Ga naar inhoud


Combinatie schotel met duo-LNB (19/23) en 2e schotel (28)


alleyoop

Aanbevolen berichten

Ettelijke jaren geleden kreeg ik dit snel in orde op mijn Clarke Tech door gebruik te maken van een EMP Centauri V2 uncommitted switch, nu wil ik hetzelfde doen met een Vu+ die draait onder Vti, heeft hier misschien iemand de juiste tunersettings bij de hand zodat ik niet alle combinaties hoef uit te proberen om dit werkend te krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

ingang 1 (AA) Astra 1 LNB
ingang 2 (AB) Astra 3 LNB

ingang 3 (BA) Astra 2 LNB

ingang 4 (BB) NIETS aangesloten

dat maakt niet heel veel uit met rotor die is dan leeg in de configuratie

de geavanceerde instellingen gebruiken zo als eerder reeds uitgelegd door wolverine

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, alleyoop zei:

heeft hier misschien iemand de juiste tunersettings bij de hand

 

De juiste tuner settings zijn natuurlijk afhankelijk van hoe je het hebt aangesloten. Zoals je het hebt aangesloten, zo stel je de settings in. Er is dus niet één 'juiste' instelling.

Waar loop je tegen aan? (Plaats eventueel een foto van je instellingen-scherm, dan kunnen wij zien waar de bottlenecks zitten.)

 

En een 2/1 zuivere uncommitted switch van EMP vind ik niet: https://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodlist&id_kateg=1&id_pkateg=20

Heb je de option switch, of de combi 1.0/1.1/1.2 switch?

Nogal belangrijk, om de goede instelling te kunnen kiezen...

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig om wat extra info te geven.
Het gaat 'm om een vakantiehuis waar reeds een schotel met een duo-lnb op het dak aanwezig is, volgens de foto's herken ik aan de vorm een standaard CD/TVV Duo-LNB met sturing in DiSEqC 1.0 A (of 1) voor Astra 1 en B (of 2)  voor Astra 3. Doel is om een extra schotel voor Astra 2 op een statief te monteren en dan aan de ontvanger een uncommitted switch te plaatsen met op ingang 1 de coax komende van de schotel met het Duo-LNB en op ingang 2 de schotel voor Astra 2. In mijn rommelbak vond ik nog 2 uncommitted switches, een EMP Centauri P.168-W V2 en een SATCON 10/1 SWITCH geprogrammeerd in mode 5 (DisEqC 1.1 of 1.2 uncommitted) dus ik heb genoeg keuze.
Om Astra 1 te kiezen moet de Vu+ dus de volgende commando's uitsturen: uncommitted 1 en committed A
Astra 3: uncommitted 1 en committed B
Astra 2: uncommitted 2
De VU+ heeft echter meer instelmogelijken zoals DisEqC repeat, combinatie met Tone Burst enz. dan de ter ziele gegane Clarke Tech maar er moet zeker iemand zijn die reeds dezelfde set-up werkend heeft en me de juiste instellingen kan doorspelen. Dat de sequentievolgorde uncommitted, committed, toneburst moet zijn heb ik wel al door.  
 

aangepast door alleyoop
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, alleyoop zei:

vond ik nog 2 uncommitted switches, een EMP Centauri P.168-W V2 en een SATCON 10/1 SWITCH

ja je maakt het jezelf ook wel heel moeilijk toch?

als je nu eens een 2in1 uncommitted ertussen zet was het misschien iets eenvoudiger

maar doet er niet toe, die poorten die je niet gebruikt komen moeten ook helemaal niet voor komen in de >advanced< configuratie op je Vu+

aangepast door Tonskidutch
een correctie in blauw

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, alleyoop zei:

In mijn rommelbak vond ik nog 2 uncommitted switches, een EMP Centauri P.168-W V2

 

OK, dus zelfs een 8/1 switch: https://www.emp-centauri.cz/pdf/P168_P168-Wsetup.pdf

Zo te zien opnieuw een combi 1.0/1.1/1.2, maar zonder dipswitches zoals bij de S8/1PCP-W2 (P.168-W)  ?

 

Inderdaad probleemloos te gebruiken als uncommitted switch, zolang je niet ook een motor aanstuurt.

 

 

59 minuten geleden, Sprietje zei:

a33, dit is toch een uncommitted switch van Centauri: https://www.emp-centauri.cz/inc/pdfcreate.php?lang=en&id=30

 

Dat is een 2/1 combi switch 1.0/1.1/1.2, die dus inderdaad ook op diseqc 1.1 (uncommitted) kan schakelen.

 

Dit soort combis werkt vermoedelijk precies zoals de Axing/HAMA 8/1: hij schakelt op diseqc 1.0 zolang nog geen commando van diseqc 1.1 of 1.2 ontvangen is, en hij schakelt op diseqc 1.1 zolang nog geen motorcommando ontvangen is.

Dat maakt het tot een wendbare schakelaar, voor eenvoudige setups.

Ik had de HAMA 8/1 ooit in gebruik met een motor, maar zodra een motorcommando ontvangen werd, schakelde hij via de gewone diseqc 1.1 commando's niet meer naar de niet-motor LNBs op poorten 1-7. Daarvoor moest ik eerst die sats omzetten naar diseqc 1.2 motorcommando's GotoNn 1 t/m 7.

Dus soms zijn die automatisch van diseqc-level schakelende switches juist lastig, als je verschillende diseqc levels gebruikt in je setup. Ikzelf geef bij dit soort combi-schakelaars dus de voorkeur aan schakelaars met dip-switches.

En bij opnieuw gebruik op bijvoorbeeld 1.0 of 1.1 niveau, moet de schakelaar eerst weer compleet spanningsvrij worden gemaakt. Heb al eens op een forum (wellicht hier op sat4all?) meegemaakt, dat iemand dat niet wist, en een aantal vroegere motor commando's in zijn setup niet had gewist, en dat dat tot problemen leidde.

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...