. Dus fout van mij. Eens kijken wat ik hier liggen heb aan plastic flessenmateriaal en waar ik iets mee aan kan. Morgen voormiddag werk na de middag hier opnames aan de gang op de boxen. Dus niet aankomen dan is de boodschap.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, el renegade zei:

Zo te zien is het een van deze  Famaval schotelsPDF_125-TRX.pdf

Neen is zeker geen polyester schotel.

Is een metalen / gelakte schotel.

Maar meer kan ik er niet over vertellen daar die hier reeds stond toen wij de woning kochten.

Hij stond dan wel meer richting zuid gericht.

Maar de LNB die heb ik geplaatst.

Er zat namelijk een LNB op met 2 aansluitingen en met spinnen er in.

Nu met 4 aansluitingen en zonder spinnen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze besteld, hopelijk blijft hij geen weken onderweg, zo het vlotjes tot bij mij komt mag de verkoper me nog als klant verwachten.LNB-ACCESSORIES – AX Technology

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet inderdaad wel een Famaval 130 zijn, mogelijk zelfs een 125. Die 130 is 130cm breed buitenmaat, dat zal dan wel 125cm spiegelmaat zijn. Hij bestaat in stalen of aluminium uitvoering. Dat is dus al wat anders als 140cm. En wat de kwaliteit van dit merk, heb ik zo mij twijfels.

 

Dat regenkapje vind ik aan de kleine kant. Er zijn diverse merken regenkapjes en de Clear View vind ik het beste. deze loopt ook wijd uit en is langer dan de rest.

 

clearview.jpg

 

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Sprietje zei:

Het moet inderdaad wel een Famaval 130 zijn, mogelijk zelfs een 125. Die 130 is 130cm breed buitenmaat, dat zal dan wel 125cm spiegelmaat zijn. Hij bestaat in stalen of aluminium uitvoering. Dat is dus al wat anders als 140cm. En wat de kwaliteit van dit merk, heb ik zo mij twijfels.

 

Dat regenkapje vind ik aan de kleine kant. Er zijn diverse merken regenkapjes en de Clear View vind ik het beste. deze loopt ook wijd uit en is langer dan de rest.

 

clearview.jpg

 

We zien wel wat het geeft. 1,99 Euro voor eentje kan men geen fortuin noemen.

Ik durfde zelfs niet er maar eentje te bestellen.

Deed er daarom maar 3 kunnen de in de toekomst nog te plaatsen LNB ook gelukkig van worden.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijk mij ook alleen moet je in Portugal of Spanje geen tie wrap nemen want dan ligt het kapje binnen een half jaar op de grond. Die plastic binders worden door de zon opgevreten waar je bij staat. Eerst gewoon van een velletje papier A4-formaat een model proberen te maken, dan kun je er gerust een aantal van verknippen en als je eenmaal het goede model hebt, dat uit een kunststof vel uitknippen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...