Ga naar inhoud


Overkapping maken voor een schotel (S)?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo Sat4 all-ers,

Geregeld hebben we problemen met degelijke ontvangst als het regent.

Schotel is een 1,4m offset die juist staat uitgericht, waarop een degelijke LNB ( reeds enkele verschillende geprobeerd en ook de skew al meerdere malen aangepast ).

Deze staat opgesteld in het zuiden en het centrum van de Algarve ( Portugal ) Nu ben ik zinnens er een overkapping over te gaan plaatsen.

Waar moet ik rekening mee houden in bv het "dak" van die overkapping dat die niet meer  slecht doet dan goed.

Reden van de uitval van signaal is zeer waarschijnlijk dat regen die op de kop van de LNB valt het signaal tegenhoudt.

Een wat men noemt LNB paraplu is niet zo makkelijk te plaatsen door de vorm van de stangen die de LNB houder vasthoudt.

Is een 3 stangen ( die naar een houder gaan ) schotel.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaat het om de ontvangst van de Astra 23,5 in de Algarve? Hoe kan dat nu dat je daar met een schotel van 1,4 meter geen regenreserve hebt. Staat de schotel misschien toch niet helemaal optimaal uitgericht of heeft de schotel zijn vorm niet helemaal meer? Heb je als eens met dunne draadjes gecontroleerd of de voorzijde van de schotel mooi vlak is?
Het zou mooi zijn als je een foto maakt van de lnb met de 3 stangen waar je een regenkap overheen wilt hebben.
Welke lnb heb je er momenteel op zitten of gaat het om meerdere lnb's?

 

goedkope regenkap.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Momenteel 1 LNB 4 aansluitigen.

Ik heb er zelfs een half in de langsrichting doorgezaagde PVC kap op geplaatst.

 Ik 650921873_Schotel001.jpg.ffad20481b7c0a2b4ca15262829a4bb0.jpg 

Schotel 002.jpg

Schotel 003.jpg

schotel 004.jpg

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Ja maar deze kap schermt aan de zijkant niet af. Als het regent en er ook een flinke wind staat (en dat is in de Algarve altijd) wordt de voorzijde van de lnb nog nat.

 

OK, Hoever mag ik dan gaan met die zijkanten?

Er van uit gaande dat de signalen van de schotel naar de LNB niet gehinderd worden.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Hij moet breed uitlopen maar dat geldt niet alleen voor de breedte maar ook voor de hoogte. Het beste is dat je vanaf de lnb richting de zijkant en hoogte van de schotel het signaal vrij houdt.

Dus bv een koordje spannen vanaf de achterzijde van de LNB naar de randen van de schotel en daarnaar handelen in het maken van een regenkap.

Groene lijnen zijn de zogezegde koordjes die ik zou spannen om te kap te realiseren.afbeelding.png.272804f151a553fbc1b7f008ab52b9a5.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen een kijken wat we aan lege flessenmateriaal hebben en wat we ervan kunnen gebruiken. Ik hou je (Jullie) op de hoogte.

Hopelijk komt er na de aanpassing dan nog regen anders wordt het hier echt droog.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Denisdaf zei:

Schotel is een 1,4m offset

 

Gaat het om dezelfde schotel als in dit topic ?

 

Is de schotel dan inmiddels gegroeid? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het ook een beetje raar dat je met een schotel van 120 of 140cm problemen hebt met de ontvangst van de Astra 23,5. Dat schreef ik in het eerste bericht al.

Als je nu na gaat dat je met een goede schotel in Albufera aan de Algarve van 65cm bij droog weer al prima ontvangst hebt, dan moet het met een schotel van ruim een meter toch geen probleem opleveren als het regent?

Bekijk dit filmpje:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...